Predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ambasador SAD Entoni Godfri obilaze radove na mostu preko Zapadne Morave, na deonici 1 Moravskog koridora Pojate-Kruševac. Predsednik je tokom obilaska radova i razgovora sa radnicima prokomentarisao kako to divno izgleda.

VUČIĆ I GODFRI OBILAZE RADOVE NA MORAVSKOM KORIDORU! Ponosan sam na Srbiju koja sve ovo može da plati i da na vreme uradi! FOTO Autor: Kurir

Vučić se najpre konsultovao sa jednim od izvođača radova koji mu je objasnio kako teku radovi na izgradnji koridora, nakon čega se raspitivao o mestima gde će se postaviti mostovi.

2.700 ljudi ima na ovoj sekciji, i ovo je najbolje organizovano gradilište u Srbiji, čak ni Beograd na vodi nema ovoliko radnika - istakao je Vučić.

Predsednik je potom dodao da se u Srbiji živi brzo, i da je činjenica da preko 450 ljudi radi noću zaista impozantna.

whatsapp-image-20211021-at-19.18.05.jpg
Kurir 

- Problem je u tome što ne možemo da rešimo problem oko kamenoloma - istakao je Vučić.

Kako je istakao, nemoguće je otvoriti kamenolom, jer pojedini ljudi misle da to nije važno.

- Oni dovedu po dva advokata iz dva razna pokreta, ali neću da pričam o tim stvarima. Mi zato imamo problem oko kamenoloma. A skočila je cena cementa, i mi se trudimo da ne skoči na 30, neko na 10, 20... Sada imamio problem sa kamenom. Ne možemo da napravimo put, jer ljudi ne daju kamen. A bez kamena, nema puta. Tu nema ništa racionalno. Kada se kamen uveća, to košta šest puta više - rekao je Vučić, i najavio da će se uprkos svemu izboriti - rekao je Vučić.

screenshot-15.jpg
Printscreen/Pink 

Vučič je potom istakao da je izgradnja važna za Rasinski, Moravički, ali i Šumadijski okrug, jer je sve povezano, najavljujući obilaznicu oko Kragujevca, što će sve povezati okruge.- Ovoliko koliko radimo u poslednjim godinama, nismo u prethodnih 50 - rekao je Vučić i dodao da je to uspeh Srbije.

- Fali nam snage, da bismo imali gotove puteve.

whatsapp-image-20211021-at-19.36.36.jpg
Kurir 

Predsednik je nakon konsultacija nastavio šetnju, dodajući da su svi računi vezani za izgradnju koridora plaćeni, nakon čega se, još jednom obratio radnicima i poželeo im srećan rad. Vučič je dodao da ovde radi preko 1.000 radnika koji su stranci, što je, kako je dodao pokazatelj da nam fali radne snage.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je da je ponosan na činjenicu što je večeras tu, što se gradi i radi, zahvalivši se svima koji učestvuju u radovima.

- 2.700 ljudi radi, toliko je tu mašina, ljudi treba da vide koliko ljudi rade i noću, uprkos svim teškoćama. Problemi nisu samo korona, mi imamo i povećanje cena građevinskog materijala, kamenoloma. I gde god da se okrenete problemi su, ali ovi ljudi obaraju sve rekorde! - istakao je Vučić.

whatsapp-image-20211021-at-19.36.37.jpg
Kurir 

Kako je dodao, u budućnosti ćemo biti srećni zbog svega što se radi.

- Imaćemo spojeno sve ovo, sa Vrnjačkom Banjom, Trstenikom. To je ono o ćemu su ljudi pričali 70 godina. Neko će reći da je ovo gubljenje vremena, a ljudi se ovd emuče noćima i danima. Ovaj put će biti pravo remek delo, najširi digitalizovan put - rekao je Vučić.

Nakon obilaska, ambasador Entoni Gotfri izrazio je veliku radost i sreću kada je u pitanju izgradnja koridora, čija gradnja nije stala, uprkos pandemiji koronavirusom.

- Ovo će biti završeno u najboljem mogućem roku. I nadam se radnji na drugim projektima. Moravski koridor će povezati više od pola miliona ljudi, ne fizički, nego i tehnički, jer ćemo imati i digitalnu kučmu čitavog regiona. Srbija želi fer utakmicu, i prozivod je vrhunskog kvaliteta - naveo je Godfri, pa dodao:

whatsapp-image-20211021-at-19.36.36-1.jpg
Kurir 

- Ovaj autoput će privući još investicija, u raznim sektorima. SAD je ponosna na partnerstvo sa Srbijom, i jedva čekam da se provozam ovim autoputem, čim bude završen. I još više će me radovati kada čujem da ovo izaziva veći provredni rast - završio je Gotfri.

Gradnja Moravskog koridora, autopuota od Pojata do Preljine u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine i tada je najavljeno da će radovi biti završeni za četiri godine. Radove izvodi američko-turski konzorcijum Behtel - Enka, a ugovor je vredan skoro 800 miliona evra

Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno pola miliona ljudi koji žive u centralnoj Srbiji. Takođe, Moravski koridor će spojiti zapadnu i istočnu Srbiju i trajno rešiti i pitanje poplava, pošto će biti regulisane reke.

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Čićevac, kao i Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki" (Koridor 11).

whatsapp-image-20211021-at-19.36.37.jpg
Kurir 

Najsavremeniji autoput biće izgrađen "na tri Morave", a u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara, postavljeni i telekomunikacioni uređaji i prvi put će biti primenjene nove tehnologije.

Moravski koridor činice tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Kurir.rs