Diplomatija je neobično važna u jednom dinamičnom svetu koji se menja i države imaju potrebu da brendiraju same sebe, poruka je koja je poslata sa današnjeg skupa u organizaciji ambasade Republike Koreje pod nazivom Strateški tokovi 2023 - Javna diplomatija kao most i sredstvo za jačanje međusobnog poverenja među zemljama, koji je održan u beogradskom hotelu Moskva.

Kako je objasnio moderator skupa, Neven Cvetićanin, predsednik Foruma za strateške studije, svaka država može biti shvaćena kao brend i svaka država se takmiči kako bi što bolje brendirala sebe, odnosno što bolje se predstavila.

paneli-korejska-ambasada-foto-nenad-kostic2.jpg
Nenad Kostić 

- Tu se otvara nekoliko pitanja: Ko smo to mi? Zašto smo mi potencijalno dobri? Po čemu smo mi potencijalno drugačiji od svih drugih i šta mi imamo dobro da ponudimo svetu? To je zapravo posao javne diplomatije koja je i bila tema našeg današnjeg skupa, a imali smo čast i zadovoljstvo da nam gost, između ostalih, bude svetski profesor iz Južne Koreje, zemlje koja je upravo poznata po tome da brendira samu sebe, preko privrede, preko svojih čuvenih brendova kao što su KIA i Hjundai, koje i mi u Srbiji jako dobro znamo. I mogli smo da čujemo dosta korisnih stvari koje su potencijalno korisne i za nas u Srbiji - naveo je Cvetićanin.

Istakao je da je zapravo glavna poruka da treba da imamo dobre produkte i da emitujemo iz zemlje što više pozitivnih vesti, a na samom skupu sagovornici su se dotakli i našeg tenisera Novaka Đokovića, koji je, kako su ocenili, u ovom momentu glavni brend Srbije.

- Zaključili smo da mi upravo imamo potencijal na neki način u toj "proizvodnji" ljudi, ljudskih resursa. U ovom momentu je možda upravo Novak Đoković najbolji ambasador Srbije, a imamo i Nikolu Jokića i pregšt drugih ljudi. Pa, zašto danas-sutra ne bismo "napravili" nekog našeg novog naučnika, kojih imamo pregršt po svetu? Sve u svemu, poruka je da kvalitet pobeđuje i da mi kao država treba prema spolja da ponudimo kvalitet, bilo da je reč o konkretnim diplomatama koji nas predstavljaju širom sveta ili je reč o nezvaničnim diplomatama poput Đokovića, Jokića i svih ostalih - ukazao je Cvetićanin.

paneli-korejska-ambasada-foto-nenad-kostic1.jpg
Nenad Kostić 

Govornici skupa izrazili su uverenje da Srbija može puno da ponudi.

- U tom smislu su Južna Koreja i Srbija partneri već po svojim pozicijama u međunarodnoj zajednici i čast nam je bila i zadovoljstvo što smo mogli da ugostimo ljude od kojih smo mogli da čujemo korisne savete za našu diplomatiju - kazao je Cvetićanin.

Govoreći o poziciji Srbije u aktuelnim geopolitičkim okolnostima, on je ukazao da je upravo Južna Koreja državu koja nije ostrvo po geografiji, ali jeste ostvro s obzirom na odnose sa svojom okolinom.

paneli-korejska-ambasada-foto-nenad-kostic.jpg
Nenad Kostić 

- Takođe, bilo je diskusije da li je Srbija ostrvo i tu su mišljenja podeljena. Naša geopolitička pozicija je specifična i komplikovana u jednom dinamičnom svetu i tu tek treba da se profilišemo kao zemlja koja može da brani svoje nacionalne interese, ali na takav način da ti nacionalni interesi ne dolaze u preveliku koliziju sa komšilukom i konačno sa glavnim tokovima našeg vremena i upravo je zato diplomatija neobično važna jer je diplomatija onaj segment koji obezbeđuje jednoj zemlji metaforično govoreći er-beg koji vam pomaže da sve eventualne udare amortizujete i da pošaljete dobre poruke i emisare kako ćete predstaviti svoju zemlju, jer Srbiju predstavljamo svi mi, ne samo diplomate - zaključio je Cvetićanin.

Inače, na skupu su govorili ambasador Rebublike Koreje u Srbiji, Đeung Li, dugogodišnji saradnik Blumberga, Njuzvika i Asošiejted presa dr Bjungjong Li, kao i profesor Fakulteta političkih nauka u Beogradu i Zagrebu Dejan Jović i bivši ministar spoljnih poslova Srbije Goran Svilanović.

(Kurir.rs)