Kasni izgradnja mosta na Velkoj Moravi
ĆUPRIJA - Železnički most preko Velike Morave kod Ćuprije koga gradi austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina-Meteorit", neće biti završen 3. avgusta, kako je ugovorom predviđeno.
"Razlog kašnjenja su ekstremno niske temperature početkom ove godine, izuzetno visok vodostaj Velike Morave usled topljenja snega i leda, a kasnije i padavine", objasnio je danas direktor Sektora za zgradnju i finansije Železnica Srbije i glavni nadzorni organ Nikola Stojanović.
Sada su vremenske prilike dobre, kao i hidrološka situacija na reci i radovi su u punom zamahu.
Više od 50 radnika i i tehničko osoblje radi "od svitanja do mraka" bez prekida, a sa produženim pauzama samo kada su ekstremno visoke temperature, istakao je nadzorni organ Stojanović.
Stojanović nije mogao da kaže kada će most biti završen. U toku su analize i utvrđivanje koliko je dana izgubljeno zbog loših vremenskih uslova.
Reč je o mostu na deonici Jovac-Ćuprija, međunarodne železničke pruge na "Koridoru 10" između Beograda i Niša, čija je izgradnja počela u martu 2011, a finansiran je sredstvima Evropske investicione banke.
Stojanović je istakao da se trenutno radi na "montaži čelične konstrukcije, koja je završena 80 odsto i izradi dva rečna stuba, poslednja od ukupno šest".
Nadzorni organ je potsetio da je most čelični, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara u pet raspona dužine 52,5 do 83,5 metara.
Most ima šest stubova do kojih su dva rečna i projektovano je da se oni nalaze na 84 šipa i svi šipovi su urađeni. Prosečna visina šipova je 24 do 30 metara i nalaze se na dubini od pet do 35 metara ispod površine tla, istakao je Stojanović.
Čelične konstrukcije rade se u Pogonima u Bitolju (Makedonija) i Mariboru (Slovenija), a u Ćupriji se postavljaju u kompletu gde se vrši njihovo ukrupnjavanje.
Stojanović je kazao da su stubovi mosta fundirani na šipovima i do sada je završeno svih 84 šipa u dužini oko 2.500 metara.
Most se gradi u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice Gilje - Ćuprija-Paraćin, koga će, po ugovoru od 2. jula, graditi Italijanski konzorcijum "Iv Italiana Construzioni-Consorzio Armatori Feroviaar Italy", objasnio je Stojanović.
Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 160 kilometara. Vrednost radova na mostu preko Velike Morave je oko devet miliona evra.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti