ALEKSA JE 3 DECENIJE MLAĐI OD SVOJE "ŠKODE" A ONA I DAN-DANAS RADI KAO SAT! Prešla je 75.000 kilometara i nigde me nije izdala! (foto)
Uglavnom sam sve radio sam, mehaniku i ostalo, a pomogli su ujak, čiča, drugari i na kraju je ‘’škoda’’ sređena za registraciju i vožnju
LOZNICA - Uglavnom nove generacije sanjaju da sednu za volan neke jake mašine, džipa ili sličnih vozila, sa komandnim tablama kao u kokpitu, ali dvadesetjednogodišnji Aleksa Jovanović iz Loznica imao je drugi san. Automobile voli od malih nogu, a oduvek je želeo da ima neki oldtajmer i želja mu se ispunila.
Kada je prošle godine saznao da komšija njegovih bake i deke prodaje staru ‘’škodu’’ 100 L nije gubio vreme. Odmah je kupio i narednih gotovo pola godine posvetio se njenom sređivanju.
- ‘’Škoda’’ je 1973. godište, nije bila u lošem stanju, nije bila trula, mada je u garaži stajala dvadeset godina. Na njoj nije bilo nikakvih mehaničkih kvarova, samo što su dihtunzi ‘’puštali’’ i motor je malo’’zapekao’’. Uglavnom sam sve radio sam, mehaniku i ostalo, a pomogli su ujak, čiča, drugari i na kraju je ‘’škoda’’ sređena za registraciju i vožnju. Ovo je sada njeno fabričko stanje, sve je original, osim obrtometra koji sam ugradio, vozi se vrlo lagano, kao i svaki drugi auto, ima sve što treba jedino što je njena komandna tabla daleko jednostavnija nego kod današnjih automobila, a njena unutrašnjost dosta je prostrana – priča Aleksa dok pokazuje svoju crvenu ‘’mašinu’’.
Objašnjava da je na 70 kilometara na sat najprijatnija vožnja, ne smeta buka, ili nešto slično, a on je do sada gas pritiskao najviše do 125, na auto-putu. Lična karta ‘’škode’’ 100L de luks kaže da ima motor od hiljadu kubika, u zadnjem delu vozila, četiri cilindra, 42 konjske snage, ‘’poršeov’’ menjač sa četiri brzine, četvoro vrata i da na otvorenom putu troši nekih 6,5, a po gradu 11 do 12 litara benzina.
- Prešla je oko 75.000 kilometara, od toga dok je kod mene oko 1.500 i nigde me nije izdala. Išao sam do Novog Sada i Bijeljine na skupove oldtajmera, a možda dogodine sa njom odem i na more. Gde god idem ljudi žele da je fotografišu, pitaju koje je godište i slično. Privlaču pažnju svih generacija jer ovaj nekada popularan automobil nije odavno toliko prisutan na našim putevima. Moji drugari uglavnom pozitivno komentarišu odluku da vozim ovakav auto, a posebno se oduševe kada ih provozam jer je
unutrašnjost komforna i vožnja udobna – priča nam Aleksa koji u dogledno vreme planira da uz pomoć
oca tapetara enterijer izmenu po svom ukusu.
Aleksa, tačno tri decenije mlađi od njegove ‘’škode’’, studira u susednoj Bijeljni, a kad god je slobodan koristi priliku da provoza svog oldtajmera. Ovakvih modela nema mnogo na srpskim putevima i nema ko ga ne primeti, pa i saobraćajci.
- Tačno je tako. Dva puta su me zaustavili policajci, jednom ovde, drugi put u BiH, srećom ne zato što sam načinio neki prekršaj već iz znatiželje da saznaju koje je godište ‘‘škoda’‘, kada je i kako restaurirana i slično, što sam im rado ispričao. Imao sam ponude da je prodam, ali sam odbio. Želim da je vozim i uživam u tome - kaže mladić koji voli oldtajmere.
‘’Škoda’’ 100 L na tržištu se pojavila 1969, proizvedena je u više od milion komada i pravljen je osam godina. Ovaj automobil nekadašnje Čehoslovačke bio je legenda istočne Evrope, a svojevremeno je i u nekadašnjoj Jugoslaviji bio čest na putevima. Danas se može videti povremeno zahvaljujući ljubiteljima oldtajmera kao što je Aleksa iz Loznice.
Kurir.rs/T.Ilić
VUČIĆ U JEDNODNEVNOJ POSETI BRISELU: Predsednik Srbije u utorak će imati niz važnih sastanaka