U znaku prepoznatljive naradžaste boje, koja je bila neizbežan detalj promotera “Dana ludaje”, Kikinđani su pojasnili posetiocima 39. Međunarodnog sajmu turizma u Budimpešti, zašto svakog oktobra na desetine hiljada turista iz svih krajeva sveta hrli u prestonicu najtežnih bundeva i najdužih tikvi.

Među inostranim turistima najbrojniji su Rumuni, a značajan broj “ludajologa” stiže i iz Mađarske. Otuda je pojavljivanje na ovoj velikoj sajamskoj priredbi, koja je od 3. do 6. marta okupila oko 400 izlagača iz 40 zemalja, za ovdašnje turističke poslenike iznimno.


­

Naš “naradžasti karavan” izazvao je veliko interesovanje prisutnih. Priuštili smo im promociju za sva čula. Predstavili smo se pesmomi i igrom, ali i neizbežnom degustacijom, kao med, slatkih bundevara koje su delili kostimirani učenici. Trudimo se da naše severne susede animiramo da posete turističko­gastronomsku manifestacije koja se već tri decenije održava u Kikindi. Sve smo interesantniji i za eko turiste iz celog sveta, jer je Kikinda najveće urbano stanište sova utina na planeti tokom zimskih meseci",­ kaže za Kurir Saša Tanackov, pomoćnik predsednika opštine za lokalni ekonomski razvoj i investicije.


Srbiju je tokom prošle godine posetilo 27.000 turista iz Mađarske, a ta brojka će, kako se očekuje, ove godine biti nadmašena.

Susedi unapređuju dobre ekonomske veze

Na ovoj sajamskoj priredbi se čulo da će tradicionalno dobri odnosi ekonomski odnosi susednih zemalja biti unapređeni.

"Pokrenuta je inicijativa za formiranje Mađarsko­srpskog poslovnog udruženja: Buduće udruženje puno će značiti privrednicima iz Mađarske i Srbije. Unaprediće se protok informacija. Poboljšaćemo dobre političke i ekonomske odnose", ­uverava Irena Baranji, predsednica inicijativnog odbora.