Dečak koji je povređen u petak uveče od strujnog udara u Leskovcu, ima opekotine najvišeg stepena na više od 50 odsto površine tela, kažu u Univerzitetskom kliničkom centru u Nišu.

- Zbog ozbiljnosti povreda dete je transportovano za Beograd. Dečak je životno ugrožen - navode u UKC Niš.

Nesreća se dogodila u petak oko 20.30 časova kada se mališan popeo na jedan od vagona u tom gradu. Nakon što se popeo na vagon, došlo je do strujnog udara.

Dečak je zbog težine zadobijenih opekotina, nakon urgentnog zbrinjavanja u Leskovcu, upućen u Klinički centar u Nišu, gde mu je urađena ambulantno primarna obrada rana nakon čega je odmah transportovan dalje za Beograd.

Podsetimo, dečak se popeo na teretni vagon raspuštenog voza, koji se nalazio na trećem staničnom koloseku. Tom prilikom mladić je doživeo strujni udar iz kontaktne mreže koja se nalazi iznad pruge, saopštava Infrastruktura železnice Srbije.

Železnice: Ne penjite se na vagone

Ističu da bilo kakvim fizičkim merama obezbeđenja, nema načina da se takvi slučajevi spreče, osim da svi budu svesni opasnosti koju sa sobom nose pruga, vagoni i kontaktna mreža i da ponašanje bude odgovorno i propisno.

- I ovaj put zato ponovo apelujemo i upozoravamo, posebno mlade, da se ne penju na vagone, jer na taj način mogu da uđu u strujno kolo iz kontaktne mreže iznad železničke pruge i tako direktno ugrožavaju svoj život, a posledice najčešće budu tragične - zaključuju iz železnica.

- Kroz kontaktnu mrežu iznad pruge prolazi struja jačine od 25.000 volti. Da bi u takvim situacijama došlo do strujnog udara, nije neophodno da se dodirnu vodovi kontaktne mreže, već je dovoljno da se uđe u strujno kolo koje može da bude i nekoliko metara udaljeno od kablova. Mladić je najverovatnije ušao u strujno kolo kontaktne mreže i doživeo strujni udar - navode iz "Infrastruktura železnice Srbije".

Iz Železnice dodaju da se sa njihove strane čini sve što je u njenim mogućnostima da se ovakve nesreće ne događaju.

- Sve železničke stanice imaju upozorenja. Međutim, vagoni su u železničkim stanicama i na prugama, gde im je i mesto. Kontaktna mreža uvek je pod naponom, bez obzira da li u stanici ima vagona ili ne, ili su u njoj parkirani stari vagoni. Nemoguće je ograditi oko tri i po hiljade kilometara pruga i sve stanice u Srbiji, da bi se ovakve nesreće sprečile. Za tako nečim ne postoji bilo kakva saobraćajna, funkcionalna ili ekonomska opravdanost, niti se to radi bilo gde u svetu - objašnjavaju.

Kurir.rs/Blic