Početak radova na auto-putu otvoren je 17. maja, a građevinska dozvola za tu trasu nije izdata ni posle četiri meseca. Dozvola za celu trasu deonice nije izdata jer još nije počela eksproprijacija zemljišta! A eksproprijacija se čeka jer još nemaju ni projekat

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture našla se u nebranom grožđu jer ni četiri meseca nakon svečanog početka radova na auto-putu Preljina-Požega trasa nema građevinsku dozvolu, saznaje Kurir. Istraživanje Kurira pokazalo je da građevinska dozvola za trasu nije izdata jer eksproprijacija zemljišta na trasi, za koju je nadležan investitor, u ovom slučaju JP „Putevi Srbije“, još nije ni počela! A kako kaže Goran Tomić, direktor pravno-imovinskih odnosa u „Putevima Srbije“, eksproprijacija zemljišta nije počela jer još nemaju ni projekat za pomenuti auto-put!

0401--beta-mileta-mircetic.jpg
Foto: Beta/Aleksandar Stojanović

Ništa bez eksproprijacije


Iz Ministarstva građevinarstva su nam odgovorili da, iako po novom Zakonu o planiranju i izgradnji (iz aprila 2019) imaju mogućnost da izdaju građevinsku dozvolu za celu trasu auto-puta, izdali su građevinsku dozvolu za tunele Laz i Munjino brdo, kao i pet privremenih dozvola za gradnju pet privremenih puteva koji se koriste samo dok se gradi auto-put. Na pitanje da li je na pomenutoj trasi izvršena eksproprijacija zemljišta, iz ministarstva su odgovorili:
- Eksproprijacija na deonici Preljina-Požega urađena je za one delove trase za koje je izdata građevinska dozvola i na kojima su počeli radovi (radovi na dva tunela, prim. aut.), a srpska strana je ispunila svoj deo obaveza prema kineskom izvođaču. Zakonom su propisani uslovi koje investitor mora da ispuni da bi dobio građevinsku dozvolu, a jedan od njih jeste da ima odgovarajuće pravo nad zemljištem na kojem se objekat gradi.

Čekamo projekat


A eksproprijacija na trasi auto-puta, prema rečima Gorana Tomića, direktora pravno-imovinskih odnosa u „Putevima Srbije“, još nije počela! Izvršena je samo, i to delom, na zemljištu gde su tuneli.


- Za trasu auto-puta čeka se projekat (vidi okvir), pa onda eksproprijacija. Počeli su radovi tamo gde je imovina rešena, zemljište gde su tuneli. Dok se čeka projekat za trasu, koji nije završen, radi se gde može. Kad se završi projekat, s obzirom na to da se većina parcela zahvata delom, a ne cele, vrši se eksproprijacija. To traje mesecima, a može i do godinu dana ako bude deoba parcela - kaže Tomić za Kurir.

Deonica Preljina-Požega nastavak je projekta izgradnje auto-puta Beograd - južni Jadran. Posao izgradnje ove deonice auto-puta dobila je kineska kompanija CCCC (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani).

Čekaju se primedbe
IDEJNI PROJEKAT PREDALI TEK 10. SEPTEMBRA


Prema rečima izvora našeg lista, idejni projekat auto-puta 10. septembra 2019. poslat je na državnu revizionu komisiju, a ona, po zakonu, ima rok od dva meseca da da primedbe. Potom, pošto daju sugestije, podnosilac idejnog projekta ima oko šest meseci za otklanjanje grešaka, a onda se projekat vraća pred istu komisiju da da pozitivno mišljenje. Tada može da počne eksproprijacija, a uporedo se radi projekat za građevinsku dozvolu i, kada se izda dozvola, radi se projekat za izvođenje (PZI). Nakon što se dobije saglasnost od investitora („Puteva Srbije“), kreće izvođenje radova.

Goran Rodić
NE SLUŠAJU ESNAF

foto: PrintScreen


Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije kaže da, kada se radi ovako veliki projekat, prvo se odredi trasa, radi se idejni, pa generalni projekat, a istovremeno i geološka istraživanja, pa kada se sve to završi, sledi eksproprijacija. Onda se izdaje građevinska dozvola.
- Ne može tako da unapred pričamo o dinamici, a nema ni projekta - kaže Rodić.

Kurir.rs/Katarina Blagović Foto: