Na pružnom prelazu sa rampom u lozničkom naselju Gradilište, kod nove toplane, ponovo je u nedelju nedostajala jedna "motka" pa su vozovi stajali ispred ovog mesta i oprezno prelazili magistralni put Loznica-Banja Koviljača. Tako je bilo do jutros kada je rampa popravljena i uspostavljeno njeno normalno funkcionisanje.

Kako saznajemo, o neispravnosti pružnog prelaza odmah se obaveštavaju svi vozovi koji prolaze prugom Loznica-Brasina, putnički i teretni, da privremeno važi poseban režim saobraćaja za njih, a mašinovođe dobijaju nalog da obavezno stanu i nastave dalje tek pošto se uvere da nema vozila na putu i da je to bezbedno. Poznavaoci prilika kažu da je sada "letva" polomljena u nedelju u šest ujutru, a da su samo prošloga meseca na ovom pružnom prelazu bila četiri lomjenja rampe, a ovoga dva.

loznica--popravljeno.jpg
Foto: T. Ilić

Objašnjavaju da na spuštenu lampu nalete vozila pri čemu obično dolazi do pucanja šoferšajbne, "zalete se i udare", i da je sreća da ne naleću na fiksirani deo rampre jer bi tada bilo ozbiljnijih povređivanja. U roku od 24 sata na tom mestu prođe od 15 do 20 vozova, teretnih i putničkih od Loznice ka Brasini i obratno, a uopšte nije jednostavno da voz težak dve hiljade tona maltene čim je napustio železničku stanicu u Loznici mora da staje na ovom mestu zbog polomljene "motke".

Iz "Železnice Srbije" kažu da je problem što voz stane, svira, ali neki vozači i pored toga nastavljaju "namerno" da voze preko pružnog prelaza i umesto da poštuju propise i propuste kompoziciju voz mora da čeka da prođu svi četvorotočkaši pa tek onda nastavi put.

loznica--polomljena-ponovo.jpg
Foto: T. Ilić

Slika voza i podignute rampe osvanula je i jutros na društvenim mrežama, a železničari kažu da je to "zlonamerno" jer se snima samo momenat kada voz prolazi pored podignute rampe, a ne i trenutak kada se zaustavi i mašinovođa signalizira vozačima da će proći pružni prelaz. Osim toga se i ne daje objašnjenje da je jedna od "motki" u tom trenutku polomljena. Inače, bez obzira u kom je položaju rampa postoji odgovarajuća saobraćajna signalizacija i znak stop koji treba uvek poštovati, a povećana opreznost prilikom prelaska pruge nikada nije na odmet.

(Kurir.rs/T. Ilić)