Na autobuskim stajalištima ne postoji red vožnje koji govori kada autobus dolazi na stanicu na kojoj se putnici nalaze, već je na njima istaknuta samo informacija o polascima sa početka trase

NOVI SAD - Iako je stanični red vožnje veoma česta stvar u mnogim evropskim gradovima, Novi Sad je još uvek daleko od toga i potrebno je da se ispuni i niz drugih preduslova kako bi se on neometano sprovodio. Na autobuskim stajalištima u Novom Sadu ne postoji red vožnje koji govori kada autobus dolazi na stanicu na kojoj se putnici nalaze, već je na njima istaknuta samo informacija o polascima sa početka trase.

"Uz nabavku novih vozila, u GSP je jedan od investicionih prioriteta nabavka elektronskog sistema naplate karata, koji ce biti osnova za daljnje osavremenjavanje usluga javnog prevoza", poručuju iz GSP.

Saobraćajni inženjer i profesor na Fakultetu tehničkih nauka Milomir Veselinović kaže da je elektronska naplata karata samo jedan, mali deo onoga što treba da se učini kako bi jedan ovakav sistem zaživeo u Novom Sadu.

Prema njegovim recima, nije problem sastaviti stajališni red vožnje, ali ga je u kraćim intervalima u saobraćajnom špicu gotovo nemoguće poštovati bez greške, a sve to zbog niza faktora koji su prisutni kada je saobraćaj u Novom Sadu u pitanju.

"Mnogo toga zavisi od trase, jer nije svejedno ako negde saobraća samo jedan autobus ili ako ima više linija koje koriste isto stajalište i tako stvaraju gužvu, čime se povećava zadržavanje na stanici zbog komešanja putnika koji izlaze i ulaze u autobuse", objašnjava Veselinović.

Prema njegovim recima, šoferi svojom vožnjom tj. ubrzavanjem, ne mogu mnogo da utiču na smanjenje kašnjenja, a da pritom ne ugroze ostale učesnike u saobraćaju.

"Ne bi se smelo desiti da na trasi autobusa postoje pešacki prelazi bez semafora sa tasterom za prelaz. Za normalno odvijanje saobraćaja nedopustivo je da jedan pešak, koji po zakonu ima prednost, zadržava veliki broj vozila i da se zbog njega stvara kolona", kaže Veselinovic i dodaje da takva praksa predstavlja lažnu solidarnost koja nikome ne ide na ruku, a ponajmanje korisnicima gradskog prevoza, te da bi semafori za pešake taj problem veoma efikasno rešili.