Tone mulja zakrčile vojvođanske kanale
NOVI BEČEJ - Posmatrano sa nasipa kanal Dunav-Tisa-Dunav kod Novog Bečeja ne primećuje se da u priobalju ima nekih problema. Sve postaje jasnije kada se želi doći do posade broda bagera "Dunav", jer od gustog barskog rastinja čamac ne može da se približi obali.
Radnici JVP "Vode Vojvodine" sušni period koriste za čišćenje mulja, zbog kojeg je smanjena optimalna dubina kanala.
Rukovodilac plovnog bagera Vojislav Grbić kaže da iz vojvođanskih kanala godišnje izvade oko 180.000 kubnih metara mulja i trske, ali i raznog drugog otpada.
"Pronalazimo platforme za ribolov, zatim sajle, automobilske ili traktorske gume. To nam usporava rad, ali uspevamo sve probleme da prevaziđemo. Sa plovnim bagerom "Dunav" radimo 12 godina i on je jedan od tri koje imamo u "Vodama Vojvodine" za ove namene", kaže Grbić.
Kanalska mreža Hidrosistema Dunav-Tisa-Dunav u Vojvodini duga je oko 700 kilometara.
Ovi radovi su, kako kažu, komplikovani, jer najpre treba montirati trasu cevi, kojima se mulj odvodi na mesto za skladištenje, a prostora za to često nema pored nasipa.
U Novom Bečeju posao na dva kilometra izmuljivanja trajaće dva meseca. Za to vreme će se iz kanala izvaditi oko 30.000 kubika mulja.
Stevan Ilinčić, pomoćnik direktora JVP "Vode Vojvodine" za hidrosistem Dunav - Tisa - Dunav kaže da će se, nakon završetka radova, omogućiti veći proticajni profil kanala, više vode za Banat, a biće, kako kaže, lepša obala.
"Ovaj deo kanala pušten je u upotrebu 1975. godine, a održava se u skladu sa planom redovnog održavanja i ovo su najveći radovi na čišćenju, koji su preduzeti", objašnjava Ilinčić.
Vojvođanski kanali i reke su često neiskorišćeni za plovidbu, upravo zbog mulja na njihovom dnu. Tako na kanalu Begej od Zrenjanina do rumunske granice, plovidba većim brodovima je nemoguća, zbog mulja, koji je ponegde debljine i dva metra.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore