DRAMATIČNO UPOZORENJE STRUČNJAKA: Avion sa Vučićem, premijerkom i ministrima može da se sruši! Hitno povučen sa svih letova!
Korišćenje letelice koja služi za službena putovanja predsednika Srbije, premijerke i ministara obustavljeno jer su još prošle godine prekoračeni sati naleta, otkriva Kurir
Državni vrh rizikuje život svaki put kada mora da leti Vladinim avionom „falkon 50“ starim čak 37 godina! Zato je hitno obustavljeno korišćenje te letilice, koja je do sada služila za službena putovanja predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijerke Ane Brnabić i ministara, saznaje Kurir.
- „Falkon“ od početka ove godine niko nije koristio. Odlučeno je da se stavi van upotrebe pošto je još prošle godine prekoračen broj sati naleta. Poslat je na generalni servis, koji će trajati naredna dva meseca. Inače, taj avion, star gotovo četiri decenije, praktično se raspada. Proteklih godina desilo se nekoliko problematičnih situacija, kada su, na svu sreću, izbegnute tragične situacije. Često se kvari, popravke koštaju i pitanje je da li je to više isplativo. Zaista je alarmantno, državni vrh Srbije pri svakom poletanju bukvalno stavlja glavu u torbu - priča izvor Kurira.
Milorad Matić, vlasnik fabrike lakih sportskih aviona, smatra da bi bilo pametno i uputno da se dotrajali „falkon“ proda.
- I potom da se kupi neki valjan i dobar avion. Ne treba to da bude „falkon“ jer je njegovo održavanje skupo, možda bi to mogao da bude neki „lirdžet“ - poručuje Matić.
Profesor Fakulteta bezbednosti Zoran Dragišić upozorava da nijedno prevozno sredstvo ne sme da se koristi za vožnju državnog vrha ako nije apsolutno sigurno i(li) ne ispunjava najviše tehničke standarde:
- Najbolje bi bilo da se kupi novi avion, životi državnog vrha ne smeju da se izlažu opasnosti kada god poleti avion star gotovo četiri decenije. Srbija nije baš toliko siromašna da ne može da kupi jedan avion, čime bi dugoročno bio rešen taj problem, umesto da se stalno šalje na popravke, što je skuplja opcija.
Petar Vojinović, urednik portala Tango Six, ukazuje da gotovo sve zemlje u okruženju poseduju makar jedan VIP mlaznjak predviđen za državni vrh.
- Takozvani predsednički avion ili, u našem slučaju, mlazni avion sa manje mesta u VIP konfiguraciji koji se nalaze u avio-službi Vlade predstavlja potrebu, ma koliko god se činilo da je luksuz, da se bilo ko iz Predsedništva ili Vlade preveze brzo, praktično, efikasno, bez ograničenja koji postoje u redovnom putničkom saobraćaju. Što je avion starije proizvodnje, održavanje je češće. Eventualna nabavka novog aviona neznatno bi smanjila troškove - ocenjuje Vojinović.
Poslednji veći incident desio se pre oko dve i po godine, kada „falkon“ u kome je bio Vučić, tada premijer, posle više kruženja nad Beogradom zbog magle nije uspeo da sleti na aerodrom „Nikola Tesla“, te je morao da produži za Niš. Let je preusmeren jer avion nema opremu za lošu vidljivost od 400 metara, koliko je bila u tom trenutku na pisti beogradskog aerodroma. Inicijativa o kupovini novog „falkona“ bila je aktuelna još 2012, kada su izbegnute dve nesreće sa tim avionom. Ipak, priča o nabavci je stopirana zbog velikih troškova, pošto avion tog tipa košta oko 30 miliona evra.
Kurir / Ekipa Kurira
Foto: Marina Lopičić, Fonet, Zorana Jevtić, Profimedia
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
(KURIR TV VESTI) SRPSKI DRŽAVNI VRH U SMRTNOJ OPASNOSTI! Vučićev avion može da se sruši!
ZELENSKI ODBIO DA POTPIŠE TRAMPOVU PONUDU: „Taj dokument nije spreman, ne štiti Ukrajinu“! Poljski premijer uputio HITAN apel Evropljanima (VIDEO)