PRITISCI NIKAD VEĆI! Ministar Goran Vesić: Samo ekonomski snažna Srbija može da ostvari političke i nacionalne ciljeve!
Foto: Predrag Mitić

poruka

PRITISCI NIKAD VEĆI! Ministar Goran Vesić: Samo ekonomski snažna Srbija može da ostvari političke i nacionalne ciljeve!

Politika -

Samo ekonomski snažna Srbija može da ostvari svoje političke i nacionalne ciljeve i zato je važno da zemlja, pored svih izazova sa kojima se suočava, nastavi da se razvija ovim tempom, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

On je u intervjuu za “Alo” rekao da politički pritisci na Srbiju nikada nisu bili veći, ni snažniji i da je jedini način da pobedimo da naša država nastavi da se snažno ekonomski razvija.

Naveo je Srbija vodi samostalnu i nezavisnu politiku, insistira na vojnoj neutralnosti, poštovanju međunarodnog javnog prava i Povelje UN što, kako je rekao, velikima i moćnima u svetu smeta.

- Ideja da tzv. Kosovo bude članica Saveta Evrope je apsurdna. Čak i da zanemarimo činjenicu da tzv. Kosovo nije država, ideja da ova teritorija bude deo organizacije čija je osnovna misija zaštita ljudskih prava je apsurdna - istakao je Vesić.

Ukazao je da vlasti u Prištini, a pre svih Aljbin Kurti svakodnevno krše apsolutno sva prava Srba sa jedinim ciljem da ih protera sa Kosova i Metohije.

- Bilo bi lepo da nam Dora Bakojani, pravoslavna hrišćanka iz Grčke, bliska Kurtijeva poznanica, a vidim i saradnica, objasni kako vlast u Prištini poštuje prava Srba i kako opravdava da je kosovski Albanac koji je pucao na dvojicu srpskih dečaka koji su išli po Badnjak na Božić na slobodi? - rekao je Vesić.

Naveo je da je deo pritiska na našu zemlju rezolucija o Srebrenici u Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija kojom, kako kaže, zemlje - sponzori te rezolucije žele da žigošu srpski narod kao genocidni.

- Ova rezolucija ne da neće doneti pomirenje u regionu već će uneti dodatnu nestabilnost i podele. Rezolucija je predložena mimo zakonske procedure u BiH, voljom političkih predstavnika jednog naroda u BiH i suprotno Dejtonskom sporazumu - rekao je Vesić i dodao da se njenim usvajanjem ruši Dejtonski sporazum, što može da ima nesagledive posledice.

Posebno je, kaže, apsurdno što je jedan od sponzora rezolucije nemačka diplomatija koja predstavlja narod koji je počinio jedini genocid u modernom svetu koji uključuje masakre na teritoriji Srbije kao što su streljanja u Kragujevcu, Kraljevu, u Jajincima…

- U oba slučaja, kako je i predsednik Aleksandar Vučić i rekao, cilj su nove tužbe protiv Srbije i Srba, i zahtev za ratnom odštetom - rekao je Vesić i dodao da se Srbija, predsednik Vučić i vlada bore protiv ovih pritisaka svom snagom.

Kako je istakao, predsednik Vučić je u Njujorku uložio gotovo nadljudske napore da obrazloži argumente Srbije i uspeo da se u neverovatno teškim okolnostima izbori da se naš glas čuje, a diskusija o rezoluciji odloži.

- Čak i da ova nakaradna rezolucija bude usvojena to će se dogoditi preglasavanjem i uz političke pritiske nezabeležene u svetskoj organizaciji. Tzv. Kosovo će, sva je prilika, postati član Saveta Evrope, što će biti najsramniji dan u istoriji te organizacije, ali ni to neće biti tako jednostavno - rekao je Vesić.

Naveo je da je teško boriti se u ovakvim okolnostima i istakao da je zbog toga važno da nastavimo ekonomski rast, gradimo puteve i pruge, privlačimo investitore kako bi građani živeli bolje.

U tom smislu, rekao je Vesić, izuzetno je važna poseta kineskog predsednika Si Đinpinga koji će posetiti samo tri evropske zemlje - Francusku, Mađarsku i Srbiju.

- Ta poseta govori i koliki je ugled Srbije danas i koliko poštovanje uživa predsednik Vučić, koji će po drugi put biti domaćin kineskom predsedniku za osam godina što se ne dešava mnogo većim zemljama od naše - rekao je Vesić i dodao da je u ovakvim geopolitičkim okolnostima za Srbiju važno da gradi prijateljstva na sve četiri strane sveta i mostove saradnje koji doprinose daljem ekonomskom razvoju.

Goran Vesić
foto: Ministarstvo građevinarstva/Predrag Mitić

Vesić je rekao da je srpska ekonomija u velikom zamahu i dodao da privreda, i pored svih izazova, mora da se nastavi da se razvija jer samo ekonomski jaka Srbija može da se bori za svoje nacionalne i džavne interese.

- To je politika predsednika Aleksandra Vučića. Siromašna Srbija ne može da brani ni sebe, ni svoje sunarodnike van Srbije. Zato je važno da zemlja ovim tempom nastavi da se razvija. Oni političari koji zagovaraju da se Srbija ekonomski izoluje svesno ili nesvesno rade protiv svoje zemlje - rekao je Vesić.

Istakao je da je naš bruto domaći proizvod veći od BDP-a svih drugih zemalja Zapadnog Balkana zajedno kao što se, kako kaže, više stranih investicija slilo u Srbiju nego u sve zemllje regiona zajedno.

- To su ozbiljni rezultati, iza kojih stoji predan i marljiv rad svih nas - podvukao je Vesić.

Naveo je da u ekonomskom razvoju posebno važno mesto ima upravo razvoj saobraćajne infrastrukture jer, kako kaže, tamo gde dođu put i pruga, dolaze investitori, otvaraju se fabrike, pokreću se lokalni biznisi, aktiviraju turistički potencijali.

- Ljudi mogu da nađu posao u svojim mestima, da u njima ostanu, stvaraju porodice i žive pristojno od svog rada, a program ‘Skok u budućnost’, koji je predsednik Vučić predstavio kao cilj do 2027. godine, predviđa upravo to – više fabrika, veće plate i penzije - rekao je Vesić.

Naveo je da će do 2027. godine prosečna plata u Srbiji biti 1.400 evra, a prosečna penzija 650 evra i dodao da je pre samo dvanaest godina, 2012. godine, plata bila malo više od 300 evra, a penzija oko 200 evra dok je danas već prosečna plata u Srbiji oko 800 evra, a penzija manje od 400.

- To je politika za ljude – da je svima danas bolje nego što je bilo juče, a da nam sutra svima bude još bolje nego što je danas. Za to se zajednički borimo, Vlada Srbije i predsednik Vučić - rekao je Vesić.

Naveo je da ove godine, prema utvrđenom planu, treba da bude završeno oko 166 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, a do 2027. – 487 kilometara.

Vesić je rekao da gotovo svakodnevno prati dinamiku radova na svim infrastrukturnim projektima u zemlji i podsetio da se grade Moravski koridor, deonica auto-puta "Miloš Veliki" od Preljine do Požege, Dunavski koridor, "Osmeh Vojvodine", brza saobraćajnica Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, brza saobraćajnica Šabac – Loznica, deonica Sremska Rača – Kuzmin, budućeg auto-puta Beograd – Sarajevo, deonica od peljte Divci do Valjeva, Fruškogorski koridor sa tri mosta u Novom Sadu, kao i obilaznice oko Gornjeg Milanovca i Kragujevca.

- Ove godine nastavićemo da gradimo auto-put ‘Miloš Veliki’ od Požege prema Crnoj Gori, kao i deo ka RS i BiH, a započeće i radovi na brzoj saobraćajnici ‘Karađorđe’ - rekao je Vesić.

Što se tiče pruga, Vesić je istakao da je upravo izgradnja i rekonstrukcija železničke mreže u koju se decenijama, sve do 2012. godine, praktično uopšte nije ulagalo, jedan od prioriteta u njegovom resoru, ali i cele vlade i predsednika države.

- Pre svega, brza pruga Novi Sad – Subotica, na kojoj smo nedavno spojili kolosek. Na deonici pruge od Novog Sada do Vrbasa već prvog dana testiranja postignuta je brzina od 202 kilometara na sat što dovoljno govori o njenom kvalitetu. Tom prugom ćemo se, godinu i po dana pre roka, već u decembru, od Beograda do Subotice voziti za svega 80 minuta - rekao je Vesić.

Naveo je da nas ove godine očekuje početak izgradnje brze pruge Beograd – Niš, duge 230 kilometara koju, podsetio je, sa 610 miliona evra granta pomaže Evropska unija.

Goran Vesić
foto: Predrag Mitić

- Posle Niša, spojićemo brzom prugom Preševo, zatim Skoplje i Solun, tako da ćemo od Budimpešte do Grčke imati brzu prugu dugu više od 1.500 kilometara, a Srbija će zauzimati centralno mesto razvoja - naglasio je Vesić.

Takođe, naveo je da je u toku rekonstrukcija 23 kilometara pruge Niš-Brestovac, kao i da je nedavno izdata građevinska dozvola za rekonstrukciju pruge Niš-Dimitrovgrad.

U okviru priprema za Ekspo 2027, gradiće se pruga Zemun polje – Surčin koja će povezati Zemun polje sa budućim Nacionalnim stadionom, aerodromom, Ekspom i centrom Surčina, a u budućnosti biće produžena i do Obrenovca, rekao je Vesić i dodao da se ove godine počelo sa obnovom 2.000 kilometara regionalnih pruga, kako bi u narednih nekoliko godina sve one bile obnovljene.

