Pokrajinski ombudsman podsetio je na odredbu po kojoj se, u matičnu knjigu lično ime pripadnika nacionalnih manjina upisuje na jeziku i pismu nacionalne manjine

NOVI SAD - Institucija vojvođanskog ombudsmana saopštila je danas da građani nemaju dovoljno informacija o svojim pravima u vezi sa matičnim evidencijama, a zaposleni u matičarskim službama često propise tumače proizvoljno i postupaju suprotno zakonu.

Pokrajinski ombudsman je naveo da je dobio brojne primedbe na rad matičarskih službi, koji povremeno ne poštuju novi Zakon o matičnim knjigama i Uputstvo o vođenju matičnih knjiga i obrascima matičnih knjiga, kao ni Porodični zakon.

Pripadnici nacionalnih manjina podnose ombudsmanu pritužbe najčešće zbog nepoštovanja propisa koji uređuju oblast službene upotrebe jezika i pisama, piše u saopštenju.

Ombudsman je podsetio na odredbu po kojoj se, u matičnu knjigu lično ime pripadnika nacionalnih manjina upisuje na jeziku i pismu nacionalne manjine, u izvodu iz matične knjige upisuje lično ime i na jeziku i pismu nacionalne manjine, posle upisa ličnog imena na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Građani se ombudsmanu obraćaju i zbog toga što im pojedine matičarske službe ne prihvataju izvode iz matičnih knjiga izdate na obrascima bivših jugoslovenskih republika, kao ni izjave majki o tome koga smatraju za oca deteta.
Građani su se Pokrajinskom ombudsmanu žalili i jer im organi uprave i dalje traže izvode iz matičnih knjiga ne starije od šest meseci, navodi se u saopštenju za javnost.