Demokrate za sve izbore potrošile milijardu dinara, ali je URS platio najviše po poslaničkom mandatu da bi ušao u parlament

BEOGRAD - Jeftinije bi bilo da su direktno kupovali glasove od birača.
Ujedinjene regione Srbije ubedljivo najviše su koštali prošlogodišnji parlamentarni izbori - iako nisu najviše potrošili u kampanji, stranku Mlađana Dinkića svako osvojeno poslaničko mesto koštalo je 258.951 evro, a svaki glas koji su dobili od građana čak 19,2 evra!

Poslanik kao „audi 4“

Taj podatak se dobije kad se ukrste podaci Agencije za borbu protiv korupcije o novcu potrošenom u kampanji (4.143.219 evra) i broj mandata u Skupštini Srbije koje je osvojio URS (16). Odmah iza URS su liberali Čedomira Jovanovića, koje je 19 poslaničkih mesta koštalo po jedan dvosoban stan na Vračaru, odnosno po 110.071 evro. Osam puta jeftiniji od URS bili su poslanici DSS - 29.219 evra, koliko košta „audi 4“.

Najviše je za izbore - na svim nivoima - potrošila Demokratska stranka, više od milijardu dinara, odnosno 9.497.253 evra. Najmanje je na predsedničkim izborima koštala kampanja DSS - 365.763 evra, ali je svaki osvojeni glas Ivicu Dačića koštao 0,7 evra, manje od espresa u kafiću.

Analitičar Đorđe Vukadinović kaže da je URS u osvajanje jednog glasa uložio ekstremno visok iznos, ako se ima u vidu da je po nekim ranijim računicama do sada glas „koštao“ od pet do 10 evra.

Blagoslov finansijera

- Možda bi im bilo jeftinije da su direktno kupovali glasove birača - kaže Vukadinović.
To, kako naglašava, pokazuje da je predizborna kampanja „igra u kojoj nema mesta za autsajdere i slobodne strelce, već samo one s blagoslovom velikih i moćnih finansijera“, te da se ovde radi o jednom „prodajnom, investiciono opravdanom odnosu“.

- Pokazuje se da je URS očigledno bio miljenik tih struktura. Možemo pretpostaviti čime se ta politička investicija vraća. To pokazuje i da nisu svi isti, ali da je princip na kojem počiva naš partijski sistem sličan ili gotovo identičan - dodaje on.

Dejan Vuk Stanković kaže da je za URS investicija bila vrlo isplativa, jer pored ulaska u parlament, uspeo da nađe mesto i u Vladi. On pak ne vidi u tome bilo kakav problem jer nije bilo nezakonitosti.

Uveli nove teme

- URS je imao vrlo agresivnu kampanju samim tim što je u potpunosti promenio politički profil: promenio je ime, političke poruke, uveo nove teme - decentralizaciju i nepolitičko zapošljavanje, a to sve mnogo košta. Pogotovo promotivni spotovi, sekunde i minuti na televizijskom programu i koncerti - kaže Stanković.

vladimir-ilic.jpg
Fonet 

Neprimerena računica!

Ovaj ugao posmatranja je apsolutno besmislen i neprimeren. Građani se opredeljuju prema političkim programima i idejama - rekao je kratko Vladimir Ilić, šef poslaničke grupe URS.