JOVANOVIĆ, PEJIĆ I ORLIĆ U USIJANJU: Prostora za manipulacije političkim istraživanjima ima, ali je zanemarljiv (KURIR TELEVIZIJA)
Gosti Usijanja na Kurir televiziji večeras su bili Miloš Jovanović, predsednik DSS, Vladimir Pejić, direktor agencije FAKTOR PLUS, i Vladimir Orlić, potpredsednik Skupštine Srbije i SNS.
Sve češće se u medijima pojavljuju naslovi u kojima se licitira koja stranka bi imala koliku podršku da su izbori sada.
Procenti o podršci manje-više su uvek slični, ali nije retkost i da se pojave oni sa velikom razlikom.
Za razliku od zapadnih zemalja, u Srbiji je uvek na ovu temu otvoreno pitanje "Koliko su brojke relevantne", naročito onda kada se ne navede ko iza istraživanja stoji.
"Večito je to pitanje u vazduhu, da li postoji prostor za manipulaciju, ali mislim da je precenjena priča o manipulaciji nas istraživača. Da postoje pokušaji od strane istraživača, političara i medija da se rezultatima javnog mnjanja manipuliše, to je sigurno, ali beži se od suštine", kaže Pejić.
"Logično je da stranke zanima kako narod razmišlja. Postoji potreba da imate orijentir. Pričamo o potrebi da se manipuliše. Pre par dana smo mogli da vidimo Savez za Srbiju koji više ne postoji, Đilas je izašao sa nekim svojim rezultatima i kaže da su egal sa SNS. Šta mogu ljudi nego da se nasmeju. Jasno je da to nema veze sa realnošću. Izbori jedini pokazuju rejting", poručio je Orlić.
"Meni ovo deluje kao prilično realno, sudeći prema izborima", rekao je Orlić pokazujući na istraživanje sprovedeno uoči Nove godine prema kome SNS ima podršku 60 odsto građana.
"Mi nismo od stranaka koje mogu često da naručuju istraživanja iz finansijskih razloga. Nas više zanima kako nacija razmišlja, ne da bismo se 'štelovali' prema tome, već da bismo imali orijentir koji je potreban strankama", podvukao je Jovanović.
"Nezavisno od rejtinga, imali 2, 22 ili 70 odsto, svako želi više. Ono gde bih ja stavio zadršku, to je zdravstveno stanje demokratije. Radi se svuda u svetu, istraživanja mogu da se šteluju", dodao je Jovanović.
"U toku izborne kampanje bih zabranio istraživanje javnog mnjenja, jer je to uticaj na građane, zbog sindroma 'bačenog glasa", nastavio je Jovanović.
"Izborna tišina u vreme ekspanzije društvenih mreža gubi na značaju", nadovezao se Pejić i dodao:
"Istraživanje javnog mnjenja nije bitno samo za politiku, već, primera radi, šta u kojim delovima zemlje predstavlja problem. Pre 20-ak godina je bilo teško anketarima, jer ljudi nisu imali vremena, a sada imaju problem da zaustave sagovornike. To pokazuje želju ljudi da nešto kažu i daju neki predlog".
"U poslednjih 15 godina nismo napravili nijednu krupnu grešku u proceni izbora, što je lako proveriti", rekao je Pejić.
"Ljudi znaju zašto glasaju, sigurno nije zato što su videli rejtinge", rekao je Orlić.
"Zna se na koga se najviše otrova i žuči istresa i kome se svaki dan pominju deca. Naravno, to je Aleksandar Vučić. Mislite da je to nekoga pokolebalo da ukaže poverenje Vučićevoj politici?", dodao je Orlić.
"Čak i istraživanja tajkuna Đilasa iz godine u godinu pokazuju rast poverenja Aleksandru Vučiću. A istraživanje sprovedeno na protestima pokazuju da oni imaju jedan, dva ili tri odsto. To su njihovi ljudi sproveli među njihovim potencijalnim biračima i posle objavili u svojim medijima", naveo je Orlić.
"U bojkot nismo verovali. Bojkot je legitiman, ali moja procena je bila drugačija. Stranke moraju da postoje, ali dajte da glasamo za ljude imenom i prezimenom. Samo u Srbiji postoji izraz 'stranačka vojska'. Predsednički izbori su sjajna prilika da se izdignemo iz blata", kaže Jovanović.
"Posle kampanje prošle godine, nadležno telo, Savet REM, verovali ili ne, je uradilo analizu - oni koji nisu učestvovali na izborima, imaju identičan medijski prostor kao lista 'Aleksandar Vučić - Za našu decu'. Kakva je to medijska tortura?", pita Orlić.
(Kurir.rs)
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega