Prva srpska prestonica krije bogatu istoriju: Žika Nikolić vas vodi u Kragujevac! Lokalni zanatlija sam napravio repliku prvog automobila uvezenog u Srbiju
U vreme Knjaza Miloša, Kragujevac je bio prva prestonica moderne Srbije, a tada su formirane i prve srpske institucije, kao što su prva Gimnazija, biblioteka i slično.
Nova epizoda televizijskog formata "Sa Žikom po Srbiji" vodi vas u Kragujevac, četvrti najveći grad u Srbiji, pun istorije i interesantnih činjenica.
Voditelj, Živorad Žika Nikolić vodiće vas na mesta u Srbiji na kojima možda nikada niste bili. U ovoj emisiji koja je spoj istorije i tradicije, prava emisija za ljubitelje putopisa, on će sa svojim sagovornicima pokušati da vas približi svim krajevima naše Srbije.
U vreme Knjaza Miloša, Kragujevac je bio prva prestonica moderne Srbije, a tada su formirane i prve srpske institucije, kao što su prva Gimnazija, biblioteka i slično.
Mira Milenković, ispred turističke agencije Kragujevca, kaže da je ovaj grad savršena destinacija za sve one koji žele da imaju bolji, dublji uvid u istoriju zemlje:
- Treba posetiti zgradu stare Skupštine, Amidžin konak, konak Kneza Mihajla, a Kragujevac je bogat i kragujevačkim umetnicima i zanatlijama koji se bave ručnim radom.
Ispred nekadašnjeg suda voditelj je razgovarao sa gradonačelnikom ovog grada, koji navodi da je upravo iz te zgrade nekada vođena vrhovna vojna komanda.
- Godine 1915. je ovde prvi put izvedena kompozicija "Marš na Drinu", zgrada je puna istorije. Ovo je sada Gradska kuća. Kragujevac je četvrti najveći grad u Srbiji, četvrti najveći univerzitet, a oduvek je poznat i kao industrijski grad - navodi gradonačelnik Nikola Dašić.
On dodaje da je ovaj grad prerastao i u grad automobilske industrije, a da postoji i veoma razvijena IT i šinska industrija.
Sa obzirom da je u pitanju grad koji je automobilsku industriju podigao na noge kada su automobili bili luksuz i novitet u svetu, jedan zanatlija je na interesantan način doprineo sećanju na davna vremena.
Naime, Rade Matović napravio je repliku prvog automobila uveženog u Srbiju 3. aprila 1903. godine, a kako kaže u pitanju je model kupljen u Beču koji je u Srbiju doveo industrijalac Boža Radulović:
- Dobio sam ideju da napravim ovaj automobil sasvim slučajno. Ja pravim fijakere i kočije od drveta, a u mojoj kući su se našalili da sam svakom po nešto napravio, a sebi ništa. Tada sam poželeo da napravim nešto što nema niko. Tada sam na televiziji video segment o prvo automobilu u Srbiji, a krenuo sam da ga pravim na osnovu fotografije.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
UGROŽENA SVETSKA AKREDITACIJA MEDICINSKOG FAKULTETA! Studentima medicine u Srbiji preti gubitak priznavanja diploma u svetu