“Kampanju sa zahtevom da se Telekomu Srbija onemogući da ima medije predvode vlasnici TV kanala koji su fiktivno registrovani u Luksemburgu, zarad izbegavanja plaćanja poreza i ostalih dažbina, a koji imaju ogromne prihode od reklama, iako to po zakonu ne bi smeli. Razni stručnjaci koji napadaju Telekom ovu činjenicu ne smeju da javno izgovore”

Svi igrači na tržištu treba da imaju jednake uslove, ako biste jednom učesniku tržišne utakmice zabranili da ima vlasništvo u medijima, a drugima dozvolili, to bi bilo protivustavno i protiv Zakonima Evropske unije, izjavio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.

U okviru javne rasprave o novim medijskim zakonima, u delu javnosti vodi se žestoka kampanja protiv Telekoma sa zahtevom da se ovoj kompaniji onemogući da bude osnivač i vlasnik medija. Zanimljivo je da je to deo javnosti koji, svojim novcem i medijskim uticajem, kontroliše glavni Telekomov tržišni konkurent Junajted Grupa.

Vladimir Lučić je danas na TV Prva ekskluzivno, prvi put, odgovorio na najnoviju kampanju protiv kompanije na čijem je čelu.

- Iako smo, po ko zna koji put, postali meta svakodnevne kampanje plasiranja laži i dezinformacija, dosad nismo to komentarisali u javnosti. Ali, vreme je da se oglasimo. Laž je, između ostalog, da je Telekom nelegalno vlasnik medija. Mi smo vlasnici TV kanala od 2011. godine, u skladu sa tada važećim zakonom. Šta je tu posebno važno: napadi na nas i po ovom osnovu dolaze preko TV kanala fiktivno registrovanih u Luksemburgu, zarad izbegavanja plaćanja poreza državi Srbiji i ostalih dažbina poput onih SOKOJ-u, a koji istovremeno imaju ogromne prihode od reklama, iako to po zakonu ne bi smeli jer se bave “prekograničnim emitovanjem”. Razni stručnjaci koji napadaju Telekom ovu činjenicu ne smeju da javno izgovore, iako i sami znaju da protiv nas govore upravo za medije u vlasništvu kompanije koja ne poštuje zakon - objasnio je Lučić.

Apsolutna je neistina i predstavlja obmanu javnosti da u Evropskoj uniji kompanije za telekomunikacije u većinskom ili manjinskom državnom vlasništvu ne smeju da imaju medije.

Šta je istina: u EU postoji čak 10 zemalja sa ukupno 12 primera da su ovakve kompanije, poput Telekoma, ujedno vlasnici medijskih kuća. Ako se uračuna i Švajcarska, koja je članica Evropskog ekonomskog prostora (EEA), takvih slučajeva je čak trinaest.

- Uveren sam da će Brisel, ako se bude izjašnjavao o ovoj temi, zauzeti stav da i u Srbiji svi treba da imaju jednake uslove na tržištu. Uostalom, i u samoj Belgiji operater čiji je najveći akcionar država ima vlasništvo u medijima - ukazao je Vladimir Lučić.

Globalni trendovi takođe idu u prilog objedinjavanju distributera i proizvođača medijskih sadržaja, objasnio je Lučić i naveo primere kompanije Amazon koja proizvodi sadržaje, a sada pokreće svetsku satelitsku mrežu za njihovu distribuciju, dok je Netfliks sklopio ugovor sa najvećim operaterom u Južnoj Koreji o podeli prihoda.

Uz sve navedeno, najugledniji brendovi iz EU i SAD sa Telekomom sklapaju partnerstva upravo za osnivanje medijskih kuća.

- Mislite li da bi Euronjuz ili Blumberg sa nama pravili TV kanale da postoji išta pravno sporno. Naravno da ne bi. Ali one koji nas napadaju nije briga ni za elementarnu logiku - istakao je Vladimir Lučić.

Glavni tržišni konkurent Telekoma je na višegodišnju negativnu kampanju potrošio ogromne resurse, uključujući desetine miliona dolara i evra, ali rezultati su im izostali.

- Kampanja protiv Telekoma je, pored medijske, lobistička i politička, a vodi se ne samo u Srbiji već širom sveta, pogotovo u EU i SAD. Potrošili su velike pare da bi nas diskreditovali, ali Telekom je i tu pokazao svoju snagu. Naši partneri su Vodafon, Evropska investiciona banka, Blumberg, Euronjuz… svi oni hoće da rade sa nama, a takvih partnerstava će biti još. To je dokaz koliko smo jaki kao kompanija, uspevamo da rastemo i da se izborimo sa svim napadima. Čim toliko nerviramo konkurenciju znači da radimo dobro - poručio je Vladimir Lučić.

Na pitanje šta očekuje da će na kraju biti sa medijskim zakonima, prvi čovek Telekoma Srbija je zaključio da svi telekomunikacioni igrači na tržištu treba da imaju jednake uslove, a sve drugo bilo bi kršenje Ustava Srbije.

Najbolji američki sport na Areni!

Vladimir Lučić je za TV Prva izjavio da je izuzetno zadovoljan Arena Sport kanalima, čiji je osnivač Telekom.

- Arena je postala glavni regionalni kanal, u svih šest zemalja eks-Ju poslujemo odlično, kao komercijalni kanal prisutni smo u skoro 4 miliona domaćinstava, a operateri nam plaćaju od dva do čak pet evra po korisniku. Izuzetno dobro sarađujemo sa velikim operaterima u regionu, kao što su Dojče Telekom, A1, Telekom BiH, Telekom Slovenija, sa svima imamo sjajan partnerski odnos i postali smo sastavni deo njihove TV ponude - istakao je Lučić.

Kako je ekskuzivno najavio, na programe Arene stiže još nešto potpuno novo.

- Pored NBA i NFL lige, na Arenu dolaze MLB i NHL, američke nacionalne lige u bejzbolu i hokeju. Tako da ćemo imati najbolji američki sport i sve njihove najpopularnije lige na jednom mestu. Uz to, pokrenut je i kanal “Arena Fajt”, sa borilačkim sportovima - kazao je Lučić.

Ovacije za “Heroje Halijarda”

Ovih dana je u MTS dvorani u Beogradu održana svečana premijera filma “Heroji Halijarda”, iz produkcije Telekoma Srbija.

Vladimir Lučić je naglasio da je veoma zadovoljan prijemom na koji je ovaj film naišao, kao i njegovim kvalitetom kako bi publici verno prikazali ovaj važan istorijski dogadjaj.

Kurir.rs

Bonus video:

03:25
TELEKOM DONIRAO PAMETNE TABLE I SPORTSKU OPREMU OSNOVCIMA NA KIM! Miladinov: Podizanjem nivoa obrazovanja jačamo državu! Izvor: kurir televizija