Miroslav Jovanović (70) i Čedomir Zorin (70) poginuli na deonici Ub-Lajkovac, koja još nije puštena u saobraćaj i na čijem početku nije bilo zaštitne barijere

Od nesreće na deonici Ub-Lajkovac, u kojoj su dva muškarca izgubila život, a jedan povređen, i na kojoj, iako nije puštena za saobraćaja, nije bilo zaštitne barijere, peru se svi u lancu odgovornosti.

0604-2.jpg
Kurir 


Život su izgubili Miroslav Jovanović (70) i Čedomir Zorin (70) i to tako što su skrenuli na pomenutu deonicu koja nije puštena za saobraćaj - putokaz je postavljen, mada oblepljen s dve trake (kao iks), a na početku puta nije bilo zaštitne barijere. Oni su kolima udarili u zaštitnu barijeru postavljenu na kraju puta. Upravo zbog deonice Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, pre nekoliko dana podnela je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 osoba, uključujući i Milutina Mrkonjića, bivšeg ministra.


Kurir je pokušao da dobije odgovor na pitanje ko je odgovoran za ovu nesreću od Zorane Mihajlović, Zorana Drobnjaka, v. d. direktora „Puteva Srbije“, kao i od Zorana Babića, direktorka „Koridora Srbije“, ali niko od njih nije odgovorio na pitanja. Ni Milutin Mrkonjić nije bio raspoložen za razgovor. Bivši ministar je samo kratko poručio: „Nek ti ona (Zorana Mihajlović) kaže.“

0611.jpg
Marina Lopičić 


Sramno saopštenje


Kasnije u toku dana pojavilo se zajedničko saopštenje „Puteva Srbije“ i „Koridora Srbije“ u kome je navedeno, ni manje ni više, da su za nezgode ovakvog tipa odgovorni građani.


Kako su naveli, građani u želji da što pre stignu na željenu destinaciju često uklanjaju barijere s puteva koji nisu u funkciji.

- Posebno skrećemo pažnju građanima da ne uništavaju, ne oštećuju i ne pomeraju postojeću saobraćajnu signalizaciju, ne uklanjaju barijere u zoni radova, ne otvaraju „divlje“ ulaze ili izlaze sa auto-puteva i na auto-puteve, ne seku žicu i ograde na auto-putu, jer time direktno ugrožavaju život svih učesnika u saobraćaju - navodi se u saopštenju, kao i da građani često puteve koji nisu u funkciji pretvaraju u trase za rekreaciju, trke ili sklanjaju barijere kako bi skratili put i brže stigli.


Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja podseća da ukoliko je neka deonica puta u izgradnji, onda je to status gradilišta i nezgoda koja se desila nije saobraćajna nezgoda, već nesreća na gradilištu.


Ko je postavio znakove


- Isto tako, za puteve koji još uvek nisu u saobraćaju ne smeju da postoje putokazi koji vozače isključuju na tu saobraćajnicu, makar i na tim znakovima bile oblepljene dve trake - kao iks znak - kaže Okanović, a prema rečima Gorana Rodića, potpredsednika Građevinske komore, treba utvrditi ko je sklonio betonske prepreke.

- Zašto je uopšte postavljena signalizacija za put koji ne postoji? Ljudi su se zbunili i krenuli. Trebalo je da postave barijere, da zabrane da se tim putem uopšte ide - navodi Rodić.


Setili se

POLICIJA DEŽURA NA UKLJUČENJU ZA AUTO-PUT


Patrola saobraćajne policije od nedelje u 17 časova obezbeđuje Koridor 11 kod Lajkovca, gde je uključenje za auto-put. Kako nezvanično saznajemo, betonske prepreke, koje su bile postavljene na toj deonici, sklonili su putari koji saniraju oštećenja na neotvorenoj deonici auto-puta Lajkovac-Ub.

Kurir / K. Blagović - S. Stevanović

Foto: Kurir, Beta, Marina Lopičić