PREDSEDNIK NA CEREMONIJI SPAJANJA ŽELEZNIČKOG KOLOSEKA: Bolje nego u Švajcarskoj, a evo šta mu je rekao mašinovođa Slobodan!
Ljudi su zaboravili šta su to vozovi... Meni su ovi lepši nego u Švajcarskoj - rekao je Vučić pa na ruskom jeziku porazgovarao s predstavnicama ruske kompanije koja gradi ovu železničku deonicu
NOVI SAD - Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje ceremoniji spajanja železničkog koloseka na deonici Stara Pazova - Novi Sad na vijaduktu u plovnom delu Dunava.
- Bolje nego u Švajcarskoj, ali to naši ljudi neće da priznaju - rekao je predsednik Vučić koji se provozao vozom na deonici Stara Pazova - Novi Sad.
- Ljudi su zaboravili šta su to vozovi... Meni su ovi lepši nego u Švajcarskoj - rekao je Vučić pa je potom na ruskom jeziku porazgovarao i sa predstavnicima ruske kompanije koja gradi ovu železničku deonicu.
Predsednik je dodao da prvi vozovi iz Švajcarske stižu početkom oktobra a ostali u februaru, te da će po dolasku biti testirani prvo na batajničkoj deonici.
Razgovor sa mašinovođom
Predsednik je prethodno porazgovarao i sa mašinovođom voza kojim se vozio na pomenutoj deonici, a koji mu je rekao da je "već 30 godina mašinovođa i da je ovo trasa za poželeti".
Predsednik je na svoj zvanični Instagram profil Budućnost Srbije postavio razgovor sa mašinovođom na deonici Stara Pazova - Novi Sad.
- Mašinovođa sam 30 godina, i mogu da Vam kažem da je zadovoljstvo voziti po ovakvom koloseku - rekao je mašinovođa, na šta mu je predsednik Vučić odgovorio da mu je drago kada čuje takve reči.
Za 6 meseci brzom prugom od Beograda do Novog Sada
Vučić je izjavio danas, na ceremoniji povodom spajanja železničkog koloseka na vijaduktu u Čortanovcima, da će građani za šest meseci moći da se voze novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada. "Pruga će kompletno biti završena do kraja godine, a onda će početi testiranje vozova na najveće brzine, najpre u Batajnici, zatim počinje komercijalna upotreba pruge", rekao je Vučić, podsetivši da će vozovi ići brzinom od 200 kilometara na sat.
Generalni direktor i predsednik uprave kompanije RŽD Internešnl, koja izvodi radove na pruzi, Oleg Belozjorov izjavio je da po tehničkoj složenosti ovakav projekat ne postoji u regionu Balkana. On je naveo da pandemija nije uticala na radove i poštovanje obaveza, te da rad na prokjektu nije zaustavljen nijedan dan. "U decembru bićemo spremni da predamo objekte na deonici Stara Pazova-Novi Sad, a početom naredne godine planiramo da pristupimo ispitivanjima na toj deonici, nakon čega će pruga biti puštana u saobraćaj", kazao je Belozjorov.
Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko rekao je da je rekonstrukcija pruge Beograd – Novi Sad jedan od najvećih projekata u privrednom razvoju Srbije, i ocenio da će pomoći i regionalnoj integraciji. Ocenio je da se projekat uklapa i u evropske tendencije Srbije, jer će na najbolji način povezati Evropu i Balkan.
I kralj Milan je imao neke koji su mu pričali da ne gradi
Vučić je izjavio danas da je imao "slične probleme" kao i kralj Milan Obrenović kada je gradio prugu od Beograda do Niša, jer je i kralj, kao i on lično, imao "neke N1", koji su mu pričali da to ne radi.Na pitanje novinara televizije N1, zašto je sada potrebno šest godina za izgradnju pruge, što je više nego u vreme kralja Milana Obrenovića, kada je to bilo urađeno za tri godine, predsednik Srbije je rekao da se radi o "najmodernijoj" pruzi u regionu, gde će vozovi ići 200 kilometara na sat. "Danas je nemoguće izgraditi prugu koja ide 200 kilometara na čas ,za tri godine, a ovu prugu ćete moći da vozite pet puta brže nego u vreme kralja Milana", rekao je on na ceremoniji spajanja železničkog koloseka na deonici Stara Pazova - Novi Sad.
Vučić je istakao da na vreme izgradnje pruge utiču mnogi faktori. "Izgraditi prugu za tri godine, koja ide 200 kilometara na sat je moguće jedino možda u Kini. Ovde je nemoguće, pogotovu zbog geologije", objasnio je on. Vučić je najavio i izgradnju pruge od Beograda do Crne Gore, ali da to može da se očekuje za četiri, pet godina.
Krenuli pregovori sa RŽD oko izgradnje jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu
Vučić je rekao danas da su sa kompanijom "Ruske železnice" (RŽD) počeli pregovori oko izgradnje Jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu, kod Beograda. On je nakon prisustvovanja spajanju železničkog koloseka na deonici Stara Pazova -Novi Sad na pitanje novinara kakvi su planovi za saradnju sa RŽD rekao da su krenuli pregovori oko izgradnje jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu.
"Jedinstveni dispečerski centar će imati posebne regionalne dispečerske centre u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Požegi i to će uvezati ceo sistem i garantovati stoprocentnu sigurnost za sve vozove", rekao je Vučić.
Dodao je da će dispečerski centar omogućiti da se u svakom trenutku vidi pozicija svake lokomotive i putnika. "To je 210 kilometara dugačka pruga i očekujemo da do kraja godine potpišemo ugovor za tu za nas značajnu prugu", rekao je Vučić. ; Dodao je da ta ruska kompanija za izradu projektne dokumentacije počela da koristi kredit od 230 miliona dolara.
Kurir.rs
DODELJENA ODLIKOVANJA POVODOM DANA DRŽAVNOSTI SRBIJE Vučić posthumno odlikovao Nikolu Krsmanovića, policajca ubijenog na dužnosti, orden primila majka Ljilja