PREDSEDNIK VUČIĆ OBJAVIO SNIMAK SA OTVARANJA PROKOPA: Želim da radimo brže, još više, još snažnije i da donosimo nove rezultate
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je snimak sa jučerašnjeg otvaranja železničke stanice, moderne stanične zgrade "Beograd centar" ili popularnije "Prokop".
"Srbija je naša ljubav, ljudi su naša snaga", naveo je u opisu ovog videa i poručio:
"Radovi na Prokopu počeli su od ideje sedamdesete, a za nas je pitanje, na koje sam sam pokušavao da pružim odgovor, zašto smo toliko dugo čekali Prokop. Zašto smo to mi uspeli, a drugi nisu uspevali? Mi smo imali veću priliku, mogli smo da budemo nešto hrabriji i zbog toga što smo imali veću podršku naroda. Za nas je važno da se ponašamo odgovorno i ozbiljno u budućnosti. Za nas je važno da sanjamo snove, da prepoznajemo šta je budućnost. I strasno želim da radimo još brže, još više, još snažnije i da dajemo i donosimo nove rezultate za naše građane."
O samom objektu "Prokop"
Zgrada je visoka 26 metara, dužina krovne konstrukcije podužno iznosi 80 metara a poprečno 63 metra, a u zgradu je ugrađeno više od 700 tona čelika i 23 kilometra čeličnih profila, navodi firma PSP Farman Beograd koja je gradila staničnu zgradu.
Nova zgrada će imati 13 komercijalnih sadržaja na više od 1.020 metara kvadratnih: restoran, kafe, zdrava ishrana, pekara, kiosci, apoteka, banka, menjačnica, rent-a-kar, info pult Turističke Organizacije Beograda, ambulanta, kancelarija MUP-a, biletarnice i prostorije koje koriste železnička preduzeća Infrastruktura Železnica Srbije, Srbija Voz i Beogradčvor.
Objekat je klimatizovan, biće ventiliran i grejan najsavremenijim uređajima i sistemima sa mogućnošću daljinske kontrole rada.
Zapadno od stanične zgrade se planira i objekat nadzemne garaže sa 568 mesta za parkiranje, uz mogućnost proširenja kapaciteta za dodatnih 96 mesta.
Duž obodne interne saobraćajnice kompleksa planira se izgradnja 262 parking mesta na otvorenom, a slobodne površine između objekata su osmišljene kao ozelenjeni park.
Objekat ima dva ulaza, odnosno izlaza, na severnoj i južnoj strani, a ispred svakog se nalaze platoi sa urađenim ozelenjavanjem i popločanim površinama.
Objekat je prilagođen nesmetanom kretanju i boravku osoba sa posebnim potrebama u skladu sa normama pristupačnosti železničkom sistemu. Centralni hol stanične zgrade projektovan je kao gradski trg oko kojeg su koncipirani komercijalni sadržaji koji čine da stanična zgrada ne bude samo u funkciji tranzita putnika, već predstavlja centralno mesto dešavanja celog kompleksa.
(Kurir.rs)
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti