Pre dve godine, prvi voz "Soko" krenuo je brzom prugom od Beograda do Novog Sada i označio početak nove ere srpkih železnica, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

soko.jpg
Youtube Printscreen 

Kako je naveo, za dve godine, ostvareno je skoro 41.000 polazaka modernih, savremenih vozova u oba smera - Sokola, Regio-ekspres i Regio putničkih vozova, kojima se prevezlo gotovo sedam miliona putnika.

Samo vozom "Soko" ostvareno je gotovo 22.000 polazaka između Beograda i Novog Sada, a prednosti polučasovnog putovanja koristilo je više od 3,5 miliona putnika.

- Izgradnjom brze pruge od Beograda do Novog Sada počeli smo da vraćamo poverenje u srpske železnice. Puštanje u rad brze pruge od Beograda do Novog Sada bio je istorijski momenat u razvoju železnice u Srbiji, nakon izgradnje prve železničke pruge od Beograda ka Nišu krajem 19. veka i gradnje pruge Beograd - Bar, kao najvećeg infrastruktutnog projekta u SFRJ - istakao je Vesić.

Naveo je da će već u decembru biti puštena u saobraćaj i deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice, a potom i pruga do Budimpešte, koja će biti na nešto više od dva i po sata od Beograda.

- Već ove godine počećemo gradnju brze pruge do Niša, koja će preko Skoplja i Soluna ići sve do Atine. Ova decenija - biće decenija železnica u Srbiji", rekao je ministar Vesić.

Kako je naveo, brojke jasno svedoče da se korisnici, kada imaju mogućnost sigurnog, komfornog i brzog železničkog prevoza, veoma lako odlučuju upravo za ovaj vid putovanja.

- Linija Beograd - Novi Sad spada u najtačnije železničke linije u Evropi - podvukao je ministar Vesić.

Kurir.rs

Bonus video:

05:43
"KAKO DO PLATE OD 1.400 EVRA?" Goran Vesić o razvojnim projektima za napredak zemlje: Šta je prodaja Sava Centra donela Srbiji? Izvor: Kurir TV