Influenser je osoba koja na svom izabranom mediju govori o nekom proizvodu, radnji ili mestu ili ih podržava, a za to je i plaćena

Oni su mladi, lepi, talentovani, duhoviti, besplatno putuju po svetu i odsedaju u najboljim hotelima. Dizajneri im sami šalju svoju brendiranu garderobu moleći ih da je obuku, a isto rade i proizvođači najrazličitije robe, od tehnike do čajeva za mršavljenje i šminke.

stockphotoyoungcouplephotographingfoodwithsmartphonesocialnetworksharingfoodbloggerconcept659662009.jpg
Shutterstock 

Najbolji kozmetički saloni, restorani ili teretane za njih su džabe. Sve što treba da urade je da postave sliku na društvene mreže, a za to će dobiti i do 1.000 evra ili skoro tri prosečne plate u Srbiji. Dobro došli u svet influensera!

screenshot-3.jpg
Printscreen 


Popularniji od glumaca


Jednostavno rečeno, influenser (sam naziv potiče od reči „influence“, koja znači „uticaj“) osoba je koja na svom izabranom mediju govori o nekom proizvodu, radnji ili mestu ili ih podržava, a za to je i plaćena. Iako ovo zvuči kao izmišljen posao iz snova, zapravo je jedan od najtraženijih zanimanja današnjice.

shutterstock-466362884.jpg
Shutterstock 


Danas više ne morate biti poznati pevač, glumac ili sportista da biste bili popularni u širokim narodnim masama, bili nečiji idol ili da bi vaše snimke želeli da vide milioni. Ne morate imati prethodno izgrađeno ime da bi vas ljudi sledili. Dovoljne su vam društvene mreže, od kojih su najpopularnije platforme trenutno Jutjub i Instagram, na kojima će biti pregršt lepih fotografija, smešnih klipova ili saveta na najrazličitije teme, od mode i fitnesa do majčinstva i igranja igrica. Jedini uslov je veliki ili bar rastući broj pratilaca koji vam veruju.

stockphotogroupofteenfriendswatchingsmartmobilephonesmillennialsgenerationaddictiontonew1119571079.jpg
Shutterstock 


Influensera ima na različitim društvenim mrežama, u zavisnosti od njihovih ambicija, publike i vrste proizvoda koju promovišu. Najviše ih trenutno ima na Instagramu, Tviteru, Jutjubu i na ličnim blogovima. Svaka od ovih mreža ima prednosti i mane, tako da privlače različite vrste korisnika.

shutterstock-541093900.jpg
Shutterstock 
screenshot-5.jpg
Printscreen 


Ljudi im veruju


IT stručnjak Vuk Ninić objašnjava da je činjenica da se današnja deca rađaju s tabletima i pametnim telefonima u rukama i da informacije kupe sa interneta, dok su starije generacije to činile sa klasične televizije i iz novina.

- Samim tim i idoli tinejdžera su se promenili i bazirani su na onom šta vide na internetu. To je svakodnevica današnje generacije i samo će se širiti, a digitalni marketing će samo rasti. Da uprostim, ako vidite Novaka Đokovića da napiše post na internetu da nešto treba da se kupi, velika većina ljudi bi to kupila naslepo zato što mu veruje. Da bi neko uopšte mogao da sugeriše nekom nešto, mora da ima neki renome i težinu... Opasnost je to što kod nekih neproverenih ljudi postoje mnogobrojne mogućnosti zloupotrebe, jer će zbog novca neko plasirati i neprovereni proizvod ili uslugu. Ljudi danas imaju averziju prema klasičnim reklamama i dok su pre deset godina plaćale direktne reklame, danas oglašivači plaćaju blogerima da kao usput provuku neki njihov proizvod kroz neki svoj klip - objašnjava Ninić.

untitled1.jpg
Printscreen 

shutterstock-603418379.jpg
Shutterstock 


Onlajn informisanje


Kupci više nemaju vremena da satima obilaze tržne centre ili prodavnice u potrazi za proizvodom koji će im možda, a možda i neće odgovarati. Postala je uobičajena stvar da potrošači traže onlajn informacije i iskustva o nekom proizvodu pre nego što ga kupe. Reklamiranje odavno nije priča o karakteristikama proizvoda, već priča o zadovoljstvu krajnjih korisnika. Influenseri tu igraju bitnu ulogu, jer će ljudi radije kupiti proizvod ako ga preporuči neka slavna ličnost, nego samo na osnovu obične reklame. Sve više proizvođača prepoznalo je moć influensera, naročito kod mlađe publike, i spremno je debelo to i da plati.

screenshot-2.jpg
Printscreen 

shutterstock-566878039.jpg
Shutterstock 

Kako da postanete influenser?

Obično počinje tako što neko napravi blog ili nalog na nekoj društvenoj mreži o nečemu što voli i što mu je strast. To može biti šminka, hrana, putovanje ili bilo šta drugo


Ukoliko su uspešni i zanimljivi, sakupljaju veliki broj pratioca, odnosno publike


Zvanično, influenser u Srbiji postaje svako ko ima više od 3.000 pratilaca, ali ako želite plaćenu saradnju, morate da se namučite da biste došli do zlatne brojke od 10.000 pratilaca


Koristite heštagove, od kojih stručnjaci kažu da su najbolji: #ootd, #potd, #fashionblogger, #styleblogger, #travelblogger, #streetstyle, #follow, #instadaily, #love, #selfie, #friends, #tagsforlikes


Kompanije tada plaćaju toj osobi da povremeno, između svojih ostalih postova, okači i poneku reklamu te kompanije ili da podrži proizvod ili ponudu te kompanije


Tu poruku onda vide svi pratioci te osobe i neki od njih zaključe da taj proizvod ili usluga mora da su dobri ako ga osoba kojoj veruju podržava i odlučuju da ga kupe

foto: Printscreen

Kada se to desi, osoba iza tog bloga ili društvenog naloga postaje influenser. Ona je uticala na svoju publiku da kupe ili makar razmotre neki proizvod koji ne bi ni pogledali bez podrške influensera


Za influensere je važno da ostvare vezu, kontakt, neku vrstu „prijateljstva“ sa svojom publikom, čime povećavaju svoje šanse da ljudi poveruju upravo njima, naizgled običnim ljudima, pre nego reklami na televiziji sa poznatom glumicom za koju znaju da ju je neki brend namestio


Suština je da influenser ima reputaciju iskrene osobe da bi publika poverovala da je reklama za neki proizvod njegov iskren prikaz

Kurir / Jelena Pronić

Foto: Shutterstock, Printscreen