EKSPERTI NOVE STRANKE O PADU HELIKOPTERA Bezbednosna pravila prekršena radi samopromocije zvaničnika
Vazduhoplovni eksperti Nove stranke su, analizom i stavljanjem na uvid Izveštaja Službe traganja i spasavanja Direktorata civilnog vazduhoplovstva, dokazali ono u šta je javnost Srbije sve do sada opravdano sumnjala – da iza ove tragedije stoji isključivo želja za samopromocijom državnih funkcionera, radi koje su prekršena sva bezbednosna pravila, a samim tim i zakon.
Let u nemogućim uslovima
"Izveštaj počinje od 22:38 časova 13. marta 2015. godine, odnosno od momenta kada je izgubljena veza sa helikopterom, i iz minuta u minut prati komunikaciju angažovanih na traganju tokom te kobne noći. Pomenutim izveštajem potvđuje se da je helikopter poleteo u uslovima nemogućim za let. Tako, u 23:16, komandant Helikopterske jedinice MUP Srbije Vladan Kosić saopštava da je ministar zdravlja Zlatibor Lončar tražio da se upotrebi helikopter MUP, ali da je on to odbio zbog nepostojanja uslova. Uprkos tome što je svima bilo jasno da ne postoje uslovi za let, tadašnji ministar odbrane Bratislav Gašić izdao je nalog generalu Predragu Bandiću da se angažuje vojni helikopter, nepodoban za traganje i spasavanje”, navodi se u ekspertskoj analizi Nove stranke.
Vazduhoplovni stručnjaci, dalje, ističu i da, iako je proceduralno bilo očekivano da vojni helikopter sleti na batajnički aerodrom ili, kao alternativa, heliodrom na VMA, major - pilot Omer Mehić tokom leta, uprkos ionako rizičnim meteorološkim uslovima i slaboj vidljivosti, dobija preusmerenje za Surčin. Očigledno zbog toga što je svečani doček, sa ministrima Gašićem i Lončarom i televizijskim kamerama bio već organizovan na surčinskom aerodromu, zaključuju iz Nove.
Predugo traganje za mestom pada
Oni ukazuju i na druge pojedinosti iz Izveštaja, kao što je, na primer, dvočasno neuspešno pozivanje šefa vojne Grupe za traganje i spasavanje majora Jeremića, koga u kobnoj noći „nisu uspevali da probude niti je imao pojma šta se dešava, ali i to što su oni kojima je posao bezbednost države, pa i letenja, tragali za helikopterom tako što su na brojnim mestima po gradu, od Banovog brda do Karaburme, ‘osluškivali’ i zaključivali – ’tu je helikopter, čuli smo ga’“.
“Od momenta kada je izgubljen kontakt sa helikopterom, pa sve do jedan sat iza ponoći niko ne može da nađe helikopter koji je pao na 800 metara od piste. On je morao da bude pronađen u roku od pola sata od momenta prekida komunikacije. To se, ipak, dešava tek dva i po sata kasnije, uz konstataciju „da su svi mrtvi“. Da li bi takav ishod bio i da je helikopter pronađen u razumnom vremenskom roku”, pitaju iz Nove stranke, naglašavajući da je i više nego očigledno da je do pomenute tragedije vodio čitav lanac odgovornih, od kojih niko do dan-danas nije izveden pred lice pravde.
“Nesporno je da su krivi ministar odbrane Gašić, koji je inicirao akciju iako nije nadležan za komandovanje u vojsci, načelnik Generalštaba, koji je to dozvolio, načelnik Vazduhoplovstva Protivvazdušne odbrane, koji to nije sprečio, predsednik države, koji kao vrhovni vojni komandant nije preduzeo ništa da se kazne oni koji su zloupotrebili svoj položaj, i naposletku predsednik Vlade Srbije, protivzakonito saopštavajući detalje iz istrage” navode iz Nove i ističu da i danas, gotovo godinu dana kasnije, nadležni javnosti i porodicama žrtava duguju odgovore na brojna pitanja, koja zataškavanjem pokušavaju da prepuste zaboravu.
“Ovakvim ponašanjem poslata je jasna poruka da, ukoliko ste bliski aktuelnoj vlasti, možete da prođete nekažnjeno čak I za nesreću u kojoj je život izgubilo sedmoro ljudi”, upozoravaju iz Nove.
Celokupan izveštaj službe traganja i spasavanja Direktorata civilnog vazduhoplovstva možete pročitati OVDE.
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)