Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je danas predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza - Soko i tom prilikom istakao da Srbija uvozi najkvalitetnije i najlepše vozove, kao i da se nada da ćemo uskoro da ih pravimo.

Predstavljanje novog brzog voza bilo je u Tehničko-putničkoj stanici Zemun.

- Naručili smo pet elektromotornih vozila iz Kine i poslednji po ugovoru treba da dođe u decembru 2025. godine. Radićemo testove za prugu Beograd-Subotica u septembru, i najkasnije od 1. decembra, ako završimo probu vozite se ovim vozom Beograd- Subotica, na svakih dva sata će ići brzi voz - rekao je predsednik Vučić i istakao da će se za sat i 10 minuta stizati od centra Beograda do centra Subotice.

Planovi dalje izgradnje

- Ove godine biće izgrađeno 3,3 kilometara Stalać - Đunis plus 14,5 km na istoj deonici. Radimo obilaznicu oko Niša 22 kilometra, radimo Niš-Dimitrovgrad, Niš-Brestovac 23 km prema Leskovcu i plan je da izgradimo do Preševa i do graničnog prelaza sa Severnom Makedonijom. Dakle da imamo od Preševa, ali i od Dimitrovgrada pa do Subotice prugu na kojoj će moći da saobraćaju vozovi od 120-200 kilometara na čas", naveo je Vučić.

- Nikada nismo imali u poslednjih 30, 40 godina neku liniju koja je imala putnika toliko kao Beograd-Novi Sad danas. Železnice postaju sve važnije i biće najvažnije prevozno sredstvo, oživeli smo železnicu, uvozimo najkvalitetnije vozove. Najkvalitetnije i najlepše vozove uvozimo, nadam se da ćemo uskoro i da ih pravimo. Zahvaljujem se kineskoj kompaniji CRRC koja je najverovatnije najkvalitetnija koja je radila u Srbiji, neverovatno je kako rade.

Iz kineske kompanije su istakli da ni jedan incident nije bio na pruzi Beograd-Novi Sad za dve godine.

screenshot-20240607-113550.jpg
screenshot pink tv 

Predsednik Vučić je i ušao u voz, seo i proverio udobnost druge klase, za koju je mislio da je prva.

- Sve je ovo lepo, sve smo izgradili ovo u poslednje vreme. Ostaje da podignemo železnicu Vojvodine do kraja. Banat nam je manje razvijen, moramo i tu da radimo. Verujem da ćemo sve to da uradimo. Skupo je Vesiću, nije kao putevi ali je skupo.

Ministar Vesić je otkrio da se 10.000 putnika dnevno vozi na relaciji Beograd-Novi Sad.

"Ponovo smo oživeli železnicu, uvozimo najkvalitetnije vozove, a pruge gradimo" - Nikada nismo imali u poslednjih 30, 40 godina liniju koja je imala putnika toliko kao Beograd-Novi Sad danas. Železnice postaju sve važnije i biće najvažnije prevozno sredstvo. Naručili smo pet elektromotornih vozila iz Kine i poslednji po ugovoru treba da dođe u decembru 2025. godine. Za sat i 10 minuta će se stizati od centra Beograda do centra Subotice. Beskrajno sam zahvalan našim kineskim prijateljima i kompaniji CCCC, koja danonoćno radi, kako bi završila radove na vreme - istakao je predsednik Vučić.

Predsednik Vučić je obišao i deo prve klase.

- Šire su stolice i stolovi su malo širi, ima više prostora za noge i tu su lampe. To je ono što se primeti na prvi pogled. Svako mesto ima USB priključak za punjenje računara, telefona...

- Imaćemo prugu Beograd-Atina-Pirej, videćemo mogu li naši prijatelji iz Severne Makedonije da urade to, nama ostaje teži deo pruge, da ubrzamo kroz Grdeličku klisuru, obilaznica oko Niša...Niko ne može da kaže da neće biti sukoba u Evropi, mora da se gleda kako da se sačuva zemlja. Umesto da ulažete u rast zemlje morate da ulažete u rezerve.

O rezultatima izbora Nišu

- Još prve večeri sam rekao sve, u Novom Beogradu, Nišu i Vračaru su pregledali listiće i sve je onako kako je bilo napisano, jedan manje, jedan više, prihvaćena je korekcija. Nije opozicija dobila veliki broj glasova, nego je narod iskazao nezadovoljstvo kroz glasove za grupu građana, koji nisu hteli da se vezuju za opoziciju ili vlast. Treba da se sagledaju neodgovornosti u provođenju politike, Niš je imao najveći rast plata, velika ulaganja... Moraju da razgovaraju sa onima koji su dobili poverenje. Tu je lista dr Milića, verujem u razum i da će oni moći da razgovaraju.