Na pitanje da li zadovoljan dinamikom radova na svim trasama Vesić je rekao da na Moravskom koridoru radovi teku po planu i da je predviđeno da se ove godine završi novih oko 50 kilometara – od Koševa do Trstenika i od Preljine do Adrana.

- Deonica Preljina – Požega, sa dva teška tunela – Laz i Munjino brdo biće završena do oktobra - dodao je Vesić.

Naveo je da će ove godine biti završeno 5,8 kilometara brze saobraćajnice od petlje Divci do Valjeva, kao i 18 kilometara na deonici Sremska Rača - Kuzmin, te 54 kilometara brze saobraćajnice Šabac – Loznica u okviru koje će se, dodao je, graditi i "odvojak" Slepčević–Badovinci, do same granice sa RS i BiH.

- Radovi na Dunavskom koridoru idu i brže od plana i do kraja godine biće završen 21 kilometar do Požarevca, kao i 11 kilometara od Velikog Gradišta do Golupca, a u septembru 2025. godine biće završen ceo koridor, dug 68 kilometara - rekao je Vesić.

Podsetio je da se rade i brza saobraćajnica “Osmeh Srbije”, kao i Beograd-Zrenjanin.

- U 2026. godini biće završen i kompletan Fruškogorski koridor, sa tri mosta u Novom Sadu. Krajem prošle godine počeli smo da radimo i obilaznicu oko Kragujevca, dok će obilaznica oko Gornjeg Milanovca, duga 9,5 kilometara, biti završena u septembru - rekao je Vesić.

Istakao je da se u Srbiji gradi više nego ikada i dodao da gotovo da nema dela zemlje u kojem se ne gradi ili ne obnavlja državni ili regionalni put.

- Svi radovi teku predviđenom dinamikom, a izazove sakojima se suočavamo tokom realizacije projekata, kojih uvek ima kada se radi, rešavamo i prevazilazimo u hodu, jer se od zacrtanih ciljeva ne odustaje - rekao je Vesić.

Kao najveći izazov sa kojim se susreo kada je preuzeo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Vesić je naveo izgradnju deonice Pakovraće – Požega.

Goran Vesić
foto: Ministarstvo građevinarstva/Predrag Mitić

- Ja sam se na nedeljnom nivou sastajao sa izvođačima, kako bismo prvo rešili probleme sa eksproprijacijom, a onda i prevazišli zahtevnu geologiju tog kraja, posebno u tunelu Munjino brdo. To je sada iza nas, završavamo ove godine tu deonicu i krećemo da gradimo dalje, jedan krak prema Republici Srpskoj i BiH i drugi prema Crnoj Gori - dodao je Vesić.

Vesić je naveo da to što je dobio priliku da obavlja javne funkcije doživljava kao čast i obavezu, ali da pored toga, voli i da piše, te da će ove godine objaviti udžbenik o korišćenju društvenih mreža u političkim kampanjama.

- Na to sam posebno ponosan jer to će biti moj drugi udžbenik koji pišem sa svojim kolegama sa Univerziteta u Mariboru. Na Sajmu knjiga čitaoci će moći da pročitaju moje memoare koji obuhvataju period od 2013. godinekada sam se posle pauze od deset godina ponovo vratio u politiku. Iskreno da vam kažem, kako vreme prolazi sve više želim da se posvetim sebi tako da će doći dan kada ću uz veliku podršku posmatrati mlađe i one sa više energije kako obavljaju javne funkcije. Kako bi moj drug, Aleksandar Vučić, rekao mi smo već politički veterani - rekao je Vesić.

Naveo je da je na društvenim mrežama veoma prisutan jer se, dodao je, bavi javnim poslom i njegova je obaveza da komunicira sa ljudima gde god se nalaze, a mnogo njih je na društvenim mrežama.

Na pitanje kako će proslaviti Vaskrs, Vesić je rekao da će posetiti manastir Žiču gde će, dodao je, do Vidovdana biti završeno uređenje pristupnih saobraćajnica i plato ispred manastira.

- Meni je Žiča posebno važna jer sam odrastao u porti tog manastira. Takođe, obićiću radove na kapeli Svete Petke u okviru crkve Ružice za čiju obnovu je grad Beograd obezbedio novac dok sam obavljao javne funkcije u gradu. Kako to nije bilo dovoljno nastavio sam da obezbeđujem sponzore za rekonstrukciju kapele - dodao je Vesić.

Kurir.rs

Bonus video:

05:43

KAKO DO PLATE OD 1.400 EVRA? Goran Vesić o razvojnim projektima za napredak zemlje: Šta je prodaja Sava Centra donela Srbiji?

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track