Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je danas da će zajednička železnička stanica Srbije i Crne Gore, u Bijelom Polju, biti puštena u saobraćaj 14. ili 15. maja.

- To znači da ubuduće neće biti stajanja vozova na granicama, već u stanicama. Trudićemo se da imamo zajedničke stanice odnosno zajedničke prelaze gde će na jednom mestu biti i jedna i druga policija i carina tako da će ljudi završavati sve na jednom mestu - rekao je Vesić gostujući na Pinku.

Naveo je da će se na sličan način raditi zajednička železnička stanica za teretni prevoz u Tabanovcima u Severnoj Makedoniji, kao i zajednička stanica sa Mađarima, u Segedinu koja će, kako kaže, biti za voz Subotica-Segedin koji kreće u oktobru.

- Kada uđete u voz u Subotici, dolazite do Segedina i tu vas čeka mađarska policija i carina i obratno, kada idete prema Subotici, u Segedinu vas čeka srpska policija i carina i više nema stajanja na granici - rekao je Vesić.

Kako je naveo, kada do kraja 2024. godine budemo završili naš deo brze pruge između Beograda i Budimpešte, do Subotice, što je 108 kilometara koje se trenutno grade, a Mađari svojih oko 150 kilometara u 2025. godini, tada će policijske i carinske stanice biti na železničkim stanicama u Budimpešti, Novom Sadu, Beogradu i Subotici.

- Kada uđete u voz na Prokopu, tu ćete proći mađarsku carinu i policiju i idete direktno u centar Budimpešte i obratno, kada idete iz Budimpešte, tu vaš čeka srpska carina i nema više onih formalnosti već idete pravo u centar Beograda - dodao je Vesić.

goran-vesic.jpg
Printscreen/Pink 

Naveo je da je sa Evropskom Unijom, Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj potpisan ugovor o izgradnji 228 kilometara pruge do Niša i dodao da se već radi deonica Stalać-Đunis.

- Čeka nas oko 130 kilometara poslednje deonice od Niša do Preševa, a kada dođemo do Preševa završićemo taj deo brze pruge kroz Srbiju i imati više od 500 kilometara brze pruge - rekao je Vesić i istakao da je ono što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić uradio sa izgradnjom saobraćajnica i brzih pruga jedinstven slučaj u Evropi.

Naveo je da je na sastanku sa premijerom Severne Makedonije razgovarano o tome da se, kada se stigne do Preševa, pruga produži do Skoplja i da se na taj način povežu Budimpešta, Beograd, Niš i Skoplje.

Vesić je rekao da je sa svojim mađarskim kolegom dogovorio da se u Beogradu održi zajednički sastanak ministara transporta Srbije, Mađarske, Bugarske, Turske, Grčke, Severne Makedonije i Albanije, na kojem će biti reči o tome da se proširi pruga kroz Severnu Makedoniju prema Solunu, a kasnije i prema Atini, zatim od Skoplja prema Tirani i kroz Bugarsku prema Istanbulu.

- To će značiti da će čitav Zapadni Balkan biti povezan brzim prugama - istakao je Vesić.

Takođe, dodao je da u planu odnova pruge između Beograda i Beča tako što ćemo mi uraditi naših 90 kilometara.

- Mi, inače, projektujemo tu brzu prugu do Šida, projekat će biti gotov u septembru, a onda kroz Hrvatsku, Sloveniju prema Austriji i od Ljubljane prema Italiji da se povežemo sa severom Italije - pojasnio je Vesić.

Govoreći o integrisanoj naplati putarina sa Severnom Makedonijom, Vesić je rekao da se očekuje da to zaživi tokom letnje sezone, tačnije tokom jula.

- To znači da svako od nas ko ima tag, treba da ga veže za platnu karticu, i tag je tada integrisan sa čitačima u Severnoj Makedoniji, što znači da možete slobodno da vozite kroz tu državu, nema više stajanja, ne morate da kupujete njihov tag - rekao je Vesić i dodao da će takođe oni koji imaju tag Severne Makedonije moći da idu kroz Srbiju.

Dodao je da se o tome razgovara i sa Hrvatskom, Alabanijom i Grčkom.

Govoreći o rečnom saobraćaju, Vesić je rekao smo 2019. godine, pre korona virusa, imali oko 208.000 putnika koji su se ukrcali i iskrcali na kruzerima kroz Srbiju, te podsetio da je sada pokrenut projekat „Zaplovimo Srbijom“ vredan 28 miliona evra u okviru koga će biti izgrađeno nekoliko međunarodnih pristana, marine, nautička sela.

- Beograd je jedan od retkih velikih gradova koji ne korsti reke i za javni prevoz što je šteta, ali moj posao je da izgradimo što više luka, marina, međunarodnih pristana kako bi iskoristili naše reke - rekao je Vesić.

3297046-2-edit.jpg
Kurir Televizija, Printscreen/YouTube/ Plus Online 

Naveo je da je kanalski turizam takođe veoma značajan u Evropi i dodao da je završen teneder i da se kreće sa rekonstrukcijom dve luke, Bogojevo i Prahovo, te da će brzo biti raspisan tender za luku Sremska Mitrovica.

- Nedavno sam otvorio međuanrodni pristan u Sremskoj Mitrovici, a biće otvoren i u Šapcu. Pored toga, radićemo novu luku Beograd koja će biti uzvodno uz Dunav, iznad Pančevačkog mosta, dok ćemo na desnoj obali Dunava raditi luku za rasute terete - najavio je Vesić.

Ministar se osvrnuo i na izmene Zakona o planiranju i izgradnji i dodao da će, čim taj zakon bude usvojen, biti veoma stroga pravila kada su pitanju parking mesta, te da će broj parking mesta po zgradi biti povećan.

- Uvešćemo da na određen broj parking mesta u zgradi, u poslovnim objektima, mora da postoji parking mesto za električnim punjenjem pošto ima sve više električnih automobila - rekao je Vesić.

Takođe, naveo je da se uvodi obaveza da sve pumpe, posebno na autoputevima, a kasnije i ostale, na određen broj aparata za punjenje moraju da imaju određen broj električnih punjača, te dodao da očekuje da do kraja godine na autoputevima imamo više od sto novih punjača.

(Kurir.rs)