Gradonačelnik Beograda predložio da državni sekretari i pomoćnici ministara više ne koriste službene automobile

BEOGRAD - Imate „bus-plus“, pa se vozite!
Srpske funkcionere kriza ne dotiče i oni obilato koriste svoje privilegije. Službenim automobilima vozikaju se i ministri, i državni sekretari, pomoćnici, savetnici, pomoćnici savetnika, pa predsednici opština i njihovi pomoćnici... A onda i direktori javnih preduzeća, pa njihovi pomoćnici i savetnici, i tako u nedogled.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izašao je u javnost sa stavom da je skandalozno da se državni funkcioneri voze u službenim automobilima i da na posao dolaze kad im se prohte. Njegov predlog je da funkcioneri, kao i sav normalan svet, na posao dolaze gradskim prevozom jer svi dobijaju „bus-plus“ kartice.

Početkom 2012. godine Vlada je pazarila 43 nova automobila, koji su plaćeni 107 miliona dinara. Tako vozni park tehničkog premijera Mirka Cvetkovića ima čak 350 automobila! U ovu cifru ne ulaze vozila MUP i Vojske.

Za razliku od srpskih političara, u razvijenim zemljama EU odavno su za ministre uvedene restriktivne mere. Tako, prebogata Švedska ima - nećete verovati - svega pet službenih automobila, a Norvežani samo šest više. Neretko ministri na posao dolaze prevozom ili biciklom. I nov Francuski predsednik Fransoa Oland namerava da skreše privilegije političarima, a sebi je smanjio platu za 30 odsto.

(S. M.)


Šta kažu srpski ministri?



Rasim Ljajić - Ministar rada Ovo je pravi javašluk

- Ne bi se tako mnogo uštedelo, ali bilo bi moralno da i funkcioneri idu javnim prevozom. Ovo sada je pravi javašluk. Ne može svaka šuša da ima službeni automobil. Ministri mogu da imaju službena vozila samo kada su im potrebna.


Nebojša Ćirić - Ministar ekonomije

Na posao idem svojim motorom

- Mene takva mera ne bi pogodila jer službeni automobil koristim samo kad moram. Kada je lepo vreme, na posao dolazim motorom. Ne bi bilo uštede, ali nekad je dobro i dati primer.


Zoran Stanković - Ministar zdravlja
Šta fali gradskom prevozu?

- Meni privilegije nikad nisu ništa značile. Što da na posao ne dolazim javnim prevozom? Uvek ću podržati takve predloge. Nadam se da će se napraviti pravilnik, koji će se poštovati.