O delu opozicije i šta sada hoće

- Ne bavim se time. Znate li koliko je koplikovano napraviti ovaj sabor. Za mene su izbori završeni, ko će kako da formira vlast... Rekao sam i jednima i drugima sve. Radimo sad samo na Saboru. Ispratio sam Dodika u Rusiju, pa smo nastavili da radimo. Bavim se time ko ide u Švajcarsku, kako, zašto.. Šta ćemo da radimo, ugovori o slobodnoj trgovini, da li ćemo da imamo dovoljno nafte, dovoljon gasa... Nemam vremena da se bavim time ko će gde da formira vlast.

- Ako mi pokažete da je nekada neko ubedljivije pobeđivao ne u Srbiji, nego u Evropi... Potpuno sam posvećen 2027. godini i onome što moramo da uradimo. Agenda rasta, napredak Srbije, povećanje plata i penzija. Uporedite BiH i Srbiju, to je najlakše. Imali su veće plate od nas, prosečna plata im je bila 655 u februaru a nama 827. Uporedite samo tu ogromnu razliku koja je napravljena u 10 godina. Trudom, radom i investicijama smo dosta uspeli da uradimo. Moramo da se vratimo na racionalni nivo i da gledamo kako da ekonomski unapređujemo zemlju. Osnovni element nacionalne bezbednosti je ekonomija jedne zemlje. Mislim da ih u kampanji nisam ni pominjao, ni posle kampanje.

Najvažnije prevozno sredstvo

"Nikada nismo imali u poslednjih 30, 40 godina liniju koja je imala putnika toliko kao Beograd-Novi Sad danas. Železnice postaju sve važnije i biće najvažnije prevozno sredstvo. Naručili smo pet elektromotornih vozila iz Kine i poslednji po ugovoru treba da dođe u decembru 2025. godine. Za sat i 10 minuta će se stizati od centra Beograda do centra Subotice", poručio je Vučić.

Svesrpski sabor

- Biće velika manifestacija, želimo da pokažemo jedinstvo u opredeljenju da ne krijemo pripadnost istom narodu, poštovanje Dejtonskog mirovnog sporazuma što se tiče Srpske... Ljudi misle da je to samo sastanak Dodika i Vučića i neka deklaracija koju ćemo da usaglasimo. Svaki ministar će da primi svog kolegu iz RS, svako je pronašao svog partnera da vide kako će da rade u budućnosti, klubovi, muzeji, na svakom nivou bukvalno. Mnogo simbolike i mnogo važnih stvari, uplatićemo 10 miliona evra za put Bijeljina - Sremska rača, donećemo i odluku o izgradnji memorijalnih centara, biće dobrih stvari...

- Treba da radimo zajedno, da čuvamo mir, srpsko ime i prezime i da guramo sve ekonomske projekte zajedno.

Zveckanje oružjem

- Kaže da će obučavati brigadu na teritoriji Francuske. Sve što se dešava, ne bih da komentarišem ni Putinove ni Makronove izjave. Voz iz stanice je krenuo i teško ga je zaustaviti. Razmislite može li da preživi pad u provaliju, plašim se da to niko ne može da zaustavi. Za nas je važno da čuvamo mir, narod, da naše majke ne moraju da brinu. Daćemo sve od sebe da Srbija izbegne svaki sukob, svaki rat. Naš javni dug je ispod 50 odsto. Nadam se da pre kraja godine možemo da dobijemo investicioni rejting, to pokazuje da su nam stabilne javne finansije. Tražio sam da imamo veći jastuk. Bavim se činjenicama i ozbiljnom argumentacijom. Sada otkupljujemo prve količine merkantilne pšenice, povećavaćemo rezerve svih namirnica, uzimamo generičke sirovine za naše lekove, vidimo već nestašicu određenih lekova. Bavićemo se svim da osiguramo mir i napredak. Da ja nekome kažem uradi ovo ili ono, ako neko ne vidi gde to vodi, da pomognem ne mogu.

Ministar Goran Vesić otkrio je i koliko će biti polazaka.

- Imaćemo 18 polazaka između Beograda i Subotice, svaki parni sat biće brzi, ide na četiri stanice, ostali na 10 stanica. Imamo i devet vozova između Novog Sada i Subotice.

Podsetimo, kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj.

Do 200 kilometara na sat

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat. Takođe napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).

Voz poseduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćenje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.

Bonus video: