Razlog kašnjenja su ekstremno niske temperature početkom ove godine, izuzetno visok vodostaj Velike Morave usled topljenja snega i leda, a kasnije i padavine, objasnio direktor Sektora za zgradnju i finansije Železnica Srbije Nikola Stojanović

ĆUPRIJA - Železnički most preko Velike Morave kod Ćuprije koga gradi austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina-Meteorit", neće biti završen 3. avgusta, kako je ugovorom predviđeno.

"Razlog kašnjenja su ekstremno niske temperature početkom ove godine, izuzetno visok vodostaj Velike Morave usled topljenja snega i leda, a kasnije i padavine", objasnio je danas direktor Sektora za zgradnju i finansije Železnica Srbije i glavni nadzorni organ Nikola Stojanović.

Sada su vremenske prilike dobre, kao i hidrološka situacija na reci i radovi su u punom zamahu.

Više od 50 radnika i i tehničko osoblje radi "od svitanja do mraka" bez prekida, a sa produženim pauzama samo kada su ekstremno visoke temperature, istakao je nadzorni organ Stojanović.

Stojanović nije mogao da kaže kada će most biti završen. U toku su analize i utvrđivanje koliko je dana izgubljeno zbog loših vremenskih uslova.

Reč je o mostu na deonici Jovac-Ćuprija, međunarodne železničke pruge na "Koridoru 10" između Beograda i Niša, čija je izgradnja počela u martu 2011, a finansiran je sredstvima Evropske investicione banke.

Stojanović je istakao da se trenutno radi na "montaži čelične konstrukcije, koja je završena 80 odsto i izradi dva rečna stuba, poslednja od ukupno šest".

Nadzorni organ je potsetio da je most čelični, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara u pet raspona dužine 52,5 do 83,5 metara.

Most ima šest stubova do kojih su dva rečna i projektovano je da se oni nalaze na 84 šipa i svi šipovi su urađeni. Prosečna visina šipova je 24 do 30 metara i nalaze se na dubini od pet do 35 metara ispod površine tla, istakao je Stojanović.

Čelične konstrukcije rade se u Pogonima u Bitolju (Makedonija) i Mariboru (Slovenija), a u Ćupriji se postavljaju u kompletu gde se vrši njihovo ukrupnjavanje.

Stojanović je kazao da su stubovi mosta fundirani na šipovima i do sada je završeno svih 84 šipa u dužini oko 2.500 metara.

Most se gradi u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice Gilje - Ćuprija-Paraćin, koga će, po ugovoru od 2. jula, graditi Italijanski konzorcijum "Iv Italiana Construzioni-Consorzio Armatori Feroviaar Italy", objasnio je Stojanović.

Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 160 kilometara. Vrednost radova na mostu preko Velike Morave je oko devet miliona evra.