Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, premijerka Ana Brnabić i ministarka građevine Zorana Mihajlović prisustvovaće danas početku radova na izgradnji prvog digitalnog autoputa u Srbiji - Moravskog koridora od Preljine do Pojata.

Autoput će biti dug 112,3 kilometara i povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka: Kruševac, Kraljevo, Trstenik i Vrnjačku Banju.

tan2019125-85054911-1.jpg
Foto: Predsedništvo Srbije

I dok će ova saobraćajnica povezivati područje na kojem živi više od pola miliona ljudi i biti veza između Koridora 10 i autoputa "Miloš Veliki" (Koridora 11), Dragan Đilas, lider Stranke slobode i pravde smatra da je ovaj projekat nepotreban!

Naime, Đilas se, kada je najavaljena pomenuta izgradnja puta, obrušio na predsednika Vučića i državni vrh da bacaju novac građana na preskupe i nepotrebne puteve. On je, naime, za NIN direktno rekao da je izgradnja Moravskog koridora nepotrebno trošenje para na put koji nam ne treba. Zanimljivo je da je pored NIN-a i nedeljnik Vreme stavio pod znak pitanja korisnost ovog pravca. Oni su u tekstu o Moravskom koridoru od Preljine do Pojata napisali da je pomenuti pravac za Srbiju od sporedne važnosti, te da ne postoji ekonomsko opravdanje za njegovu izgradnju.

0601-beta.jpg
Foto: Beta/Branislav Božić

Međutim, prema reakcijama građana Čačka, Kraljeva i Kruševca ne bi se moglo reći da ovi argumenti piju vodu. Njihovi predstavnici su već u medijima govorili da im je put itekako potreban, a da su u prethodnom periodu videli koliko su nesposobni Đilas i ostali lideri stranaka iz SZS da izgrade neki auto-put.

Savez samostalnih sindikata Srbije za Grad Kruševac i opštine Brus, Ćićevac i Varvarin najoštrije osuđuje izjavu Dragana Đilasa da je izgradnja Moravskog koridora Pojate -Preljina nepotrebno trošenje para na put koji nam ne treba.

- Postavljamo pitanje da li mi građani, radnici koji živimo i radimo na destinaciji Moravskog koridora nismo slučajno građani drugog reda naše Srbije? Da li nama nisu potrebni auto putevi, nove investicije i nova radna mesta? Izgradnjom Moravskog koridora se otvaraju nove mogućnosti za potencijalne investitore u zoni koridora. Grad Kruševac sa velikim nestrpljenjem očekuje početak radova na Moravskom koridoru koji će biti od velike važnosti za grad i okolinu - naglašeno je u ovom Saopštenju.

Moravski koridor biće do sada najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi za ukupno 1,6 metara. Imaće moderne optičke i digitalne kablove i besplatan internet, kao i obaveštenja za vozače. Komercijalni ugovor za izgradnju autoputa od Pojata do Preljine, vredan 745 miliona evra, potpisan je 5. decembra sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited..

Kurir.rs/E.K./Foto:Profimedia