Ključni problem Srbije je njen imidž u SAD
VAŠINGTON - Predsednik Poslovnog saveta SAD-Srbija Džon Sejlor smatra da je ključni problem Srbije u Americi njen imidž, i ističe da je za privlačenje investicija i unapređenje ekonomije najvažnije da se on poboljša.
Sejlor je u intervjuu za Glas Amerike, rekao da je nedavno o tome razgovarao sa premijerom Srbije Ivicom Dačićem, istakavši da je najpre potrebno da se poboljšanje imidža radi preko firmi za odnose sa javnošću, koje Srbija nema u SAD.
Kada taj imidž postane pozitivan kod ljudi će se stvoriti drugačija percepcija o toj zemlji, njenoj istoriji, politici i odnosima sa SAD.
Većina Amerikanca malo zna o Srbiji, i na osnovu nedavne prošlosti, ne bi imala nešto naročito pozitivno da kaže o njoj. To nije bilo tako ranije, a to mogu da kažem na osnovu mog 30-godišnjeg iskustva u saradnji sa Srbijom, istakao je predsednik Poslovnog saveta.
Sejlor je kazao da se sada puno dobrih stvari dešava u Srbiji, posebno pomenuvši decembarsku posetu Americi potpredsednika vlade Aleksandra Vučića, kojom prilikom je ukazano na veliki napredak koji je postigla nova vlada u proteklih šest meseci, posebno u borbi protiv korupcije.
Američka administracija daje punu podršku novoj vladi, ali Srbija mora pre svega sama sebi da pomogne, a ona tu mogućnost sada ima, dodao je on.
Govoreći šta je potrebno da se uradi, Sejlor je kazao da treba da se iskoristi popularnost dobro poznatih Srba u SAD, kao što su najbolji svetski teniser Novak Đoković i srpski košarkaši koji su ovde angažovani.
To može uspešno da uradi firma za odnose sa javnošću, što će se preneti na politički i ekonomski nivo. Uzmite, recimo, kosovske Albance, koji ovde imaju dve lobističke i dve firme za odnose sa javnošću, što im pomaže da uspešno prenose svoje poruke i stavove, naveo je on.
On je kao primer naveo mogućnost da se tokom finala prvenstva u američkom fudbalu, Superboulu, koji gleda 110 miliona Amerikanaca zakupi tv oglas.
To je skupo, ali to vidi 110 miliona Amerikanca, i imali biste trenutno prepoznavanje zemlje, o čemu bi ljudi počeli da pričaju, mediji da informišu - otkud Srbija na američkoj televizji, koja je to atraktivna zemlja, što bi dovelo do većeg i pozitivnijeg interesovanja, smatra Sejlor.
Povodom predstojećeg meča u aprilu između reprezentacija SAD i Srbije u Ajdahu, on kaže da je to dobra prilika razgovara o Đokoviću, srpskim teniserima i tenisu, a kroz to i upozna Srbija, što će gledati i o tome čitati mnogi ljudi, pa i biznismeni.
Sejlor je rekao da su predstavnici Poslovnog saveta u razgovoru sa ambasadorom SAD u Beogradu Majklom Kirbijem i njegovim osobljem ukazivali na potrebu za većim investicijama, pošto su u Srbiji već poslovno prisutni Kinezi, Rusi, Nemci, Turci, Austrijanci, a SAD zaostaju.
Srpski poslovni ljudi moraju da definišu šta je to specifično što će privući američke investicije, šta ih razlikuje od drugih zemalja, zaključio je predsednik Poslovnog saveta.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti