MALI ZVORNIK – Započeti su pripremni radovi za početak dugo očekivane rekonstrukcije Mosta kralja Aleksandra Prvog Karađorđevića na reci Drini i u toku je postavljenje zaštitnih ograda i skela.


Meštane sa obe strane reke u ovom trenutku najviše interesuje koliko će još moći da prelaze most koji jenajkraća veza i malogranični prelaz između Malog Zvornika i Zvornika (BiH).

mali-zvornik--korozija.jpg
Foto: T.Ilić

Odgovarajuće saglasnosti za obustavu prelazaka pešaka očekuju se svakoga dana. Prema nezvaničnim informacijama iz malozvorničke opštine most će, najverovatnije, za prelazak biti otvoren sutra (16.8) i tokom vikenda, a od ponedeljka to više neće biti moguće i sledeća tri meseca pešaci će morati da
upotrebljavaju granični prelaz u Karakaju, oko dva kilometra nizvodno od Starog mosta.

Pojedini lokalni mediji sa druge strane reke tokom dana su licitirali dan zatvaranja mosta i pominjali da bi to mogli biti od sutra, ali su ostali bez zvanične potvrde. Ugovor o rekonstrukciji mosta potpisao je 30. jula gradonačelnik Zvornika Zoran Stevanović sa direktorom zvorničke firme koja je izabrana za izvođača radova.

mali-zvornik--poccinje-obnova-mosta-izmedjudva-zvornika.jpg
Foto: T.Ilić

Predviđeno je da radovi traju godinu dana, ali da most za pešake bude zatvoren samo 90 dana s tim da u tom periodu sav posao neće biti okončan već će rekonstrukcija trajati i posle otvaranja pešačkog saobraćaja. Vlada Srbije izdvojila je ranije 600.000 evra za rekonstrukciju mosta koji devet decenija spaja dva grada imenjaka, odnosno levu i desnu obalu reke Drine.

U sklopu rekonstrukcije će, kako je predviđeno, biti urađena antikorozivna zaštita mosta, peskarenje i farbanje, zamena kompletne kolovozne konstrukcije, odvodi atmosferskih voda i nova rasveta. Izgradnjom Starog mosta, kako ga zovu meštani, spojena su dva Zvornika 1929, a svečano je
otvoren i osvećen januara 1930. u prisustvu kralja Aleksandra Karađorđevića čije ime nosi.

Početkom Drugog svetskog rata je srušen, a obnovljen juna 1946. godine i nazvan po narodnom heroju iz NOB-a Most Filipa Kljajića Fiće. Prvobitan naziv vraćen mu je pre deset godina.


Nekada je bio za drumski saobraćaj, već godinama koriste ga samo pešaci, a raspadom Jugoslavije služi kao pešački međudržavni granični prelaz između Srbije i BiH koji svakodnevno prelazi veliki broj građana sa obe strane reke.

(Kurir.rs/T.Ilić)