Slušaj vest

Danas će biti otvoreno 54,5 kilometara brze saobraćajnice koja spaja Mačvu i Podrinje, Šabac i Loznicu.

Najavljujući ovaj značajan događaj, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je rekao da je posao završen na vreme, uprkos opstrukcijama, i da predstavlja san svih generacija.

 "Da, verovali ili ne, završili smo na vreme posao koji je san svih prethodnih generacija. Bez velikih snova nema ni velikih dela. Uprkos brojnim opstrukcijama, političkim ometanjima i napadima, završili smo još jednu fantastičnu stvar za našu zemlju. Čestitam svim građanima Srbije! Ovde nije kraj, moramo još jače i više da radimo. Srbija ne sme da stane", napisao je predsednik na Instagramu.

Mreža auto-puteva

Pre sedam dana puštena je za saobraćaj nova deonica autoputa Kruševac - Trstenik - Vrnjačka Banja na Moravskom koridoru (E-761), koja je duga 30 kilometara i omogućava da se od Kruševca do Vrnjačke Banje stiže za 15 minuta. Novi moderni putevi jedan su od stubova razvoja svake zemlje, a brzina i način saobraćajnog premrežavanja Srbije pouzdan su indikator da je država okrenuta razvoju, ocenjuju sagovornici Kurira.

Stručnjak za menadžment javnog sektora Mihajlo Rabrenović rekao je za Kurir da ovi projekti nisu samo primer strateškog planiranja, već i svedočanstvo o usmerenju države ka ekonomskom i regionalnom razvoju.

screenshot-7.jpg
Mihajlo Rabrenović Foto: Kurir Televizija

"Otvaranje brze saobraćajnice koja spaja Mačvu i Podrinje, kao i prošlonedeljno puštanje u rad auto-puta Kruševac - Vrnjačka Banja, ukazuje na ubrzan razvoj infrastrukture u Srbiji. Ovi projekti nisu samo primer strateškog planiranja već i svedočanstvo o usmerenju države ka ekonomskom i regionalnom razvoju. Nova mreža auto-puteva poboljšava povezanost unutar zemlje, omogućava brži transport ljudi i robe, i podstiče razvoj privrede kroz povećanje konkurentnosti i investicione atraktivnosti. Reč je o poduhvatima na koje su građani Srbije decenijama čekali. Za ekonomiju, ovakvi infrastrukturni poduhvati imaju višestruke benefite - smanjenje troškova transporta, rast logističkog i trgovinskog sektora, te bolju integraciju ruralnih i urbanih područja", objašnjava Rabrenović.

Mali: Dosad se 28 zemalja prijavilo za Ekspo 2027 u Beogradu

Prvi potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali izjavio je da se do sada 28 zemalja prijavilo za učešće na specijalizovnoj izložbi Ekspo 2027 u Beogradu.

"Zastavu Ekspa smo dobili pre dve nedelje, a do sada je već 28 zemalja potvrdilo prisustvo na Ekspu. To je daleko veći broj zemalja nego što smo mi očekivali u ovako kratkom vremenskom periodu, ali to je sjajna vest za građane Srbije. Na specijalizovanoj izložbi Ekspo u Astani 2017. godine bio je najveći broj izlagača - 117. Mi hoćemo najmanje 120, 130 u Srbiji. Ovo je dobar znak i sjajna šansa za nas. Dakle, Ekspo nam je najveća razvojna šansa, da se predstavimo na pravi način, da kroz projekat Srbija 2027. dodatno podignemo i plate i penzije i minimalne zarade, ali da unapredimo infrastrukturu u našoj zemlji. To je šansa koju ne smemo da propustimo", naglasio je Mali

On je rekao i da nikada u istoriji nismo imali veći priliv stranih direktnih investicija kao ove godine.

 On napominje da ovi projekti dugoročno predstavljaju ključ za ravnomerniji regionalni razvoj i privlačenje stranih investicija.

"Ovakav tempo izgradnje reflektuje strateški pravac Srbije ka jačanju ekonomskih temelja i pozicioniranju kao tranzitnog centra Balkana", smatra on.

Investicioni bum

Predsednik Centra za razvoj međunarodne saradnje Stevica Deđanski objašnjava za Kurir da su dobra infrastruktura i dobra energetika osnova razvoja svake zemlje.

screenshot-11.jpg
Stevica Deđanski Foto: Kurir Televizija

"Infrastruktura podrazumeva puteve i železnice i bez toga kompanije ne dolaze nigde. Videli ste tu eksploziju investicija u Srbiji koja se poklapa sa eksplozijom infrastrukturnih investicija. Sada se nekako počelo podrazumevati da to imamo, ali da podsetim da je za vreme Tita sagrađen jedan auto-put kroz celu Srbiju, a sada imamo auto-puteve na svakom koraku. Ljudi misle da je to sad normalno. Naravno da treba da bude normalno, ali je trebalo da bude i mnogo ranije, ali nije bilo koga da ih napravi. Sada se to razvija, i to će u svakom slučaju doprineti pre svega novom investicionom bumu, a i građanima da lakše putuju", objašnjava Deđanski.

On podseća na to koliko se promenio komfor putovanja zahvaljujući novim putevima.
"Sada kada krenete iz Beograda, u Kraljevu ste za sat i po, a ranije je trebalo dva i po sata. Kada idete u Grčku na odmor, sada vam, umesto 10 ili 11 sati, treba sedam ili osam zbog dela koji je urađen do graničnog prelaza, a koji niko nikad nije hteo da radi zbog Grdeličke klisure, odnosno teškoća i cene rada. Razvoj ide u dobrom pravcu i sjajnim tempom i ko to ne vidi, taj je samo zlonameran i ništa drugo", zaključuje Deđanski.

Kurir Politika

 SRBIJA POSTAJE TRANZITNI CENTAR BALKANA

19:57
"Vučić je jedini političar u Srbiji s više pozitivnih nego negativnih ocena!" Stanković: Ova strategija mu osigurava visok rejting čak i u kriznim situacijama Izvor: Kurir televizija