MIHAILO JANJIĆ: Građevina preko Dunava biće arhitektonski BISER, ali i povezivanje sa sremskom stranom
Ne postoji narod, niti kultura, koji kroz svoju istoriju nisu težili spajanju obala i ljudi, povezivanju država i civilizacija, u krajnjem koheziji života. Veliki ruski pisac Aleksej Ivanov mostove je uporedio sa najlepšim izumom čovečanstva. Dok su reke razdvajale, mostovi su bili ti koji su spajali, nekada i nezamislive spojeve.
Simbol stradanja u Novom Sadu, ali i borbe suživota i života
Nažalost, postojali su i oni ne tako lepi trenuci u istoriji kada su te spone bile urušavane i demolirane. Primer jednog takvog civilizacijskog genocida doživeo je Novi Sad pre 24 godine. Simbol stradanja postali su urušeni mostovi, ali i simbol borbe i otpora protiv agresije i nasilja. Simbol suživota i života.
Misija kulturološkog i funkcionalog spajanja
Ipak, mostovi izgrađeni na buretu baruta su obnovljeni i danas čine prepoznatljivost Srpske Atine.
Zahvaljujući odgovornoj politici aktuelne vlasti i hrabrim ljudima poput Miloša Vučevića i aktuelnog gradonačelnika Milana Đurića, sledeći put najvećeg neimara u modernoj srpskoj istoriji predsednika Aleksandra Vučića, Novi Sad ponovo nastavlja sa svojom misijom kulturološkog i funkcionalnog spajanja.
Imajući u vidu sve okolnosti, za današnji intezitet saobraćaja novi mostovi su sušta neophodnost i potreba, koja će obezbediti Novosađanima sigurnije i efikasnije kretanje. Takođe, izgradnja tri nova mosta imaće i veliki uticaj na ekonomičnost saobraćaja.
Izgradnja novog mosta preko Dunava, koji će vizuelnim izgledom sloviti za arhitektonski biser i moderan simbol našeg grada, iznosiće rekordnu investiciju od 175,5 miliona evra. Ovaj most koji počinje uklapanjem u Bulevar Evrope završava se na kameničkoj strani, čime će se znatno rasteretiti saobraćaj na Bulevaru oslobođenja i tog dela grada, ali i doprineti razvoju sremske strane čineći je oblasti sa izuzetnom perspektivom.
Na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, nakon osam decenija, biće izgrađen pešačko-biciklistički most. U finansiranju ovog projekta zajedno učestvuju Grad Novi Sad i Vlada AP Vojvodine, a investicija iznosi 1,4 milijarde dinara. Nova konstrukcija mosta podsećaće na stari most, pa je time sačuvana vizura vrednog spomenika kulture – Petrovaradinske tvrđave.
Treći most, takozvani “most blizanac”, biće na trasi Fruškogorskog koridora prema Kaću. S obzirom da Fruškogorski koridor povezuje Novi Sad, Irig i Rumu, prolazak teretnih vozila biće izmešten kroz naseljena mesta, pa je njegov značaj, pored funkcionalnog, i ekološkog karaktera.
Prestonica multikulturalnosti i povezivanja različitih kultura, religija i nacionalnosti, nosiće i prestižnu titulu grada koji i praktično spaja dve obale čineći ih jednom nerazdeljivom celinom.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!