Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je izgradnja obilaznice oko Beograda za stanovnike prestonice životno važna i istakao da je najveći deo obilaznice, koja se gradi više od tri decenije, izgrađen u vreme Aleksandra Vučića čija politika podrazumeva izgradnju saobraćajne infrastrukture i ravnomeran razvoj države.

Vesić je, gostujući na televiziji Prva, rekao da će posle 32 godine biti završeno 47 kilometara obilaznice oko Beograda, do Bubanj potoka.

- Kada od sutra bude pušten taj deo obilaznice svako ko dolazi autputem iz pravca Šida ili Novog Sada, a ide prema Nišu, Kragujevcu i dalje ka jugu Srbije više neće morati da ulazi u Beograd jer će imati brzu obilaznicu sa kojom će izaći na Bubanj potok - rekao je Vesić gostujući na televiziji Prva.

To će, dodao je, smanjiti broj vozila na mostu “Gazela i zagađenje u gradu.

Naveo je da je “Gazela” jedna od naših najopterećinih saobraćajnica preko koje dnevno pređe između 200.000 i 250.000 ljudi, skoro 130.000 vozila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza.

whatsapp-image-20230530-at-9.52.50-am.jpg
Zorana Jevtić 

- Ovih 47 kilometara obilaznice oko Beograda gradimo 32 godine. Najviše je izgrađeno poslednjih desetak godina od kada Aleksandar Vučić bio prvi potpredsednik vlade, pa predsednik vlade, pa predsednik države jer je njegova politika, politika ravnomernog razvoja Srbije, a ona podrazumeva izgradnju saobraćajne infrastrukture - da se povežu različiti krajevi Srbije i izgrade obilaznice oko gradova - rekao je Vesić.

Naveo je da od 2012. godine do danas izgrađeno 405 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, a da se u ovom trenutku gradi skoro 500 kilometara.

- Nemate zemlju u ovom delu Evropu koja više gradi brze puteve i pruge nego što ih gradi Srbija. To je politika predsednika Vučića i zato je važno istaći da je najveći deo obilaznice oko Beograda izgrađen poslednjih deset godina- rekao je Vesić.

Naveo je da ostaje da se uradi poslednjih 31 kilometar obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva.

- Taj deo CIP projektuje i očekujem da prvi projekat završimo već sledećeg proleća. Tu će biti dva tunela – Bubanj potok i Leštane, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinč -, rekao je Vesić i dodao da će ta obilaznica biti 31 kilometar drumska i oko 29 kilometara železnička.

Govoreći o organizaciji međunardone izložbe EXPO 2027, Vesić je rekao da je pobediti u bilo čemu u svetu trijumf, a posebno pobediti SAD i Španiju kao velike i bogate zemlje.

s1.jpg
MGSI 

- Dobiti EXPO 2027 znači biti te godine poslovni centar sveta, to znači više od dva miliona turista, veliki broj stranih kompanija, državnika i delegacija koje dolaze. Svaka velika zemlja sveta imaće svoj štand na kojem će se predstaviti - rekao je vesić.

Istakao je da je organizacija ovakve međunarodne izložbe velika čast i pobeda za jednu malu zemlju, kao i da mu je žao što se u našim medijima o tome ne govori više jer, kako je istakao, dobiti organizaciju ovakvog događaja pokazuje koliko Srbija postaje snažna i uticajna u svetu.

Naveo je da će se EXPO graditi pored budućeg nacionalnog stadiona u Surčinu.

Podsetio je da je martu puštena brza saobraćajnica Surčin-Novi Beograd koja, dodao je, vodi upravo do EXPO-a, odnosno do mesta gde će biti nacionalni stadion.

- To znači da smo već uradili saobraćajnicu do EXPO-a što je velika stvar tako da ćemo graditi neke puteve okolo, ali neće biti toliko puno izgradnje puteva jer smo već pravu saobraćajnicu uradili - rekao je Vesić.

Što se tiče železničke veze, naveo je da se na tome radi i da je projektovanje već u toku.

- Povezuje se BG vozom Zemun sa centrom Surčina, nacionalni stadion i aerodrom ‘Nikola Tesla’. Kupićemo pet novih kompozicija koje će opsluživati taj deo tako da ćemo sa te strane imati povezan sajam odnosno EXPO, nacionalni stadion, aerodorm ‘Nikola Tesla’ i centar Surčina - rekao je Vesić.

Naveo je da je važno to što će nam taj sajam ostati i dodao da će to biti najveći sajamski kapacitet na Balkanu.

Kurir.rs/