SKUPŠTINA SRBIJE: Ministarka Mihajlović danas obrazlaže 10 zakona
BEOGRAD - Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, danas će pred poslanicima Narodne skupštine obrazlagati 10 zakona iz oblasti građevinarstva i saobraćaja.
Među zakonima će se između ostalih naći izmene Zakona o planiranju i izgradnji, Zakon o ozakonjenju objekata, novi Zakon o građevinskim proizvodima, kao i izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i zakona iz oblasti vazdušnog i vodnog saobraćaja.
"Izmene Zakona o ozakonjenju objekata i Zakona o planiranju i izgradnji pružiće državi, građevinskim inspektorima i lokalnoj samoupravi nove mogućnosti za još efikasniju borbu protiv neodgovornih i bahatih investitora koji grade bez dozvole i pokušavaju da zarade na kršenju zakona", navodi se u saopštenju ministarstva.
Zakon o izmenama i dopunama Zakona o ozakonjenju objekata uvodi novu alatku koja će biti na raspolaganju svima koji sprovode ovaj zakon, a to je, kaže se u saopštenju, lakše i brže donošenje i sprovođenje rešenja o uklanjanju nelegalnih objekata.
Izmenama zakona predviđeno je da je, umesto pravosnažnog rešenja kojim se odbija ili odbacuje zahtev za ozakonjenje, dovoljno konačno (najčešće drugostepeno) rešenje kojim se zahtev za ozakonjenje odbacuje ili odbija.
Ova mera, ocenjuje ministarstvo, trebalo bi da donese mnogo više uklanjanja nelegalnih objekata nego do sada, jer se na rušenje čekalo do okončanja predugih upravnih i sudskih sporova.
Izmene zakona predviđaju da svi nelegalni objekti imaju zabranu prometovanja do donošenja konačnog rešenja o ozakonjenju ili njegovog odbijanja, što je, kažu, pre svega usmereno protiv neodgovornih investitora koji žele da se obogate kršenjem zakona i izbegavanjem plaćanja građevinskih i komunalnih opštinskih i gradskih taksi.
"Zbog njih se uvodi ova zabrana i neće moći da trguju nelegalnim objektima".
Usvajanjem zakona o izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji, kaže se u saopštenju, omogućiće da posle e-dozvola i e-katastra zaživi i reforma e-prostor, odnosno da se uvede objedinjena procedura i u oblasti izrade planskih dokumanata, po uzoru na onu koja već postoji kod građevinskih dozvola.
Predlog zakona predviđa da se rokovi za izradu planskih dokumenata skrate na najviše 12 meseci, sa sadašnjih najmanje 18, a neretko i po nekoliko godina.
Usvajanjem izmena zakona omogućiće se da se Plan generalne regulacije primenjuje direktno i da svi planski dokumenti budu javno dostupni u Centralnom registru planskih dokumenata.
Takođe je predviđen kraći postupak za donošenje izmena i dopuna planskih dokumenata koje će trajati do šest meseci, produžavanje važenja lokacijskih uslova sa 12 na 24 meseca, kao i mogućnost fazne gradnje.
"Glavni ciljevi donošenja zakona o izmenama i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju je da se dodatno uredi oblast taksi prevoza, povećaju kapaciteti inspekcijskih organa i pojača borba protiv sive ekonomije", dodaje se u saopštenju.
Predložena rešenja usklađena su sa propisima Evropske unije i ne sprečavaju upotrebu modernih digitalnih aplikacija radi poboljšanja servisa taksi usluga, o čemu, kaže se, svedoči i pojava novih taksi operatera na tržištu.
"Ono što ni važeći zakon, a ni predložene izmene ne dozvoljavaju, jeste da se u oblasti prevoza putnika pojave preduzeća koja nemaju odgovarajuća odobrenja za obavljanje delatnosti prevoza putnika. Ovo je bitno i sa aspekta bezbednosti saobraćaja i korisnika usluga javnog prevoza, u koji spada i taksi delatnost". Kada je reč o donošenju zakona o građevinskim proizvodima, navode, prvi put će biti uređena ova oblast na jedinstven način i usklađena u svemu sa standardima i najboljom praksom EU.
Najvažniji efekti ovog zakona biće uređenije tržište građevinskih proizvoda, podizanje kvaliteta materijala koji se koristi u gradnji puteva, mostova, zgrada i drugih objekata, uz povoljnije cene za investitore omogućene konkurencijom proizvođača.
Takođe, dodaje se, novi zakon učiniće i domaće proizvođače konkurentnijim na evropskom tržištu, jer će se i u Srbiji primenjivati jednaki standardi kao i u zemljama članicama EU. Osnovni razlozi za donošenje zakona o izmenama i dopunama Zakona o vazdušnom saobraćaju su dalje usklađivanje sa međunarodnim standardima i preporučenom praksom Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva (ICAO), kao i evropskim propisima u ovoj oblasti, navode u ministarstvu.
Donošenjem zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju preciziraće se odredbe kojima se olakšava primena zakona u praksi i omogućava pouzdana i nezavisna istraga nesreća.
"Između ostalog, omogućava se istraga udesa bespilotnih letelica, kao i uključivanje predstavnika EASA ili civilnih vazduhoplovnih vlasti druge države u svojstvu savetnika u istragama koje sprovodi Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju".
Predloženim zakonom o izmenama i dopunama Zakona o transportu opasne robe, odredbe ovog zakona biće usaglašene sa Zakonom o opštem upravnom postupku, u kojem su propisane sve procedure koje se sprovode ovim zakonom.
Zakonom se definiše baza podataka za pokretnu opremu pod pritiskom kako bi svi podaci o kontrolisanju i punjenju boca, cisterni pod pritiskom, baterijskih vozila i gasnih kontejnera sa više elemenata bili na jednom mestu i dostupni svima.
Između ostalog, izmenama se vozilima koja prevoze opasnu robu sa visokom potencijalnom opasnošću i cisternama omogućava prednost prilikom prelaska državne granice.
Takođe se uvodi obaveza da se pre podnošenja zahteva za izdavanje dozvole za transport opasnog otpada, prethodno pribavlja polisa osiguranja za štetu načinjenu životnoj sredini.
Usvajanjem zakona o izmenama i dopunama Zakona o državnoj pripadnosti i upisu plovila i zakona o izmenama i dopunama Zakona o pomorskoj plovidbi, domaće zakonodavstvo biće dodatno usaglašeno sa propisima EU.
Izmene zakona o državnoj pripadnosti i upisu plovila preciziraće odredbe u vezi s upisom plovila i onemogućiće se registracija plovila čija starost je veća od zakonom dopuštene, dok će izmenama Zakona o pomorskoj plovidbi biti uređena oblast recikliranja brodova, što je značajno za očuvanje životne sredine, navode u ministarstvu.
Pred poslanicima će se naći i Predlog zakona o potvrđivanju Okvirnog sporazuma o ekonomskoj i tehničkoj saradnji između Vlade Republike Srbije i Vlade Mađarske u oblasti infrastrukturnih projekata.
Sporazum omogućava, navode, sprovođenje sporazuma koji predviđa saradnju dve zemlje u oblasti upravljanja vodom za piće i otpadnim vodama, transporta i održive mobilnost, upravljanja čvrstim otpadom, kao i oblasti zaštiti životne sredine i energetici.
(Kurir.rs/Tanjug)
SUTRA SE OTVARA 54,5 KM BRZE SAOBRAĆAJNICE KOJA SPAJA MAČVU I PODRINJE, ŠABAC I LOZNICU Predsednik Vučić: Bez velikih snova nema ni velikih dela