iskrsao je problem sa podizanjem petog - jedinog rečnog stuba, što će produžiti rok završetka radova

BEOGRAD - Gradnja novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu mogla bi da bude završena 2014. godine, a ne kao što je ranije najavljeno u novembru ove godine, kažu u Železnicama Srbije.

Nakon kašnjenja od osam meseci sa početkom izgradnje mosta, zbog izmene glavnog projekta, iskrsao je problem sa podizanjem petog - jedinog rečnog stuba, što će produžiti rok završetka radova, piše u listu železnica "Pruga".
Direktor projekta za realizaciju radova na izgradnji mosta, Srećko Ugrica iz Železnica Srbije, kaže da je ustanovljeno da iznad kesona starog mosta, porušenog u NATO bombardovanju 1999. godine, postoje veliki betonski blokovi starog mosta.U toku su istražna bušenja betonskih blokova radi usaglašavanja tehnologije za njihovo uklanjanje.

Najverovatnija opcija bi mogla da bude miniranje, odnosno usitnjavanje betona da bi radovi na izgradnji novog mosta mogli da se nastave, rekao je Ugrica.Krajem prošlog meseca je počela montaža metalnog luka mosta od 220 metara pobijanjem šipova u reci, a izbušeni su i izbetonirani šipovi na još jednom stubu. Takođe, montira se luk dug 180 metara.

Predviđeno je da novi Žeželjev most, dužine 474 metara i širine oko 31 metar, ima dva železnička koloseka za brzine vozova od 160 kilometara na čas i dve drumske saobraćajnice, kao i dve pešačko - biciklističke staze.
Radovi na čeličnoj konstrukciji, vredni oko 26 miliona evra, finansiraju se iz fonda bespovratnih sredstava Delegacije EU u Srbiji, a više od 19 miliona evra za izradu glavnog projekta, stubova i montažu čelične konstrukcije i demontažu postojećeg mosta obezbeđeno je iz sredstava pokrajine Vojvodine i grada Novog Sada.

Izvođač radova Azvi iz Španije, vodeća firma konzorcijuma, angažovala je kao podizvođače domaće firme Geosondu iz Beograda za izradu šipova, Mat iz Jagodine za zemljane radove, Karin-komerc za isporuku betona, Aksa Inženjering za ugradnju betona... i Mostogradnju iz Beograda za montažu mosta.Realizacija ovog projekta je počela 10. marta 2011. godine i trebalo je da traje 32 meseca, kako je bilo predviđeno ugovorom.
U toku je usaglašavanje novog plana realizacije projekta sa izvođačem radova, kažu u Železnicama Srbije.