NOVI SAD - Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević zajedno je sa direktorom JP „Putevi Srbije“ Zoranom Drobnjakom i direktorom JP „Zavod za izgradnju grada“ Dejanom Mandićem obišao je novosadski Bulevar Evrope, na kojem je završena 4. faza njegove izgradnje, od Rumenačkog puta do autoputa Subotica-Beograd u ukupnoj dužini od oko 3000 metara i koji je od sada prohodan za saobraćaj.

Prva deonica obuhvata površinu od Rumenačkog puta do kanala DTD, u dužini od 882 metra, gde je izgrađena saobraćajna površina, atmosferska kanalizacija, javno osvetljenje, kružna raskrsnica i nadvožnjak preko železničkih postrojenja i Privrednikove ulice, dužine oko 450 metara.


Izgrađena je i leva i desna konstrukcija mosta preko Kanala DTD u dužini od 176 metara, ukupne širine oko 30 metara, a most ima četiri saobraćajne trake, obostrane pešačke staze širine tri metra, biciklističke staze širine dva metra i javno osvetljenje.

Radovi su podrazumevali i igradnju druge deonice, od Primorske ulice do autoputa u dužini od oko 1800 metara, gde je izgrađena kolovozna konstrukcija, pešačke staze od betonskih ploča širine tri metra, biciklističke staze od asfalta širine dva metra, atmosferska kanalizacija, javno osvetljenje i kružna raskrsnica sa krakom ka Primorskoj ulici.

- Danas je veliki dan za Novi Sad, jer zvanično puštamo u promet ceo Bulevar Evrope, odnosno otvara se za saobraćaj i poslednja faza tog najdužeg novosadskog bulevara. Još 2005. godine započeti su procesi na njegovoj igradnji i želim da se zahvalim mojim prethodnicima koji su učestvovali u realizaciji ovog složenog projekta.

bulevar-evrope-novi-sad.jpg
Foto: Slađana Stojanović

Tokom izgradnje, imali smo velike prepreke i složene situacije u realizaciji tog posla, ali Grad je uz velike napore uspeo da sanira sve negativne stvari iz poslovanja ranijih godina vezanih za slučaj „Borovica“ i da obezbedi sredstva za završetak bulevara, a na radost svih Novosađana i ljudi koji će koristiti ovu saobraćajnicu.

Želim da se zahvalim i Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i JP „Putevi Srbije“ na njihovim aktivnostima na izgradnji petlje „Sever“, jer danas Novi Sad ne samo da ima novi bulevar u punom profilu, nego ima i novi ulazak i izlazak na autoput Beograd-Subotica.

bulevar-evrope-novi-sad.jpg
Foto: Slađana Stojanović

Važno je i da se ovim poduhvatom urbani deo grada maksimalno raterećuje od teretnog saobraćaja. Mi se ne
zaustavljamo na ovome i nastavićemo da ulažemo u velike infrastrukturne projekte, jer Novi Sad zaslužuje nove obilaznice, nove ulice i bulevare - rekao je gradonačelnik Vučević.

Direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak istakao je da je to preduzeće petlju „Sever“ uspešno završilo, a da je najveći problem bilo odvodnjavanje terena, kao i da je urađena javna rasveta na tom delu, za šta je izdvojeno oko dva miliona evra.

bulevar-evrope-novi-sad.jpg
Foto: Slađana Stojanović

- Nastavljamo dalje da sarađujemo sa Gradom Novim Sadom i da dogovaramo planove za 2016. godinu – naglasio je Drobnjak.

Direktor JP „Zavod za izgradnju grada“ Dejan Mandić rekao je da su radovi završeni krajem 2015. godine i da se za puštanje bulevara u saobraćaj čekao tehnički prijem, za koji je juče dobijeno pozitivno mišljenje od projektantske kuće koja je radila na tom projektu.

- Zahvalio bih se izvođačima radova koji su kvalitetno uradili svoj deo posla na čitavoj deonici. Danas, nakon gotovo deset godina od početka izgradnje, Bulevar Evrope za Novi Sad predstavlja veliku prekretnicu, posebno kada je u pitanju industrijska zona zbog direktnog izlaza na autoput E-75 – rekao je Mandić i dodoao da je sada Bulevar Evrope dugačak ukupno sedam kilometara i 68 metara.

bulevar-evrope-novi-sad.jpg
Foto: Slađana Stojanović

Na trasi bivše Subotičke pruge, 2006. godine izgrađena je jedna saobraćajna traka budućeg Bulevara Evrope, na deonici od Futoške do Ulice Braće Grulović, a ta deonica bulevara je proširena 2010. godine izgradnjom druge saobraćajne trake. Tokom 2009. godine građena je saobraćajna površina od Futoške ulice do Ulice Kornelija Stankovića dužine 1420 metara, dok je 2010. godine nastavljena izgradnja od Ulice Kornelija Stankovića do Rumenačkog puta u dužini od 1800 metara. To je ukupno oko 3963 metara od Bulevara cara Lazara do Rumenačkog puta.

Poslednja, četvrta deonica od Rumenačkog puta do autoputa E-75 obuhvata dužinu od oko 3100 metara. Radovi na izgradnji mosta preko Kanala DTD započeti 30. decembra 2011. godine, predstavljali su početak realizacije 4. deonice Bulevara Evrope. Pored planiranog mosta dugačkog 176 metara, nastavak radova na trasi Bulevara Evrope, na njegovoj četvrtoj deonici, obuhvata potez od Rumenačkog puta do autoputa E-75 u ukupnoj dužini od oko 3100 metara.

bulevar-evrope-novi-sad.jpg
Foto: Slađana Stojanović

Nakon sprovedenog postupka javne nabavke za izgradnju novog mosta preko Kanala DTD na trasi Bulevara Evrope, potpisan je Ugovor između JP „Zavod za izgradnju grada“ i najpovoljnijeg izvođača radova, firme AD „Energoprojekt niskogradnja“ iz Beograda i DOO „West-gradnja“ iz Šapca koje su dostavile zajedničku ponudu, a radovi su počeli 1. avgusta 2014. godine.

Dana 15. oktobra 2014. godine, potpisan je Ugovor sa izvođačem radova za izgradnju saobraćajnih površina na Bulevaru Evrope, od Primorske ulice do autoputa Subotica-Beograd, a firma DOO „Karin-
komerc MD“ iz Veternika dostavila je najpovoljniju ponudu.

Završetak izgradnje 4. deonice Bulevara Evrope ima izuzetno važan strateški značaj za Novi Sad, jer predstavlja još jedan izlazno-ulazni pravac sa autoputa koji će u značajnoj meri smanjiti i rasteretiti gužve na drugim saobraćajnim pravcima u gradu. Značajan je i zbog toga što je unapredio život građana Detelinare i Novog naselja, a buduće privođenje zemljišta duž Bulevara planiranoj urbanističkoj nameni predstavlja značajan zamajac privrednom razvoju Novog Sada.

(S. S.)