Iako je u trenutku kada je preuzeto rukovođenje gradom u gradskoj kasi bilo svega 16 miliona dinara, a obaveze gradskog budžeta iznosile preko 269 miliona dinara, gradonačelnik Subotice Bogdan Laban i njegovi saradnici uhvatili su se u koštac sa nagomilanim, uglavnom nasleđenim problemima i rešavali ih korak po korak, na veliko zadovoljstvo svih građana Subotice.

gradonacelnik-subotice-bogdan-laban.jpg
Promo 

U Subotici se od 23. juna 2016. godine, kada ste izabrani za gradonačelnika, realizuje i više svojevremeno započetih projekata, poput obilaznice oko Subotice i izgradnje zgrade Narodnog pozorišta.

Pored privlačenja domaćih i stranih investicija, otvaranja novih radnih mesta i oživljavanja i infrastrukturnog opremanja Palića, aktuelna gradska vlast je tokom protekle nešto više od tri godine bila posvećena i realizaciji takvih kapitalnih investicija.

narodno-pozoriste-1.jpg
Promo 

U martu 2017. godine u saobraćaj je pušten prvi funkcionalni kilometar takozvanog „Ipsilon” kraka – obilaznice oko Subotice – od rekonstruisane petlje „Subotica jug” do kružne raskrsnice sa Bikovačkim putem. Ta saobraćajnica, duga nešto više od 24 kilometra, treba da izmesti teški teretni saobraćaj iz centra grada i poveže severni deo auto-puta na Koridoru 10 sa Graničnim prelazom Kelebija.

Završetkom deonice od Bikovačkog do Bačkotopolskog puta, sredinom decembra 2018. godine kompletirana je saobraćajnica duga 12 kilometaraod kružne raskrsnice sa Somborskim putem do auto-puta Horgoš–Novi Sad. U tu deonicu ’Ipsilon’ kraka ukupno je investirano око milijardu i sto miliona dinara.

Zahvaljujući, pre svega, podršci i rešenosti predsednika Srbije Aleksandra Vučića, Vlade Srbije i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da se do kraja 2019. godine taj veoma važan projekat započet pre skoro tri decenije konačno i realizuje, početkom marta 2019. godine nastavljeni su radovi na izgradnji obilaznice – od kružne raskrsnice sa Somborskim putem do Graničnog prelaza Kelebija. Ta deonica duga je 12,6 kilometara.

izgradnja--ipsilon-krak.jpg
Promo 

Deonica ’Ipsilon’ kraka od Miljkutskog do Somborskog puta, duga 8,8 kilometara je okončana. Vrednost investicije je 1,18 milijardi dinara. Preostalih 3,8 kilometara obilaznice trebalo bi da se izgradi do kraja 2019. godine.

Među prioritetima aktuelnog gradskog rukovodstva je i adaptacija, rekonstrukcija i dogradnja zgrade Narodnog pozorišta. Prošle godine sprovedena je objedinjena javna nabavka za VII i VIII/0 fazu, a nakon sprovedenog pregovaračkog postupka izabaran je izvođač koji je uveden u posao početkom septembra 2018. godine. Za realizaciju ove dve faze ugovorena su sredstva sa izvođačem u iznosu od oko 515 miliona dinara.

Ove godine, u toku realizacije tih faza pojavili su se nepredviđeni, odnosno dodatni radovi bez kojih nije postojala mogućnost zaršetka radova iz osnovnog ugovora, za koje je raspisan pregovarački postupak u vrednosti od 76 miliona dinara. Svi radovi iz VII i VIII/0 faze su uglavnom odrađeni. Okončanje svih radova po osnovnom i pregovaračkom ugovoru očekuje se početkom decembra. Do tada Grad je fazi pripreme tendera za narednu VIII/1 fazu za koju su obezbeđena sredstvau u iznosu od 600 miliona dinara.

Za realizaciju prethodnih šest faza, ukupna vrednost radova sa svim potrebnim aktivnostima iznosila je oko 900 miliona dinara, odnosno više od sedam miliona evra.

u-saobracaj-je-pustena-deonica-y-kraka-duga-12-km.jpg
Promo 

Od druge polovine 2016. godine napravljen je iskorak i u realizaciji za Suboticu i Palić značajnog projekta „Zaštita biodiverziteta jezera Palić i Ludaš“

Iako u momentu preuzimanja projekta eksproprijacija zemljišta koje čini zaštitni pojas jezera Palić i Ludaš nije bila ni započeta, za nešto više od godinu dana grad Subotica ispunio je sve preduslove koji su bili neophodni za početak realizacije projekta ’Zaštita biodiverziteta jezera Palić i Ludaš’.

subotica--gradska-kuca.jpg
Promo 

Sredinom novembra 2017. godine zaključen je Sporazum o finansiranju između Nemačke razvojne banke ’KfW’, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, grada Subotice, Javnog preduzeća ’Palić-Ludaš’ i Javno komunalnog preduzeća ’Vodovod i kanalizacija’. Ugovor o finansiranju potpisan je na iznos donacije od 6,5 miliona evra.

Početkom aprila 2019. godine završena je prva kampanja selektivnog izlova alohtonih vrsta ribe na jezeru Palić, kao jedna od glavnih investicionih mera projekta. Trenutno su u toku pregovori za dodatno finansiranje sa ’KfW’ bankom u iznosu od približno 1,3 miliona evra, namenjenih za unapređenje rada Uređaja za prečišćavanje otpadnih voda u Subotici.

akva-park-palic--izgradnja.jpg
Promo 

U okviru ovog projekta grad Subotica i JKP ’Vodovod i kanalizacija’, u svojstvu investitora, krajem avgusta organizovali su početak radova na izgradnji kanalizacione mreže na Paliću. Do kraja aprila 2020. preduzeće ’Graditelj NS’ iz Novog Sada, najpovoljniji izvođač radova na osnovu javnog konkursa, izgradiće u ovom naselju 15 kilometara gravitacione kanalizacione mreže i pet kilometara tranzitnog potisnog voda kojim će se prikupljena otpadna voda iz ovog naselja transportovati do sliva Kolektora VII i gradskog prečistača otpadnih voda. Radovi se odvijaju planiranom dinamikom.

Na Paliću je u toku i izgradnja spa centra sa akva parkom.

Posebno mesto u programu koji sprovodimo zauzima Palić, kao turistička destinacija sa veoma velikim potencijalom. U decembru 2018. godine položen je kamen-temeljac za izgradnju spa centra sa akva parkom. U realizaciju tog projekta, koji zajednički finansiraju Vlada Republike Srbije, Pokrajinska vlada i grad Subotica, ukupno će biti uloženo više od milijardu dinara.

iz-animacije--akva-park-na-palicu.jpg
Promo 

Na prostoru površine 4,4 hektara, kod Muškog štranda, planirano je da se na 28.500 kvadratnih metara spoljašnjeg prostora izgradi pet bazena, od kojih će najmanje jedan biti sa termalnom vodom, a da se u zatvorenom objektu – na površini od oko 3.000 kvadrata – izgradi pet bazena i deo sa spa sadržajima.

palic.jpg
Promo 

Predviđeno je da se ceo projekat ’Proširenje sadržaja na Termalnom bazenu na Paliću’, izvodi u dve odvojene faze. Prva faza je okončana, a ceo projekat bi u potpunosti trebalo da se realizuje u junu 2020. godine.

Promo