DECA VERUJU DIGITALNIM IDOLIMA: Rađaju s tabletima i pametnim telefonima u rukama
Današnja deca rađaju se s tabletima i pametnim telefonima u rukama i informacije kupe sa interneta, dok su starije generacije to činile s televizije ili iz novina
Popularni jutjuber Bogdan Ilić, poznatiji kao Baka Prase, prošlog vikenda u Novom Sadu izazvao je opštu histeriju kada se pojavio na gostovanju u jednom tržnom centru, a kako je malo falilo da se ceo događaj pretvori u potpuni haos, morala je da interveniše i policija.
Naime, tinejdžeri su u želji da vide svog idola bukvalno napravili opsadu po hodnicima tržnog centra, zbog čega je popularni jutjuber morao da pobegne u toalet.
Sakrio se u toalet
Ali to nije bio kraj... Videvši to, deca su pojurila ka toaletu u kojem je njihov ljubimac bio, usput vrišteći, lomeći izloge, a neka od njih su čak i pala u nesvest. Na kraju su reagovali policajci, koji su bili prinuđeni da zatvore tržni centar i evakuišu posetioce.
Iako većina pripadnika starije generacije nikad nije čula ni za Baku Praseta, ni za likove kao što su Muđa ili Marija Žeželj, ovi izuzetno mladi ljudi sa svojim blogovima na društvenim mrežama su idoli naše dece. Danas više ne morate biti poznati pevač, glumac ili sportista da biste bili popularni i da bi vas pratili milioni mladih. Ne morate imati prethodno izgrađeno ime da bi vas mladi ljudi sledili. Dovoljne su vam društvene mreže. Dok su njihovim roditeljima glavne zvezde bili Zdravko Čolić, Lepa Brena, Bijelo dugme ili Rade Šerbedžija ili Milena Dravić, idoli današnje omladine su Jutjub i Instagram face, koje sa fanovima dele svaki delić svog života, ali i daju im najrazličitije savete, od onih za šminkanje, oblačenje, negu kose, do toga kako da savladaju zahtevne kompjuterske programe...
Face s interneta
IT stručnjak Vuk Ninić objašnjava da je činjenica da se današnja deca rađaju s tabletima i pametnim telefonima u rukama i da informacije kupe sa interneta, dok su starije generacije to činile s televizije ili iz novina.
- Samim tim i idoli tinejdžera su se promenili i bazirani su na onom što vide na internetu. To je svakodnevica današnje generacije i samo će se širiti, a digitalni marketing će rasti. Da uprostim, ako vidite Novaka Đokovića da napiše post na internetu da nešto treba da se kupi, velika većina ljudi bi to kupila bez provere zato što mu veruje. Da bi neko uopšte mogao da sugeriše nekome nešto, mora da ima neki renome i težinu... Opasnost je to što kod nekih neproverenih ljudi postoje mnogobrojne mogućnosti zloupotrebe, jer će zbog novca neko plasirati i neprovereni proizvod ili uslugu. Ljudi danas imaju sve veću averziju prema klasičnim reklamama - dok su se pre deset godina plaćale direktne reklame, danas oglašivači plaćaju blogerima da kao usput provuku neki njihov proizvod kroz svoj klip - objašnjava Ninić.
Najpopularnije platforme trenutno su Jutjub i Instagram, na kojima se nalazi pregršt lepih fotografija, smešnih klipova ili saveta o najrazličitijim temama, od mode i fitnesa do majčinstva i igranja igrica.
Influensera ima na različitim društvenim mrežama, u zavisnosti od njihovih ambicija, publike i vrste proizvoda koji promovišu. Najviše ih trenutno ima na Instagramu, Tviteru, Jutjubu i na ličnim blogovima. Svaka od ovih mreža ima prednosti i mane, tako da privlače najširi krug korisnika.
Srpska plata za samo jednu objavu
Od popularnosti na društvenim mrežama danas može dobro da se zaradi, pa tako influenseri u Srbiji koji imaju više od 100.000 pratilaca po sponzorisanom postu mogu da zarade i do 250 evra, što je maltene srpski minimalac.
Kupci više nemaju vremena da satima obilaze tržne centre ili prodavnice u potrazi za proizvodom koji će im možda, a možda i neće odgovarati. Postala je navika da potrošači traže onlajn informacije i iskustva o nekom proizvodu pre nego što ga kupe. Reklamiranje odavno nije priča o karakteristikama proizvoda, već o zadovoljstvu krajnjih korisnika.
Influenseri tu igraju bitnu ulogu jer ljudi radije kupuju proizvod ako ga preporuči neka slavna ličnost nego samo na osnovu obične reklame. Sve više proizvođača prepoznaje moć influensera, naročito kod mlađe publike, i spremno je da za to debelo i plati. Zvanično, influenser u Srbiji postaje svako ko ima više od 3.000 pratilaca, ali ako želite plaćenu saradnju, moraće da se namuči da bi došao do zlatne brojke od 10.000 pratilaca. Onaj ko u Srbiji ima od 35.000 do 50.000 pratilaca od jednog posta može da zaradi od 20 do 50 evra, a onaj ko ima između 50.000 do 100.000 ljudi koji ga slede inkasiraće od 50 do 100 evra po objavi.
U Evropi i Americi ti iznosi su i duplo veći, pa onaj ko ima preko 100.000 pratilaca može da zaradi i do 500 evra po objavi, a najčešće se uzimaju paketi od četiri do pet objava mesečno. Za zvezde svetskog ranga, poput Kim Kardašijan, Bijonse, Dženifer Lopez, te sponzorisane objave, reklame, koštaju više stotina hiljada dolara.
(Kurir.rs/Jelena Pronić /Foto: Printscreen, Instagram)
NA ISTOM ZADATKU Vučić ih uċutkao rezultatima, pa potegli ljubitelje stranih para CRTU da vređa! Vlast nazvali ološem i udaraju najniže - NA PREDSEDNIKOVOG SINA