Mediji Junajted grupe čvrsto stoje na uređivačkoj politici koja otvoreno i favorizuje Dragana Đilasa i njegovu listu "Srbija protiv nasilja", pokazuje istraživanje Kurira koje je analiziralo medijski sadržaj od 1. novembra do 14. decembra.

Analiza potpunog nadzora medija, što podrazumeva non stop praćenje svih programskih sadržaja tokom izborne kampanje od 1. novembra do 14. decembra, pokazuje da je najveću medijsku podršku imala Đilasova lista. Podatak koji najubedljivije govori o favorizaciji je sledeći: u segmentu programa za promociju izbornih lista ova politička grupacija je dobila čak 12,5 puta više vremena nego lista "Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane".

Po medijskoj promociji na programima televizija N1 i Nova S, "Srbija protiv nasilja" i Dragan Đilas "potpili" su i druge učesnike izbora. Jer, naše istraživanje govori da su svi ostali učesnici izbora u zbiru dobili manje vremena za medijsku promociju nego što je dobila sama lista "Srbija protiv nasilja".

Televizije N1 i Nova S su za izborni segment u kojem se promovišu izborne liste odvojile 86 sati, 50 minuta i 48 sekundi. Od tog vremena, Dragan Đilas i njegova lista dobili su čak 55,8 odsto vremena, odnosno 48 sati, 25 minuta i 37 sekundi. Preostalih 17 izbornih lista koje su učestvovale na parlamentarnim izborima zajedno su dobile 44,2 odsto ili 38 sati, 25 minuta i 11 sekundi.

71.jpg
Foto: Beta/Dragan Gojić, Beta/Milan Obradović, AP/Marko Drobnjaković, EPA/Marko Đoković, BETA/Amir Hamzagić

Treba napomenuti da se Junajted grupa u vlasništvu Dragana Šolaka pred ove izbore opredelila za taktiku da njeni mediji ne učestvuju u političkom marketingu, te je, primera radi, listi "Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane" bilo čak zabranjeno da zakupi termin za emitovanje predizbornih spotova, u kojima bi u segmentima od 30 sekundi do jednog minuta pokazala šta je sve urađeno u proteklom periodu i šta će biti urađeno u budućnosti.

Ovakva zabrana je do sada nezabeležena u Srbiji ili u bilo kojoj drugoj zemlji u Evropi.

Deo naše analize se odnosio na ocenu televizijskog sadržaja kroz njegov karakter - pozitivan, negativan ili neutralan. Rezultati u tom segmentu još jasnije otkrivaju koliku je prednost imala lista "Srbija protiv nasilja" i šta je bila izborna strategija Dragana Šolaka.

Podaci pokazuju da je od 1. novembra do 14. decembra, od ukupnog programa koji je emitovala televizija N1, čak 83,12 odsto je imalo negativan ton. Malo manje, ali i dalje veoma visok procenat negativnog sadržaja imala je i Nova S - 76,28 odsto u odnosu na celokupan izborni program.

Ubedljivo najveći sadržaja sa negativnim tonom na ova dva kanala Dragana Šolaka, bila su rezervisana za napade na Aleksandra Vučića. Brojke su tu ubedljive: emitovano je čak 207 sati, 23 minuta i 11 sekundi sadržaja u kojem je Aleksandar Vučić predstavljen na negativan način.

Poređenja radi, to znači da su Šolakovi mediji upotrebili sedam puta više vremena kako bi predstavili Aleksandra Vučića na negativan način, nego što je prvi program Radio-televizije Srbije opredelio za predstavljanje svih izbornih lista. Ovi podaci jasno ukazuju ko je imao kakav medijski tretman tokom kampanje.

U sadržaju televizije Nova S otkriven je i jedan pomalo neverovatan podatak - u periodu od 1. novembra do 14. decembra Dragan Đilas je uspeo da bude negativno predstavljen čak 17 sekundi.

Kurir.rs

Bonus video:

02:54
"ĐILAS POKUŠAVA DA SE PRIBLIŽI VEĆINSKOM JAVNOM MJNENJU" Dejan Vuk Stanković: Okreće se ka desnici, došao na Jeremićeve pozicije Izvor: Kurir teleivizija