NOVI SAD - Plan "Srbija 2025" je strateški bitan za razvoj cele države, a Novi Sad već ima spremne dobre projekte: poput rekonstrukcije Spensa, izgradnje novih škola i infrastrukture, i očekujemo da će povući što više dodatnih sredstava za dalji razvoj grada, ocenio je gradonačelnik Miloš Vučević u emisiji "Grad i mi".

Na pitanje kada će krenuti izgradnja bar jednog novog mosta, posebno onog koji najčešće spominje kao poslednju fazu izgradnje Bulevara Evrope, a koji bi trebalo da spoji taj deo Limana sa Sremskom Кamenicom, gradonačelnik objašnjava:

"Pre nekoliko dana sam o tome razgovarao sa ambasadorkom Кine gospođom Čen Bo, o dobijanju preferencijalnih kredita, jer imamo već ponudu jedne kineske kompanije. Taj most nam je ključan za bolje organizovanje saobraćaja, a stručnjaci kažu da u narednih 10 godina moramo da ga završimo. Ja sam o tome i zvanično pisao i predsedniku, premijerki...".

Na pitanje zašto lobira za most, kada još uvek nije usvojen Plan generalne regulacije priobalja, Кameničke ade i Petrovaradinske ade, koji osim izgradnje mosta predviđa i potpuno uređenje tog dela grada i konačno spuštanje Novog Sada na reku, gradonačelnik kaže da su urbanisti uradili svoj deo posla.

"Plan imamo, ali nemamo saglasnost "Voda Vojvodine". Pitajte njih zašto koče. Ne znam šta rade, ali znam da ćemo se obratiti resornom ministarstvu i tražiti da država interveniše. Nećemo da dozvolimo da nas iko ucenjuje i zaustavlja u razvoju Novog Sada. To je potez kojem pripadaju Кamenička ada, Ribarsko ostrvo, Dunavac, Šodroš, Brodogradilište... Osim Brodogradilišta koje je privatizovano, većinom je gradska imovina, ali deo pripada javnim preduzećima "Vode Vojvodine" i "Vojvodinašume".

Dakle, nije to samo pitanje Brodogradilišta kao što neki zlonamerno žele da predstave, kako se navodno pogoduje nekom privatnom investitoru. Ono zauzima 2 posto ukupne površine, Кamenička ada obuhvata 23 %, pa zelene površine... U pitanju je ogroman ekološki i turistički potencijal Novog Sada koji želimo da iskoristimo, a sve stoji u mestu zato što "Vode Vojvodine" kradu vreme Novog Sada i Novosađana. Ako imaju neku primedbu neka nas pismeno o tome obaveste, umesto što ćute. Građani ih plaćaju za to što se ne bave svojim poslom", optužuje Vučević.

2073867-whatsappimage20191204at14.34.431-edit.jpg
Grad Novi Sad 

On naglašava da neko stalno pravi aluziju na projekat "Beograd na vodi", koji smatra sjajnim, i demantuje da prave njegovu kopiju. "Pravimo novosadsku priču koja nama pogoduje. Hoćemo da nam Ribarsko ostrvo više ne izgleda kao polu Amazon, zapušteno i neiskorišćeno, da ne gledamo ruševine Neimara i Brodogradilišta, i sve one relikvije bivših promašenih politika. Njihovi tajkuni su zatvorili i Brodogradilište i Neimar, ostavili šupe i barake, obalu zaraslu u rastinje, gde ima bar 50 ilegalnih vikendica. I njima ne odgovara da se uvede red i da se Novi Sad dalje razvija", dodaje on.

Na spisku novih mostova nalaze se i most koji je deo budućeg auto-puta Ruma–Novi Sad, predviđen preko petrovaradinsko-koviljskog rita, kao i pešačko-biciklistički most na stubovima mosta Franca Jozefa, za koji će uskoro biti predstavljeno idejno rešenje. Posle decenija čekanja, grad ubrzo priprema projekat i regionalne deponije.

"Urbanistički je tačno određena adresa regionalne deponije, na prostoru iza postojeće, samo još nema projekta. Verujem da ćemo tendere uskoro nastaviti, kako bi mogli da ugovorimo projekt do kraja 2021.godine, što je rok koji imamo od EU. Moramo da znamo da ćemo kroz tu deponiju prvi put dobiti na pravilan, kvalitetan i tehnološki ispravan način tretman otpada i neće ugrožavati životnu sredinu za razliku od svega onoga što imamo decenijama unazad", objašnjava Vučević.

Gradonačelnik kaže da stalno osluškuje mišljenja Novosađana, i ističe da oni najpozitivnije ocenjuju odluku o besplatnom boravku u vrtićima, rekonstrukciju Spensa, i ukidanje saobraćaja u Podgrađa tvrđave.