KIKINDA - Još neko vreme granični prelaz Nakovo-Lunga, koji je od Kikinde udaljen devet kilometara, radiće 12 sati, a onda se rampa neće spuštati jer će biti otvoren non stop.

Dogovor o novom radnom vremenu sve frekvetnijeg graničnog prelaza, u Temišvaru su postigli srpski premijer Aleksandar Vučić i njegov rumunski kolega Dačijan Čološ.

Kikinđani nestrpljivo iščekuju parafiranje Međudržavnog sporazuma i ozvaničenje dogovora dvojice premijera. Raduje ih što će “kapija sa Evropskom unijom” ubuduće biti stalno otvorena, ali još više što su i rumunske komšije na stanovištu da treba omogućiti kamionski i autobuski saobraćaj:

- Otvaranje graničnog prelaza na 24 sata od vitalne važnosti je za Kikindi, ali i severni Banat, pa i šire. Smatram da će i to drastično poboljšati imidž Kikinde. Najviše smo zainteresovani da prelaz počnu da koriste vozači kamiona autobusa- jasan je i do kraja otvoren gradonačelnik Kikinde Pavle Markov.

pavle-markov-kikinda.jpg
Foto: Saša Urošev

Dogradnja nedostajućih sadržaja uslov je da bi došlo do prekategorizacije. Na tome insistira rumunska strana. Za radove je potrebno oko 2,2 miliona evra.

Neophodna je izrada po jedne izlazne i ulazne trake za promet autobusa i teretnih vozila, natkrivanje kontrolnog prostora, instaliranje video nadzora... Kikinđani i njihovi parneri iz rumunskog mesta Žombolj nadaju se da će im biti odobren prekogranični projekat:

- Na taj način Kikinda može da bude važna privredna i saobraćajna karika celog regiona- uveren je Markov.

Statistički podaci potvđuju da se na pre dve godine otvorenim graničnim prelazima u ovom delu Banata, između Srbije i Rumunije, naročito ističe prelaz Nakovo. U poređenju sa ostala dva, taj prelaz je apsolutno superioran i to u
pogledu broja prelaza ljudi i vozila, ali i rasploživom infrastrukturom:

- Ukoliko bi prelaz Nakovo-Lunga radio pod istim uslovima kao Srpska Crnja- Žombolj,što znači 24 sata i na njemu bio omogućen promet autobusima i kamiona nosivosti od 7,5 tona, u kratkom roku bi doživeo veliku ekspanziju
protoka ljudi i robe. Za žitelje severnog Banata i Bačke ovo je najkraći put prema velikim rumunskim privrednim centrima Temišvaru i Aradu, ali i jugoistočnim delovima Mađarske- navodi za Kurir Saša Tanackov, član GV
za lokalni ekonomski razvoj i investicije.

Jeftinije i brže

Kikinđani su doveli italijanskog investitora iz rumunskog Velikog Semikluša “Zopas”. Ukoliko na prelazu Nakovo- Lunga bude dozvoljen transportni saobraćaj, italijanski “Zopas” će ostvariri značajnu uštedu. Udaljenost od
Kikinde do Velikog Semikluša preko ovog graničnog prelaza iznosi 38 kilometara, a preko prelaza Srpska Crnja- Žombolj čak 78 kilometara. I u fabrici “Toza Marković” priželjkuju takav scenario. Na rumunsko tržište iz kikindske
fabrike crepa i pločica godišnje ode više od 1.200 kamiona, a zbog kraćeg puta uštedeli bi između 50.000 i 100.000 evra.