Najpopularniji evropski muzički TV šou, koji svake godine prati 120 miliona gledalaca nikada nije bio apolitičan. Od trenutka osnivanja i prvog takta pesme, u švajcarskom Luganu 1956. godine, "Eurosong" ima političku pozadinu. Kako se lobira? Kako se subliminirano šalju političke poruke kroz tekstove, note i kostime? Zašto je 5 zemalja privilegovano i ko je stavio veto na učešče samoproklamovane države Kosovo?

Gosti večerašnje emisije su Dejan Kukrić urednik i voditelj na "Kurir" televiziji i Nenad Vuković predsednik Društva lobista Srbije

3333.jpg
Foto: Kurir

Na Skajpu se uključuje Aleksandar Kostadinov bivši šef delegacije Hrvatske na "Eurosongu" i urednik zabavnog programa HRT.

- Komšijsko glasane može pomoći ali neće doneti pobedu. Normalno je da se glasa a komšijsku zemlju, kaže Kukrić.

- Logično je da se komšijska pesma sviđa komšijama, ali je teško lobirati jer se pesma čuje prvi put. Bliskost glasanja u regionu ne bi doživljavao kao neprirodnu, nego kulturološka bliskost. Ne bih izostavio lobiranje ali ga ne bih naglasio kao jedini faktor, kaže Vuković.

- Uvek je među nama vladalo pozitivno raspolženje, drago mi je da je predstavnica Hrvatske podržala naše predstavnice, važan je i lični odnos, kaže Kukrić.

311.jpg
Foto: Kurir

- U muzičkom svetu region se podržava, sjajno je to videti, kaže Vuković.

- Evrovizija je nepolitički događaj, bilo kakav potez koji može nekog da uvredi je zabranjen. Ali je bilo uvek političkih detalja, kaže Kurkić.

- Uvek ima lobiranja, to je bilo potpuno normalno, zašto ne bi promovisali svoga. A uvek je bilo komentara oko nastupa,uvek bi neko mislio da je neko drugi trebao da pobedi, kaže Kostadinov.

(Kurir.rs)