Uhvaćen
AFERA MOST NA ADI: Đilas pada zbog devet miliona evra!
Direkcija za izgradnju Beograda platila je krajem 2011. čak 9.000.000 evra da bi se radovi "ubrzali" i da bi Most na Adi bio gotov za doček Nove 2012. godine, nekoliko meseci pred izbore na proleće
BEOGRAD - Direkcija za izgradnju grada Beograda, krajem 2011. platila je čak devet miliona evra "penala" za "ubrzanje", da bi Most ana Adi bio završen pre roka i svečano otvoren za doček Nove 2012. godine, tvrde izvori iz istrage. Razloga za ovo milionsko trošenje državnih para, tvrde sagovornici iz tužilaštva, bila je želja gradskog rukovodstva na čelu sa Draganom Đilasom da se most spektakularno otvori u najluđoj noći, što je trebalo da bude glavni adut DS-a pred izbore!
Ovaj "poslovni poduhvat" već je predmet ozbiljne istrage.
- Najpre su 2008. plaćeni penali zbog kašnjenja radova, pošto grad nije rešio otkup građevinskog zemljišta. I to se može razumeti, često se dešavaju pravni sporovi, koji usporavaju radove. Ali, molim vas, nije li nenormalno da se plaćaju milionski penali kako bi se radovi ubrzali, samo da bi se Most ana Adi otvorio za Novu godinu?! Pa devet miliona evra je građane, poreske obveznike, koštao početak nečije izborne kampanje - ističe sagovornik.
U Direkciji za izgradnju Beograda potvrđuju da su plaćeni milionski penali za ubrzanje radova. Objašnjenje Direkcije u integralnom obliku glasi:
- Analizom troškova koji se stvaraju kašnjenjem radova i, s druge strane, ušteda koje su se dobile ubrzanjem radova pokazalo se da je svrsishodno ugovoriti. Prema pravilima EBRD, uz saglasnost inženjera projekta međunarodne konsultantske kuće, odobreno je da se radovi ubrzaju za šest meseci jer ostvaruju uštedu od oko tri miliona evra. Ubrzanje je koštalo devet miliona, dok su uštede ostvarene tim ubrzanjem 12 miliona evra - navodi se u objašnjenju Direkcije.
Na pitanje kako su došli do računice po kojoj je ubrzanjem radova na mostu ostvarena ušteda od čak 12 miliona evra, Nenad Bajić, iz Direkcije za izgradnju Beograda, kaže da smo "profitirali" na manjim gužvama.
- Vidite, bez mosta na Adi opterećenje saobraćajne mreže u pojedinim delovima grada je i do 30 odsto veće nego inače. Bržim završetkom mosta smanjio se pritisak na osnovnu saobraćajnu mrežu, a naročito tokom špica. Smanjili smo sve troškove, uključujući i održavanje gradilišta - objasnio je Bajić.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas tvrdi das ubrzanje radova nije imalo nikakav politički motiv.
- Da li zaista mislite da je poenta završetka radova izborna kampanja, a ne da se za šest meseci smanje gužve u saobraćaju kako bi ljudi normalno išli na posao, u škole ili bolnice. Beograđani su videli da se most završava. Njih 80.000 peške je prešlo preko njega. Svi su znali da će biti gotovo za Novu godinu i to nema baš nikakve veze sa izborima - naglašava Đilas.
Ovaj "poslovni poduhvat" već je predmet ozbiljne istrage.
- Najpre su 2008. plaćeni penali zbog kašnjenja radova, pošto grad nije rešio otkup građevinskog zemljišta. I to se može razumeti, često se dešavaju pravni sporovi, koji usporavaju radove. Ali, molim vas, nije li nenormalno da se plaćaju milionski penali kako bi se radovi ubrzali, samo da bi se Most ana Adi otvorio za Novu godinu?! Pa devet miliona evra je građane, poreske obveznike, koštao početak nečije izborne kampanje - ističe sagovornik.
U Direkciji za izgradnju Beograda potvrđuju da su plaćeni milionski penali za ubrzanje radova. Objašnjenje Direkcije u integralnom obliku glasi:
- Analizom troškova koji se stvaraju kašnjenjem radova i, s druge strane, ušteda koje su se dobile ubrzanjem radova pokazalo se da je svrsishodno ugovoriti. Prema pravilima EBRD, uz saglasnost inženjera projekta međunarodne konsultantske kuće, odobreno je da se radovi ubrzaju za šest meseci jer ostvaruju uštedu od oko tri miliona evra. Ubrzanje je koštalo devet miliona, dok su uštede ostvarene tim ubrzanjem 12 miliona evra - navodi se u objašnjenju Direkcije.
Na pitanje kako su došli do računice po kojoj je ubrzanjem radova na mostu ostvarena ušteda od čak 12 miliona evra, Nenad Bajić, iz Direkcije za izgradnju Beograda, kaže da smo "profitirali" na manjim gužvama.
- Vidite, bez mosta na Adi opterećenje saobraćajne mreže u pojedinim delovima grada je i do 30 odsto veće nego inače. Bržim završetkom mosta smanjio se pritisak na osnovnu saobraćajnu mrežu, a naročito tokom špica. Smanjili smo sve troškove, uključujući i održavanje gradilišta - objasnio je Bajić.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas tvrdi das ubrzanje radova nije imalo nikakav politički motiv.
- Da li zaista mislite da je poenta završetka radova izborna kampanja, a ne da se za šest meseci smanje gužve u saobraćaju kako bi ljudi normalno išli na posao, u škole ili bolnice. Beograđani su videli da se most završava. Njih 80.000 peške je prešlo preko njega. Svi su znali da će biti gotovo za Novu godinu i to nema baš nikakve veze sa izborima - naglašava Đilas.
Jovičić: Ništa novo od Đilasa
Šef odborničke grupe SNS u Beogradu Aleksandar Jovičić kaže da nema ništa čudno u tome što je Đilas dao devet miliona evra za ubrzanje radova na Mostu na Adi.
- Gradonačelnik Beograda je uvek bio spreman da iz gradskog budžeta isplati ogromnu količinu novca zarad svojih stranačkih interesa - kaže Jovičić.
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila