Izvršni direktor Centra za odgovorne medije Marko Matić smatra da iza pisma američkih kongresmena predsedniku Džozefu Bajdenu stoji borba za interese Junajted grupe i da to predstavlja još jedan primer delovanja dobro uhodanog mehanizma koji funkcioniše pod dirigentskom palicom Dragana Šolaka.

Mreža političara i instrumentalizovanih medija, prema velikom istraživanju Kurira, formirana je sa ciljem da uz pomoć nevladinih organizacija ukloni svakoga ko Šolakovim firmama predstavlja konkurenciju i prepreku za ostvarivanje ekstraprofita.

tablica.jpg
Printscreen 

Matić je naglasio da je Junajted grupa pre nekoliko godina formirala strukturu sa zadatkom da zaštiti njen monopolski položaj na tržištu i objasnio kako funkcioniše mehanizam za uništavanje konkurencije.

- Ta struktura obuhvata firme i pojedine političare koji su manje ili više interesno povezani sa Junajted grupom, a tu su i mediji poput Krika i Cinsa u svrhu zaštite njenih poslovnih interesa - rekao je Matić u jutarnjem programu Kurir televizije.

01:11
ĐILASOV I ŠOLAKOV MEHANIZAM ZA UNIŠTAVANJE KONKURENCIJE: Umrežili političare, medije i NVO za svoje OPAKE CILJEVE Izvor: Kurir televizija

Isti obrazac prema Matićevim rečima primetan je svuda u regionu gde posluje Junajted grupa.

- Cilj svega je zaštita poslovnih interesa Junajted grupe i to ne običnih nego onih da se ostvari ekstra profit. Njima je prvi cilj bio da unište Telekom. Vidimo da su isti obrazac primenjivali svuda gde su se u regionu pojavili - rekao je izvršni direktor CEZOM-a.

02:10
Marko Matić o mehanizmu Junajted grupe za uništavanje konkurencije Izvor: Kurir televizija

Matić je objasnio kako funkcioniše sprega medija i politike.

- Nastali su tako što je Dragan Šolak dobio novac za KDS u Kragujevcu od američkog fonda. Zatim su kupili malu konkurenciju. Telekom nije tada radio ništa po tom pitanju. Kupili su potom ključne pojedince u regulatornim telima i strankama i medijima. Danas imaju medije poput N1 i Nove koji su direktno vezani za Junajted grupu i kontrolišu mnoge druge medije poput Vremena i NIN-a jer zavise od reklama koje dobijaju. To je nevidljivo potkupljivanje. Ako ti mediji pišu o njihovim interesima imaće veći udeo u njihovom medijskom kolaču. Predstavjaju se kao nezavisni mediji, a vlasništvo su kompanije čije interese moraju da štite. Vidite da Telekom pominju samo na negativan način - navodi Matić.

Osvrnuo se i na pismo koje je sedam američkih kongresmena uputilo predsedniku Džozefu Bajdena.

- Pismo se pojavilo samo dan nakon posete Dragana Đilasa Vašingtonu. Pominju se Telekom i Pink i jasno vidite da iza toga stoje isključivo poslovni interesi. Junajted grupa stalno tvrdi da se bori za nezavisne medije i slobodu govora, a sa druge strane vidite da se iza svega krije novac. Ne napadaju Aleksandra Vučića iz ideoloških interesa. Ne bi ga dirali da im daje da uništavaju Telekom - rekao je stručnjak.

111584-211110.00-30-09-11.still002.jpg
Kurir Televizija 

Matić tvrdi da postoji mnogo indicija da je Dragan Đilas preko svoje kompanije Multikom postao deo konglomerata.

- Jasno je da je Multikom formirao SSP jer su čelni ljudi stranke na tom platnom spisku. Pa vidite za šta se zalažu i kakav položaj imaju u tim medijima. Najviše su učestvovali u kampanji protiv Telekoma - rekao je izvršni direktor CEZOM-a.

Nervoza u redovima Junajted grupe prema njegovim rečima počela je kad je Telekom stao na noge.

- Gubitak tržišta je posledica nesposobnosti da pošteno igraju. Imali su uspeha samo dok su imali potkupljene ljude u Telekomu i političku zaštitu jer nisu imali konkurenta koji se borio za tržište. Kad je Telekom rešio da se bori na tržištu svojim kontentom počeli su da gube. nemaju razvojni koncept i zato se koriste niskim udarcima i sve prebacuju na teren politike. Pismo je rezultat tih lobiranja. Njima je dozvoljeno da imaju kanale u vlasništvu, a Telekomu je to bilo zabranjeno. Bile su mu vezane ruke, a njima je dozvoljeno da rade šta hoće - rekao se Matić.

Dodaje da su građani prepoznali namere Junajted grupe.

- Jasno se vidi da imaju problem sa poštovanjem novinarske etike. Napustili su ih neki mnogo važni saradnici. Njihova uređivačka politika boluje od podređivanja interesima firme. Došlo je do pada poverenja gledalaca i do pada gledanosti. U pomoć da povrate poverenje odmah su im priskočili takozvani neprofitni mediji koji dobijaju novac za istraživačko novinarstvo. Po temama koji obrađuju vidite međutim da su isti interesi - rekao je Matić.

111584-211110.00-27-50-01.still001.jpg
Kurir Televizija 

Cilj lobiranja u Vašingtonu prema njegovim rečima jeste pokušaj da utiču na odluku arbitražnog suda povodom tužbe Junajted grupe protiv Telekoma.

- Našli su ljude za novac u Vašingtonu. Šta im je cilj? Hoće da izvuku stotine miliona dolara od Srbije jer Srbija navodno vodi rat protiv jedne firme. A stvar je obrnuta. Država je rekla da ako vi imate pravo da osnivate medije ima i Telekom! To je ravnopravno. Upravo zato dolazi do ovog pisma. Često su se pozivali na američku ambasadu što je poluistina - rekao je Matić.

Izvršni direktor CEZOM-a ukazuje da je Junajted grupa vodi "besmisleni rat" zato što nije u stanju da vodi tržišnu utakmicu protiv Telekoma.

- Telekom je već najbolje odgovorio tako što se bori za što bolji sadržaj i što investira u svoju infrastrukturu. Stao je na noge i njegov tržišni udeo raste. To je najbolji odgovor - rekao je Matić.

Kurir.rs

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj osam za korisnike MTS Iris TV, m:SAT tv, Supernova, BeotelNet, Orion telekom, Pošta NET i Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme m:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Bonus video:

03:13
SRBIJA NADJAČALA ALBANCE U AMERIČKOM KOGRESU! Tajkuni se džabe raduju dolasku Hila za ambasadora Izvor: Kurir televizija