5.000 GRAĐANA ISPRED NEMANJINE 11: Vučić prima u petak od 5.30 do 18 sati!
BEOGRAD - Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić celodnevnim sastancima sa građanima uvodi novi način komunikacije sa narodom, a politički analitičari to ocenjuju kao dobar i koristan potez, odnosno način da vlast i premijer očuvaju kontakt sa realnošću građana, odnosno njihovim potrebama i problemima.
Za razgovor sa premijerom sutra, u petak, prijavilo se, kako je saopšteno, oko 5.000 građana, te će tim razgovorima sutra umesto prvobitno planirana tri sata posvetiti čitavih 12 sati. Premijer će građane u Nemanjinoj 11 primati od 05.30 do 18 sati.
Sociolog Vladimir Vuletić ističe da takav pristup treba da označi jednu novu praksu - da se na neki način bude "s nogama na zemlji", da se bude u vezi sa onim što su stvarni problemi građana.Ukazuje da se najčešće, a naročito u visokoj politici, dešava da ljudi budu u "apstraktnim pojmovima", velikim svetskim, regionalnim i svim drugim problemima sa kojima se suočavaju, sa procentima u ekonomiji i da prosto izgube osećaj šta su zapravo stvarni problemi građana.
Vuletić u tom smislu pozdravlja potez Vučića da razgovara sa građanima, i ističe da u ovom slučaju nema mesta kritikama da je reč o marketinškom potezu vlasti i demagogiji.Kao eventualni problem vidi pitanje ko će se javiti na taj razgovor, jer, kaže, postoji velika i ozbiljna opasnost da se jave različite vrste egzibicionista, koji hoće da rešavaju neke svoje lične probleme i koji hoće na bilo koji način da budu u kontaktu sa nekim ko je značajna ličnost.
"Mislim da je ključna zamisao da se bude u vezi sa realnošću, sa onim što je svakodnevni život građana, a da li će tako biti ostaje da se vidi i nakon nekoliko susreta već će biti jasno da li je to što je osnovna zamisao ispunjeno", rekao je Vuletić.Analitičar i nekadašnji savetnik za medije predsednika države Nebojša Krstić pozdravlja takav pristup prema građanima, ali ukazuje da će on imati efekta samo ako premijer sa svojim timom i stručnjacima iz raznih oblasti radi na rešavanju problema zbog kojih su mu se građani obratili.
"Ako to bude tako i ukoliko od ukupnog broja građana na razgovorima bar 10 odsto bude rešeno mislim da će efekat biti dobar i biće zadovoljena ta funkcija koju premijer najavljuje i onda ćemo moći da tvrdimo da to nije marketinški potez, već da je nešto što je zadovoljilo potrebe građana", rekao je Krstić za Tanjug.Bitno je, kako kaže, da se vidi da li će to biti obično "ćaskanje" ili ono što treba da bude - da ti sastanci rezultiraju rešavanjem problema.Krstić ukazuje i da će se prema odzivu videti koliko je potreba gađana realna i koliko je opipljiva."Ako ih bude puno to će značiti da ima dosta ljudi koji ne mogu da reše svoje probleme.
Naravno, uvek postoje ljudi čiji su problemi nerešivi, koji vuku sporove 30 godina, ali ima i ljudi koji se susreću sa birokratijom na raznim nivoima i koji bi mogli svoje probleme da rešavaju da ih birokratija ne sprečava.U tom smislu premijer mora ne samo ličnim kontaktima ili pozivima da to reši, već da ima ekipu saradnika, koji će moći da prate događaj i da obeveštavaju građanina šta je preduzeto", zaključuje Krstić.
Politički analitičar Dejan Vuk Stanković ističe da se radi o novom i interesantom obliku komunikacije sa građanima za koji se nada da će zaživeti kao neka vrsta političke prakse."To je, s jedne strane, mogućnost građana da se direktno obrate premijeru i od njega traže odgovore na pitanja koja se tiču bilo nekog opšteg pravca razvoja zemlje, bilo nekih svakodnevnih tema"kae Stanković za Tanjug.Prema njegovim rečima, to će biti i test strpljenja i racionalnosti za premijera, odnosno mogućnosti da čuje iz prve ruke šta građane tišti i muči i da na neki način kroz razgovor sa njima možda dođe i do nekog interesantnog rešenja", rekao je Stanković.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore