Ministar bez portfelja zaključio je u vreme mandata tehničke vlade ugovor o informisanju javnosti preko društvenih mreža. Na konkurs se javila samo jedna firma, koja je i dobila posao

Ministar bez portfelja zadužen za inovacije i tehnološki razvoj Nenad Popović dao je čak 4.440.000 dinara, odnosno 37.288 evra, za reklamiranje na poznatim društvenim mrežama/platformama - Instagramu, Fejsbuku i Jutjubu, otkriva Kurir!

Popović je pomenutu javnu nabavku raspisao sa ciljem informisanja javnosti o delokrugu rada svog kabineta, ali i da bi, kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, podstakao mlade da razvijaju preduzetnički duh (!?). Posao je sklopljen sredinom prošle godine, u avgustu, i to u vreme tehničkog mandata (tada stare) vlade.

Obrazloženje

Kabinet ministra je u junu 2020. sproveo javnu nabavku „Izrada i realizacija plana komunikacije na digitalnim platformama kabineta ministra“.

- Usluge podrazumevaju obavezu izabranog ponuđača da za potrebe naručioca izradi i realizuje plan komunikacije na postojećim digitalnim platformama kabineta ministra (Fejsbuk, Instagram, Jutjub), čiji je cilj informisanje javnosti, univerzitetske, akademske, naučnoistraživačke i poslovne zajednice, a pre svega mladih, o aktivnostima Vlade koja putem sistemskih mera i rešenja podržava razvoj tehnoloških i društvenih inovacija, inovacionog ekosistema, inovacionog preduzetništva i inovacione infrastrukture - navodi se u konkursnoj dokumentaciji objavljenoj na sajtu kabineta ministra.

Dodaje se i da ova promocija treba da podstakne mlade da razmišljaju na preduzetnički način.

- Osim toga, promocija inovacija i inovacionog preduzetništva putem različitih oblika digitalne komunikacije treba da doprinese ostvarivanju kontinuiteta u razvoju održive preduzetničke kulture u Srbiji, odnosno da podstakne građane, a posebno mlade, da razmišljaju na preduzetnički način, kao i da ih ohrabri da u većoj meri osnivaju svoje inovacione i tehnološke startap kompanije - navodi se u dokumentu.

0405--sken-dokument-popovic.jpg
Foto: Dokument

Mogao da radi bilo ko

Objave, kako je navedeno, moraju da sadrže tekst i preteće grafičko rešenje, fotografiju ili video-snimak. Posao je 3. avgusta 2020. (kada je zaključen ugovor) dobila jedna firma iz Beograda, a ugovorena vrednost posla je 3.700.000 dinara bez PDV, odnosno 4.440.000 dinara sa PDV. To znači da je Popović u vreme tehničke vlade, dok se čekao izbor novih ministara, sklopio ovaj posao. Inače, kako je navedeno u jednom od ugovora, ponuda te firme je i jedina primljena ponuda, a period važenja ugovora je 31. maj 2021.

Dragan Dobrašinović iz Koalicije za nadzor javnih finansija kaže za Kurir da je ovo bacanje para:

- To je mogao da radi bilo ko ko je elementarno tehnički pismen, a ko je već zaposlen u ministarstvu, a ne da se ovako pravi suvišni trošak. Ovo je bacanje para, ma koliko da košta, a kamoli što je suma skoro 40.000 evra. To zna danas da uradi svaki srednjoškolac, ma dete iz osnovne škole... Iz aviona se vidi da je namešten posao.

Šta kažu u ministarstvu

PROMOVIŠEMO MLADE, A NE POPOVIĆA

U kabinetu ministra Popovića ovaj posao pravdaju tvrdnjom da „priče o našim uspešnim inovatorima i preduzetnicima zaslužuju da ih vidi što veći broj ljudi u Srbiji i inostranstvu“.

- Naše digitalne kanale ne koristimo za promociju politike, niti za ličnu promociju ministra Popovića, već isključivo da otvorimo prozor u svet za naše mlade inženjere, naučnike i inovatore. Kome smeta da se promovišu mladi inovatori? - kažu za Kurir i dodaju:

- Zahvaljujući ovoj kampanji, ohrabrili smo ogroman broj mladih ljudi da pokrenu sopstvene startap kompanije, da otvaraju nova radna mesta i time doprinesu rastu privrede Republike Srbije. Logično je da za ovakve poslove budu angažovani PR profesionalci. To radi svako ministarstvo koje želi da taj posao bude urađen kvalitetno.

Kurir.rs/ Katarina Blagović/ Foto: Dragana Udovičić