Lider SSP kaže da nam novi auto-putevi uopšte ne trebaju (?!). On se založio za lošije puteve, ali da ih kreditira EBRD, s kojim su on i Dragan Šolak, predsednik Junajted grupe, interesno povezani

Lider Stranke slobode i pravde Dragan Đilas ponovo je pokazao sumanutu stranu svoje politike, pa je u kritikovanju aranžmana Srbije sa DFC, jednom od najvećih američkih investicionih banaka, otišao toliko daleko da je izjavio da nam uopšte ne trebaju novi auto-putevi.

Lobiranje

Đilas je u pljuvanju po novim američkim investicijama, koje su vredne čak 3,7 milijardi dolara, otvoreno priznao da su mu prihvatljivi samo dolari uz Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), finansijske institucije s kojom je on, kako je Kurir pisao, interesno povezan i u čijem menadžmentu sedi njegova bivša supruga Milica Delević.

615.jpg
Dado Đilas 

- Umesto auto-puta napraviti brzu saobraćajnicu sa po dve trake u svakom smeru. Za takav put uraditi projekat, tražiti novac od EBRD i Evropske investicione banke i na tenderu dobiti najpovoljnijeg izvođača - napisao je Đilas na Tviteru.

Obimno istraživanje Kurira o političkim i poslovnim vezama Đilasa i predsednika Junajted grupe Dragana Šolaka pokazalo je, između ostalog, da je i EBRD jedna od važnih karika u lancu stvaranja uticaja za interese biznisa Šolaka i Đilasa. EBRD ne samo da učestvuje u vlasništvu Junajted grupe već i svojim višemilionskim ulaganjima, ali i ugledom, stvara potporu za netransparentno i sumnjivo poslovanje Šolaka i Đilasa.

Osim lobiranja za EBRD, Đilas je čak uspeo da svoju ekonomsku analizu uvije u nacionalističke oblande jer je rekao da gradnja putnih i železničkih veza u regionu predstavlja povezivanje Prištine i Albanije s Evropom, od kojeg Srbija nema ništa, ali će ga, kako tvrdi, finansirati svako srpsko domaćinstvo.

Sumanuto

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović kaže za Kurir da su iza vlasti Đilasa i njegovih saradnika ostali nezavršeni projekti i prazna kasa.

- A iza nas je 350 kilometara završenih auto-puteva, više od 550 kilometara obnovljenih pruga, tri međunarodna aerodroma... Oni koji su ostavili nezavršen Koridor 10, koji nisu napravili ni metar asfalta u Grdeličkoj klisuri, ni kilometar pruga obnovili, danas su prvi da napadnu svaki novi projekat, od auto-puta Niš-Merdare, kojim ćemo povezati Toplički okrug s Koridorom 10 i severom KiM, do Moravskog koridora, koji će povezati oko 500.000 ljudi u centralnoj Srbiji. Ali građani to sve vide i znaju i ne možete ih prevariti i zato bi Đilasu, umesto što kritikuje nove puteve pre nego što su i počeli da se grade, bilo bolje da čuje šta kažu građani - poručila je ona.

Šef srpske diplomatije Ivica Dačić ocenjuje da je Đilas svojim predlogom samo pokazao da je neznalica i u politici i u ekonomiji.

- Reći da nam ne trebaju auto-putevi je potpuno suludo, a reći danas da ste protiv povezivanja regiona, protiv povezivanja Srba, zaista je sumanuto - smatra Dačić.

DAMIR HANDANOVIĆ

Đilase, sedi, jedan!

foto: Damir Dervišagić

Član Glavnog odbora SNS Damir Handanović kaže da se Đilas usuđuje da govori o američkim investicijama, a njegova „družina“ je za nasilnika Miladina Kovačevića „investirala“ u Ameriku ogroman novac iz budžeta.

- Đilas pola dana pljuje medije što ga „prebitnog“ ne prate, a drugu polovinu troši na pljuvanje države. Nego, znamo investicije tvoje družine u SAD. Platili ste odštetu od milion dolara da biste oslobodili huligana i nasilnika. To je vaša ekonomija. Đilase, sedi, jedan - napisao je Handanović na Tviteru.

Kurir.rs/ Ivana Kljajić Foto: Ana Paunković