VRANJE - Ovo bi mogla da bude priča iz "nepričave" sa porukom da ništa nije nemoguće, ako ste uporni i ne odustajete!

"U mom slučaju očigledno izostala je upornost i uvek mi je bilo teško kad produžavam dozvolu, koju imam od 2002, jer se nisam usuđivala da vozim. Beznadežni slučaj tako sam komentarisala sebe i svoju situaciju, jer sam za 21 godinu koliko imam dozvolu za volanom bila jedva pet puta", započinje svoju priču L.S.(58) iz Vranja.

Ona kaže da je realnost bila i više nego jasna i da se pomirila sa činjenicom da nikada neće sesti u auto sa namerom da vozi iz ko zna kojih razloga i da će uvek biti suvozač.

spavanje-za-volanom.jpg
Shutterstock, Ilustracija 

"Porodica prijatelji svi su me ubeđivali i davali podršku da počnem da vozim, ali uzalud. Uvek sam iznalazila razloge da nije trenutak, zbog gužve u saobraćaju, umora ili ko zna čega. Nedostajalo mi je samopouzdanje da pobedim strah , nesigurnost i kažem sebi ti to možeš ", iskrena je L.S.

Ništa joj kako naglašava nije značilo to što je vožnju i tipovanje položila iz prvog puta davne 2002. I zato je ono što se desilo u šali kaže bilo pravo "čudo".

Počela je da vozi posle 21 godine. U tome da se oslobodi straha i stekne samopouzdanje najviše su joj pomogli ćerka i sin.

"Oni nisu odustajali i bili su uporni. Moraš da voziš mama uzmi časove vožnje koliko god ti treba dok se ne oslobodiš, govorili su i sami dugogodišnji vozači. Ipak za mnoge odluke u životu bez obzira na mišljenje i podršku najbližih, morate pobediti sebe, a to je shvatila sam najteže. Suprug je za volanom decenijama sa dobrim refleksima siguran u vožnji. Ja niti sam otključavala vozilo niti otvarala gepek, o vožnji i da ne pričam, interesovanje ravno nuli".

shutterstock-125248922.jpg
Shutterstock 

Ipak desilo se ono "međutim"....

Po preporuci, L.S. je pronašla instruktora sa iskustvom, strpljenjem razumevanjem koji je verovali ili ne uspeo da pomogne da ona počne da vozi. Uzela je časove vožnje.

"Naravno da nije bilo besprekorno, ali ja sam vozila polako prva, druga, na otvorenom i treća brzina, skretanje, raskrsnice. Srećna, jer nisam zaboravila ključna pravila u saobraćaju, saobraćajne znakove propise sve je to bilo poznato. Kao suvozač priznajem uvek sam obraćala pažnju na ispravnost u vožnji svih učesnika u saobraćaju.

Posle prvog časa osim vožnje imala sam i kratko predavanje. Čovek mi je objasnio, koja je uloga kvačila u kakvoj je vezi sa motorom automobila, šta je važno kod promene brzine, kako i kada koristim kočnicu, gas. Naredni časovi sve bolji i bolji na kraju instruktor, (prešli smo na ti zbog mog oslobađanja od treme), kaže "imaš osećaj kada treba da smanjiš brzinu zakočiš. Moraš što češće da voziš, da se oslobađaš i biće u redu". Kao pravi profesor skrenuo mi je pažnju na pet osnovnih pravila u vožnji za volanom od trenutka kad uđem u vozilo do njegovog zaustavljanja i parkiranja.

Mislim da je ovo i te kako važno za one sa sličnim problemom, pravila kojih se treba držati.

Kada ste za volanom prvo osigurajte sebe, namestite sedište, retrovizore vežite pojas, palite svetla, palite vozilo. Pogled napred u retrovizore kako bi ste se uverili o situaciji u saobraćaju pre polaska.

Kvačilo kočnica, ubacite u brzinu i ponovo kontrola saobraćajne situacije pogledom u retrovizore, da se uverite da li vas neko obilazi, uključujete migavac onda spustite ručnu, polako pustate kvačilo dodajete gas i krećete.Opet pratite situaciju u saobraćaju, prilagođavate brzinu uslovima u saobraćaju i vozite.

Od živog čoveka, kako kažu stari "ništa se nije otelo" samo upornost i vera u sebe i sve će doći na svoje uz odgvornost, strpljenje i poštovanje pravila, kaže naša sagovornica L.S.

Kurir.rs/T.S.