MATIĆ OTKRIO DETALJE! Lažni tekst da je Danilo Vučić menadžer Vlahovića naručen OBJAVLJIVANJE KOŠTALO NEKOLIKO HILJADA EVRA?!
Iza navoda Krika da je Danilo Vučić menadžer fudbalera Dušana Vlahovića stoje isključivo motivi političke prirode, smatra Marko Matić, izvršni direktor Centra za odgovorne medije, koji je pisanje tog portala ocenio kao krajnje neprofesionalno.
Krik je juče, podsetimo, preneo tekst italijanskog lista Republika u kome se bez ikakvih dokaza navodi da je sin predsednika Aleksandra Vučića menadžer talentovanog srpskog fudbalera. Vest su demantovali mnogi funkcioneri srpskog fudbala, kao i sam Vlahović, a predsednik Srbije je istakao da je glavni motiv ovakvog pisanja političke prirode.
- Očigledno je da je glavni motiv Krika političke prirode. Iako se deklarišu javno kao nezavisni mediji, ponašaju se kao grupa za pritisak. U tom smislu predsednik Vučić je dao dobru političku ocenu u pogledu motiva i ciljeva. Ja sam se više bavio profesionalnom stranom i da li su tu ispoštovani novinarski standardi i etika. Mogu da kažem da je ovo školski primer kršenja svih mogućih pravila u tom pogledu - rekao je Matić u jutarnjem programu Kurir televizije.
Matić navodi da to nije prvi slučaj gde je Krik pogazio sve standarde novinarstva.
- Vi možete kao medij da imate političke ciljeve, političku agendu, pa i da podržavate određenu političku opciju, ali to možete ako ste tabloid ili politički usmeren medij koji svoju egzistenciju obezbeđuje na tržištu. Dakle, prodajete novine, želite da imate veći tiraž, pa onda i možete da imate određene spekulativne naslove i teme. Ali ako se predstavljate kao nevladina organizacija, kao medij koji zastupa profesionalne standarde, koji sebe predstavlja kao nezavisni i kao uzor tog novinarstva, onda niste na tržištu, ne egzistirate prodajom svojih tiraža već na kontu te priče o uzornom mediju dobijate stotine hiljada dolara iz inostranstva od međunarodnih fondova i organizacija, vi onda morate da poštujete te standarde. Krik to juče nije uradio u ovom tekstu - rekao je Matić.
Izvršni direktor Cezoma naglašava da je Krik preneo tekst koji je star dva meseca bez ikakve provere.
- Neću da ulazim u to da li su namerno izabrali to što je juče bio rođendan sina predsednika, koji je centar tog teksta, ali mogu da kažem da su za dva meseca imali sasvim dovoljno vremena da provere verodostojnost tog teksta - kaže Matić.
Naglašava da u tekstu italijanskog portala nema nijednog validnog dokaza da je Danilo Vučić menadžer Dušana Vlahovića.
- Samo na osnovu pretpostavke da se Danilo druži sa menadžerom Vlahovića i što voli fudbal i da ide na utakmice, izneli su taj zaključak. Ovde je nešto drugo u pitanju. Nisu optužili Danila da se bavi nekom kriminalnom delatnošću. Biti menadžer je potpuno legitimna profesija, ali Krik već duže vreme vodi kampanju protiv Danila Vučića i pokušavaju da ga kriminalizuju. Uhodili su ga, pratili su ga, a on je štićeno lice, to ne sme da se radi - kaže Matić.
Izvršni direktor Cezoma smatra da je pisanje Krika samo nastavak kampanje koja se vodi protiv Danila Vučića.
- Već duže vreme ga kriminalizuju pa su tu priču iskoristili da nastave kampanju. Prenose tekst iz Republike i dodaju sve što su ranije pisali o njemu, uz sve fotografiju. I uz način zaključivanja, koji je sve samo nije profesionalan, niti može da potpadne pod rad istraživačkog novinarstva. Postavlja se pitanje da li istraživački mediji ovde treba da slede političku agendu ili javni interes? Ja mislim da bi trebalo javni interes - zaključuje Matić.
Smatra da je neophodno da reaguju novinasrka udruženja i Savet za štampu.
- Prema Zakonu o informisanju, Danilo Vučić treba da presavije tabak i da tuži i italijanski list i Krik. Ali naravno da će Krik od ovoga praviti političku priču. Predsednik Vučić je dao političko objašnjenje, ali je ovde ključno da mi raščistimo da li imamo posla sa profesionalnim medijima ili nemamo. Ne mogu da se predstavljaju i da uzimaju stotine hiljada dolara na konto priče da su nezavisni mediji, a da se ponašaju na ovaj način. Zato mislim da je neophodno da reaguju novinarska udruženja i Savet za štampu. Mora da se podnese prijava onome ko je za to predviđen. Ovo je školski primer kršenja novinarskih standarda i atak na novinarsku profesiju i na politiku zemlje - ističe Matić.
Izvršni direktor Cezoma upozorava da je opšte poznato kako u Srbiji funkcionišu velike firme koje uništavaju svoju konkurenciju i koje na ovakav način pokušavaju da steknu kredibilitet.
- Ako je neko vaš vlasnik, a vi napadate njegovu konkurenciju, to nema kredibiliteta da biste privukli dovoljno publike. Onda plasiraju vesti preko raznih kanala. Verujem da taj tekst u Republici košta nekoliko hiljada evra. Plate PR tekst u nekom stranom mediju da bi mogli da preuzmu i da bi mogli da kažu kako ne vode oni kampanju protiv predsednikovog sina već navodno neke strane novine. Čak su i u Kriku rekli da je vest demantovana sa svih strana - rekao je Matić.
Kurir.rs
Bonus video:
SUTRA U 13.30: Predsednik Vučić sa predsednicom Državnog zbora Slovenije Klakočar Zupančič