Obezbeđenje bivšeg predsednika Srbije Slobodana Miloševića bilo je profesionalno, utrenirano, okupljeno od najboljih ljudi iz policije. Sem neposrednog okruženja predsednika, o bezbednosti je u svakom momentu motrila Služba državne bezbednosti, kako bi obaveštajno bile pokriveni svi potencijalni napadi.

Podsetimo, devedesetih godina prošlog veka, Milošević je bio satanizovan od strane zapadnih zemalja, a napadi na šefa srske države bili su orkestrirani u vodećim zapadnim medijima. Upravo zato, bezbednost predsednika, koji je na obaveštajnoj meti, a kasnije i kao čovek čija je glava ucenjena na 5 miliona evra, bila je zatadak samo za surove profesionalce.

Uprkos tome, Milošević je insistirao da se telohranitelji ponašaju odmereno i da je bahatost nedopustiva, dok ondos sa građanima mora da bude krajnje odmeren. Takođe, predsednik je veoma poštovao pripadnike svog obezbeđenja.

TURBO-PREDSEDNIK! MILOŠEVIĆ BIO VRHUNSKI VOZAČ! Na auto-putu gazio 200 k/h, vozio MOTORNE SANKE, ali kada Mira sedne u auto - ŠOK! Autor: Printscreen/Youtube

Međutim, manje je poznato to da je Milošević bio odličan vozač. Bio je veoma vešt za upravljačem automobila, ali odlično se snalazio i na "gusenicama", ekskluzivno za Kurir otkriva čovek, blizak porodici Milošević! Često bi na putu do rodnog Požarevca, seo za volan, dok je obezbeđenje bilo sa njim. Najčešće je vozio punim gasom!

- Predsednik je voleo da vozi, ali je bio je više od zaljubljenika u četvoročkaše. Veoma se zanimao za automobile, a često bi na putu za rodni Požarevac zamolio obezbeđenje da lično on sedne za volan. Obično je vozio oko 200 km/h. Vozila pod pratnjom, nemaju zakonski limit, pa je sve bilo legalno - otkriva sagovornik Kurira.

milosevic.jpg
Printscreen/Youtube, JOEL ROBINE / AFP / Profimedia 

Dodaje da treba imati u vidu da blindirana vozila zahtevaju mnogo veću pažnju, ali da je Milošević bio obučen i za vozila visokog stepena zaštite.

- Bio je siguran vozač, i nikada nije ulazio u rizične situacije, bez obzira na brzinu - dodaje sagovornik.

Međutim, ponekad je automobilu bila i njegova supruga Mirjana Marković, ali onda je sve bilo drugačije.

- Mira Marković užasavala se brze vožnje. Kada je ona bila u kolima, predsednik nije prelazio 120 na sat, a često bi bio i sporiji. To je pravilo probleme obezbeđenju jer su ostala vozila gotovo prestizala eskort. To je zabranjeno po zakonu, ali Milošević je insistirao da policija nikoga ne kažnja u tom slučaju - navodi sagovornik.

Međutim, Milošević je bio veoma vešt po svim terenima. Znao je da sedne na kvad, ili motorne sanke.

- Veoma dobro je upravljao motornim sankama. Čim bi seo na gusenice, dao bi pun gas. Obezbeđenje ga je tada uvek pratilo, a predsednik nije ni jednom izgubio kontrolu. Takođe, vozio je i kvadove, takođe umešno. Voleo je prirodu, a i na ovom terenskom vozilu često je provodio vreme - navodi naš sagovornik.

vozila-pod-pratnjom-2.jpg
RTS Printscreen 

Slobodan Milošević je insistirao da se prilikom njegovih odlazaka na posao u Predsedništvo ili tokom putovanja po Srbiji nikada ne zaustavlja saobraćaj. Obezbeđenje nikad nije bilo bahato, a poznato je da se normalan život nije narušavao kad god je prolazio Miloševićev eskort, koji su činila samo dva vozila.

Slobodan Milošević je insistirao da se prilikom njegovih odlazaka na posao u Predsedništvo ili tokom putovanja po Srbiji nikada ne zaustavlja saobraćaj a nije dozvoljavao ni da u njegovoj pratnji bude veliki broj vozila. Tako da nikada nisu išla više od dva vozila – glavno i eskort vozilo.

Tako je funkcionisalo sve do kasnih devedesetih. Ali kada je 24. marta 1999. Hag podigao optužnicu protiv Miloševića, on je dodatno pojačao svoje obezbeđenje. U tom periodu je boravio u vili Mir a pored svog ličnog obezbeđenja, takođe ga je obezbeđivala i čuvala specijalna jedinica MUP Srbije i Gardijska brigada. Čitav kompleks je čuvalo više od 40 gardista. U vilu Mir niko nije mogao da uđe bez prethodnog odobrenja specijalaca i gardista.

(Kurir.rs)