EVO ZAŠTO MOĆNOJ JUNAJTED GRUPI SMETA JAK TELEKOM: Iza napada na domaću firmu krije se sprega interesa
- Poslovni potezi Telekoma koji žuljaju Junajted grupu su - kupovina kablovskih operatera u Srbiji i BiH, jačanje Arena sporta, izgradnja optičke mreže u velikim gradovima, bogaćenje televizijskih sadržaja i ponude, ali i veliki porast broja korisnika interneta i multimedije
- Kakvu orkestriranu kampanju interesno-poslovni lobi vodi protiv domaće kompanije najbolje pokazuje podatak da je poslednje dve godine preko kanala Junajted grupe bilo 446 negativnih objava o Telekomu, a za samo dva meseca čak 93! Lučić je najavio tužbu protiv Junajted grupe i u Srbiji i pred jednim međunarodnim sudom
- Očigledno je da se, kako mi rastemo, intenzivira i pritisak na našu kompaniju. Potpuno je jasno da jedna interesna grupa želi da zaustavi Telekom u razvoju. Ali u tome neće uspeti, poručuje Vladimir Lučić
Telekom Srbije stavio je tačku na sve lažne i zlonamerne informacije koje interesno-poslovni lobi, s predsednikom Junajted grupe Draganom Šolakom i liderom Stranke slobode i pravde Draganom Đilasom na čelu, već mesecima podmeće - svako preko svojih medija - u nastojanju da uruši najveću srpsku telekomunikacionu kompaniju. Generalni direktor Telekoma Predrag Ćulibrk juče je jasno rekao da se ta domaća kompanija brutalno napada i da se iza tih napada krije sprega poslovnih i političkih interesa. Telekom će zbog niza neistina o toj kompaniji podneti tužbu protiv Junajted grupe.
Šta boli konkurenciju
Rukovodstvo Telekoma je na konferenciji iznelo sve podatke o svom poslovanju, podsetilo na izuzetne uspehe ove domaće firme i tako pokazalo ne samo da je kompanija sve snažnija na tržištu i da vredi minimalno više od dve milijarde evra već i da će Telekomovu snagu tek osetiti konkurencija. Ćulibrk je rekao da je 2019. za tu kompaniju bila izuzetno uspešna, čak rekordna.
- Poslednjih dana dešavaju se brutalni napadi na Telekom. Obraćamo se javnosti jer imamo dužnost prema 12.000 zaposlenih i akcionarima da stanemo na put tom spinovanju. Svi ovi naši poslovni potezi frustriraju našu konkurenciju - izjavio je Ćulibrk, uz opasku da razume zabrinutost konkurencije za sopstveni poslovni uspeh, ali ne i spregu poslovnih i političkih interesa.
Nedavno istraživanje Kurira upravo je pokazalo kako funkcioniše ta sprega i zbog čega je Junajted grupa upregla sve svoje poslovne, političke i medijske resurse da uruši sve snažniji Telekom, spreči njegovo širenje na tržištu i tako za sebe i svoj interesno-poslovni lobi obezbedi nesmetanu dominaciju u poslovima telekomunikacija u Srbiji, ali i u regionu. Kako smo pisali, poslovni potezi Telekoma koji žuljaju Junajted grupu su - kupovina kablovskih operatera u Srbiji i BiH, jačanje Arena sporta, puštanje satelitske TV m:Sat, zatim izgradnja optičke mreže u velikim gradovima, bogaćenje televizijskih sadržaja i ponude, potpisivanje ekskluzivnih ugovora s RTS i nizom kanala iz BiH, ali i veliki porast broja korisnika interneta i multimedije.
Širenje u regionu
- Sve što smo radili po pitanju i akvizicija i tehnoloških projekata se vidi. Naša operativna dobit je skočila za 25 procenata, odnosno za 9,6 milijardi i iznosila je 48,4 milijarde dinara na nivou Telekom Srbija grupe - naglasio je Ćulibrk na jučerašnjoj konferenciji.
Koordinator za internet i multimediju Telekoma Vladimir Lučić objasnio je da je cilj svih investicija i poslovnih poteza da se kompanija razvije u snažnog regionalnog lidera. Kako je rekao, Telekom je uspeo da negativan trend, s kojim se suočavao u prošlosti, preokrene u pozitivan.
- Na osnovu toga postignuti su rekordni rezultati po pitanju prihoda u prošloj godini. Imamo izuzetan tržišni rast televizijskih i internet korisnika. U odnosu na našu konkurenciju Junajted grupu, imali smo manji udeo za 30 odsto, a ove godine smo prvi na tržištu. Cilj je da Telekom, u zemljama u kojima posluje, bude broj jedan u svim klasičnim telekom uslugama: televizija, mobilni i fiksni telefon. Na dobrom smo putu da to realizujemo u Srbiji, Crnoj Gori i BiH... Očigledno je da se, kako mi rastemo, intenzivira i pritisak na našu kompaniju. Potpuno je jasno da jedna interesna grupa želi da zaustavi Telekom u razvoju. Ali u tome neće uspeti. Stvorićemo od Telekoma Srbija regionalnog lidera na kog će biti ponosni naši akcionari i radnici - poručio je Lučić.
Agresivan nastup N1
Agresivan nastup novinara televizije N1 prema čelnicima Telekoma na konferenciji samo je potvrdio da ovaj medij, koji je u vlasništvu Junajted grupe, proteklih meseci služi kao udarna pesnica u napadima Šolakovog i Đilasovog interesno-poslovnog lobija. Novinar N1 juče je u pitanjima iznosio niz optužbi na račun Telekoma, ulazio u verbalni okršaj s čelnicima te firme, prekidao ih tokom njihovog izlaganja... Kakvu kampanju vode najbolje pokazuje podatak koji je izneo Lučić: u poslednje dve godine preko kanala Junajted grupe bilo je 446 negativnih objava o Telekomu Srbije.
- To znači da se radi o koordinisanoj kampanji konkurencije protiv Telekoma Srbije, posebno u julu i avgustu, kad su bile 93 negativne objave - rekao je Lučić i dodao da Telekomu nije pruženo pravo na odgovore. On je najavio tužbu protiv Junajted grupe i u Srbiji i pred jednim međunarodnim sudom.
Redakcija Kurira/ Foto: Zorana Jevtić, Beta, Printscreen, Medija centar Beograd
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore